Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gereziak jateko zortzi arrazoi

10 gerezi ukabilak antioxidatzaile eta mantenugai ugari ematen ditu, 24 kaloria eskasean

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2011ko ekainaren 01a
Img cerezas frasco hd Irudia: belchonock

Udaren hasieran gerezi fresko eta zukutsuak jateko aukera ematen du. Fruta gozoenetako bat denez, kaloria askoko piezatzat hartu izan dira beti, eta dieta jakin batzuetan ez da kontsumitu, bereziki diabetea eta obesitatea daudenean. Baina azterketa dietetiko serio baten ondoren, esan daiteke oinarririk gabeko baieztapenak direla: gerezien eta, beraz, kalorien azukre naturalen edukia ez da sagarrak, mandarinak edo udareak bezalako fruta arruntena baino handiagoa. Gainera, gereziak onuragarriak dira larruazalaren osasunerako, heste-igarotzea hobetzen dute eta onak dira arteria-tentsiorako. Artikulu honetan gereziak… dietan sartu eta gozatzeko zortzi arrazoi azaltzen dira.

Img cerezas frasco 01

Gereziak: aberatsak eta osasuntsuak

Img 138022g
Sasoi naturalean gerezi-eskukada bat jatea (10 unitate, 50 gramo) organismoak azido foliko gehiago (oso interesgarria haurdunaldian eta haurtzaroan), zuntz gehiago, fotokimiko antioxidatzaile eta mineral gehiago (potasioa eta magnesioa) izateko aukera da.

Ondoren, gereziak, freskoagoak eta naturalagoak, dastatzera animatzeko zortzi arrazoi daude, baina baita entsaladak, mazedoniak, zukuak, pikortatuak edo gazpatxo original eta freskagarri baten gisakoak ere.

  • 1. Diabetikoentzako moduko fruta gozoa . Gereziak, platanoarekin, mahatsekin eta pikuekin batera, urte askoan egon dira diabetesa duten pertsonen dietatik baztertuta. Gaur egun, ziurtasun osoz dakigu fruta guztiek lekua dutela diabetiko baten dietan.’ Frutaren zaporeaz eta nutrizio-propietateez gozatzeko gakoa kopuruarekin jatea da: frutaren batez besteko errazioa 150 eta 180 g bitartekoa da, eta kaloria gehien dituztenena, berriz, 100 eta 120 gramo bitartekoa. Gerezien kasuan, 100 g-k 10 g azukre ematen dituzte, fruta ugariren antzera, hala nola kiwia, nektarina, mandarina, laranja, sagarra edo udarea.

  • 2. Kaloriak, zuzenak . Kaloriak eta azukreak dira dieta egiten dutenen eta gereziak kentzen dituztenen kezka nagusia, eta, aldi berean, beste fruta batzuen alde egiten dutenak. Frutetako kalorien jatorria, neurri handi batean, azukreetan dago. Hala ere, gereziak beste fruta asko baino kalorikoagoak ez direla egiaztatu da; beraz, 10 gereziko (50 gramo) eskukada batek 24 kaloria baino ez ditu, eta fitokimiko antioxidatzaile, bitamina- eta mineral-barietate ugari.

  • 3. Antioxidatzaileak, azala elikatua eta zaindua izateko . Gereziak frutak dira, eta antioxidatzaile ugari dituzte. Konposatu horiek gorriz tindatzen dituzte mamia eta azala. Antioxidatzaileek lan handia egiten dute azala zaintzen: alde batetik, tersura eta nutrizioa mantentzen laguntzen dute; eta, bestetik, eguzki-izpiek dermisean dituzten ondorio kaltegarriak eta garaia baino lehen zahartzen direnak indargabetzen dituzte. Sasoiak irauten duen bitartean egunero gerezi-sorta bat jatea ona da azala elikatzeko eta udako eguzkirako prestatzeko.

  • 4. Gerezi-zurtoinak: diuretiko naturala . Gerezien zurtoinek, infusioan edo hautsean hartuta, eragin diuretikoa dute, zenbait ikerketak frogatu dutenez. Gernu-bolumena pixka bat handitzearekin lotzen da. Hala ere, azterketak bat datoz esatean ezen, urolitiasiaren kasuan, giltzurrunen edo gernubideen (ureterren, maskuriaren) barruan harriak edo harriak edo harriak (urolitiasia) sortzeko beharra frogatu ondoren, espezialista baten gomendioari jarraituko diola.

  • 5. Loaren aurkako gereziak . Gereziek melatonina dute, triptofanoa eta serotonina ez ezik, Extremadurako Unibertsitateko (UEx) Neuroinmunofisiologia eta Krononutriologiako ikerketa-taldearen arabera. Konposatu horiek loaldi eta esnaldi zikloak hobetzearekin eta erlaxazio sentsazioarekin dute zerikusia. Hori da, hain zuzen ere, UEx-eko aditu-taldea Extremadurako Jerte ibarreko gerezi-laboreek atsedenean eta lo egitean duten eragina ebaluatzera eraman duen arrazoi zientifikoa. Ezagutza horietatik abiatuta, gerezi-kontzentratuz egindako edari bat patentatu du UEx-ek. Produktua oraindik esperimentazio-fasean dago, etorkizunean elikagai funtzional edo nutrazeutiko gisa merkaturatzeko hobetzeko asmoz.

  • 6. Azido folikoa haurdunentzat . 150 g gerezi garbi dituen eskukada batek 50 mikrogramo azido foliko inguru ematen ditu, eta horrek %10eko ekarpena egiten du haurdunaldiko hilabeteetan bitamina-beharrak asetzeko. Zukua, irabiatua edo gerezi-krema marrubiekin edo mugurdiekin eta laranja-zukuarekin nahastuta, hirunaka biderkatzen da azido folikoaren edukia, eta gosaltzeko edo hamaiketakoaren edo afariaren ogitarterako mokadutxo freskagarria izan daiteke. Mazedonian, mangoa edo papaia bezalako fruta tropikalekin, folato ugari lortzen da.

  • 7. Hipertentsiorako gereziak . Hipertentsio arterialaren tratamenduan ohikoak diren diuretikoen kontsumoak albo-ondorio gisa potasioa gehiago kanporatzen du, eta hori gernuaren bidez galtzen da. Galerak ez badira konpentsatzen behar bezala irensten, gabezia jasateko arriskua dago. Potasio gabeziak muskuluen ahultasuna, takikardia, egarria eta jateko gogorik eza eragin ditzake. Gereziak, platanoarekin, meloiarekin, mahatsarekin eta arbeletxekoekin batera, potasio gehien duten frutak dira.

  • 8. Muskuluak azkar berreskuratzeko gereziak .
    Gereziak eta gingak, besteak beste, fruitu gorriak, antozianina antioxidatzaile ugari dituztelako, kirolarien muskulu-suspertzea azkartzeko fruta egokitzat hartzen dira, saio gogor baten ondoren. Emaitzak London South Bank University-ko (Erresuma Batua) ikertzaileek argitaratu zituzten, Medicine and Science in Sports and Exercise aldizkarian. Atletek osagarri antioxidatzailea jaso zuten, gerezi azidozko zukuarekin, egunean bitan, entrenamendu bizia egin baino astebete lehenago eta bi egun geroago. Osagarri hori hartu ondoren, atleten indarberritzea askoz bizkorragoa izan zen, gerezi-zukuaren fitokimiko-eduki bera ez zuten beste produktu batzuk hartu zituztenekin alderatuta. Horregatik, antioxidatzailetan aberatsak diren fruitu gorriak jateak muskuluetako kalte oxidatiboa murriztu dezake, eta azkarrago errekuperatu.

Hamaiketakoa eta askaria egiteko eskukada

Img fresas cesta despi
Gerezien zapore gozoa urtaro betean, kolore gorri deigarria, murtxikatzean askatzen duten zukua eta takoperra batean eramateko erraztasuna dira bederatzigarren arrazoi horren arrazoi aski baino gehiago, haurren dietan gerezi-sorta bat sartzera bultzatzen baitu.

Zalantzarik gabe, fruta elikagarri horrek, nutrizioaren ikuspegitik, gainditu egiten du opil, bizkotxo, galleta edo magdalenek osatutako azukre-merienda oro. Gainera, osagarri egokia da ogitartekoa jateko, baldin eta fruta bakarrik jatea nahikoa ez bada gosea baretzeko edo askarirako.

Etiketak:

fruta-eu gereziak

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak