Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurren eguneroko elikaduran ogia sartzea sustatzen du gida berri batek

Gogoan izan helduaroko gaixotasun kronikoen %40 elikadura-ohitura desegokien ondorio direla

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2009ko urriaren 30a

“Ogia haurraren elikadura osasungarrian” izenburupean, “Ogia egunero” kanpainari atxikitako haurrentzako nutrizionistek gida bat aurkeztu zuten Sevillan, Gastroenterologia, Hepatologia eta Nutrizio Pediatrikoaren Espainiako Elkartearekin lankidetzan. Gida horretan, adingabeak egiten duen eguneko otordu bakoitzean ogia ez uzteak duen garrantzia nabarmentzen da.

Eskuliburu honek ohartarazten du helduaroko gaixotasun kronikoen %40 elikadura desegokiaren ondorio direla. Horregatik, haurren dietan ogia sartu behar da berriro, lan honen egilekideak eta Madrilgo La Paz ospitaleko Gastroenterologia, Hepatologia eta Nutrizio Pediatrikoaren Zerbitzuko buruak, Isabel Polancok.

Eskuliburu honetan, besteak beste, honako gomendio hauek ematen dira: ogi-anoa bat (40-60 gramo) otordu bakoitzean, dieta orekatua izateko beharrezkoak diren elikagai guztiak emateko. Kanpaina horren arabera, Espainia da pertsona eta urte bakoitzeko ogi gutxien kontsumitzen duen Europako Batasuneko herrialdeetako bat. Zehazki, 51,8 kilo, hau da, Alemaniako 83 kilo pertsonako eta urteko edo Frantziako 70 kilo.

Ogiak ez du gizentzen

Kanpainaren arabera, kontsumo txikiago horren arrazoietako bat “gizendu egiten duela dioen fama bidegabea” da, eta horren ordez beste elikagai batzuk erabiltzen dira, nutrizio-onurarik ez eragiteaz gain, gantz gehiago ematen dutenak. Ez dakitelako edo astirik ez dutelako, gurasoek ohitura onak utzi eta elikadurako piramide klasikoaren inbertsioa egin dezakete.

“Ogia oso onuragarria da gure organismoarentzat nutrizioaren ikuspegitik, eta, batez ere, eraginkorra da txikienei egunari aurre egiteko behar den energia guztia emateko, karbohidrato gisa”, nabarmendu du Polanco doktoreak eskuliburu horretan. Karbohidratoak funtsezko mantenugaia dira organismoari behar duen energia ematen diona, muskulu-jarduerari eusten laguntzen duena, garunaren eta nerbio-sistemaren jarduera hobetzen duena eta proteinen degradazioa eragozten duena. Gainera, ogia B taldeko bitamina-iturria da, metabolismoarekin zerikusia dutenak. Ogiak funtsezko beste mantenugai batzuk ere ematen ditu, hala nola zuntza, heste-igarotzea errazten duena, eta mineralak, hala nola fosforoa, magnesioa, kaltzioa edo potasioa, zehazten du Polancok.

Nutrizionistek, oro har, jatorduetan egunero 220 eta 250 g ogi kontsumitzea gomendatzen dute. Argaltzeko dietetan ere egunean 100 g ogiri uko ez egitea gomendatzen da. Kirolarien kasuan, egunean kontsumitzen diren kalorien %60-70 karbohidratoetatik etortzea gomendatzen da.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak