Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gehiegizko pisua eta loditasuna: prebentzioa eta tratamendua

Elkarte zientifikoen adostasunak gehiegizko pisuaren ebidentzian oinarritutako elikadura-gomendio berriak ezartzen ditu

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2011ko azaroaren 18a
img_obesidad 4 Irudia: colros

Egunean bost otordu jatea gomendagarria da ala ez du garrantzirik pertsonaren pisuan? Zuntz ugariko dietak argaltzen al dituzte? Zenbat kaloria kontsumitu behar dira egunean pisua galtzeko behar direnak baino gutxiago? Zein da argaltzeko dietarik onena? Hauek dira osasun arloko profesionalek, pazienteek eta, oro har, biztanleek sortzen dituzten zalantza batzuk. Hala ere, erantzun batzuk komunikabideetan eta medikuen eta dietista-nutrizionisten ahoan behin eta berriz errepikatzen diren arren, guztiak ez daude ebidentzia zientifikoaren babespean. Hori dela eta, haiekin hasi da Nutrizio, Elikadura eta Dietetika Elkarteen Espainiako Federazioaren (FESNAD) eta Obesitatea Aztertzeko Espainiako Elkartearen (SEEDO) arteko adostasuna, gehiegizko pisuaren eta obesitatearen prebentzioari eta tratamenduari buruzkoa. Duela egun gutxi aurkeztu zuten SEEDren X. Kongresuan.

Obesitatearekin zerikusia duten faktoreak

Img obesidad1
Irudia: colros

Adituek aztertu dituzte obesitatearen eta askotariko alderdien arteko erlazioari buruz argitaratu diren azterlanak, hala nola errazioen tamaina, inguru obesogenikoa, gosariaren eragina, aperitiboak, dieta mediterraneoa eta dieta begetarianoak bezalako elikadura-eredu batzuk, elikagai batzuk (frutak eta barazkiak, zereal integralak, azukreak, edari azukredunak, oliba-olioa, fruitu lehorrak, haragia) eta mantenugaiak, hala nola karbohidratoak eta proteina hain ospetsuak. Hori guztia gehiegizko pisua saihesteko.

Tratamenduaren kasuan, dieta hipokaloriko orekatua, karbohidratoen ordez gantzak aldatzen dituzten dietak, dieta hiperproteikoak, janarien ordezkoak, kaloria gutxiko dietak eta dieta mediterraneoa aztertzen dira. Prebentziorako gomendio praktiko nagusietako batzuk hauek dira: errazio txikiagoak erabiltzea, fast food eta edari azukretsuen ohiko kontsumoa mugatzea, landare-jatorriko elikagaien bidez zuntz gehiago kontsumitzea, eta frutak eta barazkiak erraz eskuratzeko eta eskuratzeko estrategiak sustatzea.

Gehiegizko pisuaren eta obesitatearen arriskua eta prebentzioa

Dieta mediterraneoak eragina izan lezake gehiegizko pisuaren eta obesitatearen prebentzioan.

Pisua irabazteari aurrea hartzeko gosariak duen garrantzia azpimarratzen den arren, helduen gosaria ez egitearen eta gehiegizko pisua eta obesitatea izateko arriskuaren arteko erlazioa aztertzen duten ikerketak eztabaidagarriak eta ez-sendoak dira. Horregatik, dokumentuak ez du otordu honi buruzko gomendiorik ematen. Ondorio bera ateratzen da, halaber, janarien maiztasunak izan dezakeen eragina eta gorputzaren pisuaren aldaketa aztertzen badira.

Mediterraneoko dietaren kasuan, emaitzak ez dira oso sendoak, eta gomendioak oso zuhurrak dira. Hala ere, ikerketen arabera, elikagai-eredu horrek pisu gehiegiaren eta obesitatearen prebentzioan izan dezakeen eragina aztertzen da. Kasu horretan, gomendio ahul bat ematen da, eta autoreek diote aldatu egin daitekeela etorkizuneko ikerketen arabera: dieta mediterraneoari gehiago atxikitzeak gehiegizko pisua, obesitatea eta sabel-perimetroa handitzea prebenitu ditzake.

PROTEINAK ETA PISU-GALERA

Moda-dieta askok, mirari-dieta ere deitzen direnek, aldaketa dietetikoak dituzte oinarri, gida klinikoen gomendioetatik oso urrun daudenak. Hori dela eta, gizarte zientifikoek eta osasun-agentziek literatura zientifikoa berrikusi behar dute, eta posizionamendu-dokumentuak eman behar dituzte, besteak beste, proteinek eta dieta hiperproteiko edo proteinatuek pisu-galeran duten zereginarekin zerikusia duten alderdiei buruz. Horri dagokionez, FESNAD-SEEDO adostasuna argi dago: proteinak (animalia- zein landare-proteinak) kontsumitzeari buruzko ebidentziak eta horiek pisu-aldaketan edo gehiegizko pisuaren prebentzioan duten eragina ez dira aski gomendioak egiteko.

Proteina ugari duten elikagai batzuentzat, hala nola haragia, ebidentzia eta gomendioa, sendoagoa da: haragiaren eta haragi-prozesatuen kontsumo handiak (gure inguruan gertatzen den bezala) handitu egin lezake pisu-irabazia eta sabel-perimetroa, eta, beraz, komeni da gehiegi jatea, horrelakorik gerta ez dadin. Azkenik, dieta hiperproteikoen kasuan, onartzen da epe luzera (12 hilabete baino gehiago, obesitatearen tratamenduaren helburua) ez dela karbohidratoetan aberatsak diren ohiko dietek baino pisu galera handiagoa.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak