Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gida berri batek ogia haurren eguneroko elikaduran sartzea sustatzen du

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2009ko urriaren 30a
Espainiako Gastroenterologia Elkartearekin, Hepatologiarekin eta Nutrizio Pediatrikoarekin batera, gida bat aurkeztu zuten. Bertan, ogia egiten duen eguneko otordu bakoitzean ogia ez uztea garrantzitsua da.

Eskuliburu honen arabera, helduaroko gaixotasun kronikoen %40 elikadura desegokiaren ondorio dira. Hori dela eta, ogia berriro sartu behar da haurren dietan, lan honen egilekide eta Madrilgo La Paz Ospitaleko Hepatoenterologia, Hepatologia eta Nutrizio Pediatrikoko zerbitzuburua, Isabel Polanco.

Eskuliburu honetan agertzen diren gomendio nagusien artean, otordu bakoitzean ogi-anoa bat (40-60 gramo) sartzen da, dieta orekatua izateko behar diren elikagai guztiak adingabekoari emateko. Kanpaina horren arabera, Espainia Europako Batasuneko (EB) herrialdeetako bat da, pertsona eta urte bakoitzeko ogi gutxien kontsumitzen duena. Zehazki, 51,8 kilo, Alemaniako biztanle eta urteko 83 kiloetatik eta Frantziako 70 kiloetatik oso urrun.

Ogia gizendu gabe

Kanpainaren arabera, kontsumo txikiago horren arrazoietako bat da "justifikatu gabeko ospea" dagoela, eta beste elikagai batzuek ordezkatu dute, nutrizioaren ikuspegitik inolako onurarik ez ekartzeaz gain, gantz gehiago ematen dutelako. Gurasoek ohitura onak ez ezagutzeagatik edo denbora faltagatik, ohitura onak alde batera utz ditzakete eta elikadura-piramide klasikoaren inbertsioa erraztu.

"Ogiak onura oso interesgarriak ekartzen dizkio gure organismoari nutrizioaren ikuspegitik, eta, batez ere, egunari aurre egiteko behar den energia guztia ematen die haurrei, karbohidrato gisa", adierazi du Polanco doktoreak eskuliburu horretan. Karbohidratoak funtsezko mantenugaiak dira, eta organismoari behar duen energia ematen dio, muskuluen jarduera mantentzen laguntzen du, garuneko jarduera eta nerbio-sistema hobetzen ditu, eta proteinen degradazioa eragozten du. Gainera, ogia B multzoko bitamina-iturri da, metabolismoarekin zerikusia dutenak. Ogiak funtsezko beste mantenugai batzuk ere ematen ditu, hala nola zuntza, hesteetako igarotzeari laguntzen diona, eta mineralena, magnesioarena, kaltzioarena edo potasioarena, Polanco zehazten duena.

Nutrizionistek, oro har, egunero 220 eta 250 g ogi artean kontsumitzea gomendatzen dute. Argaltzeko dietetan ere aholkatzen da ez uko egitea eguneko 100 gramo ogiari. Kirolarien kasuan, egunean kontsumitutako kalorien %60-70 karbohidratoetatik etortzea aholkatzen da.

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografias | Argazkiak | Ikerketak