Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gingak eta haien propietate osasungarrienak

Antozianina ugari izaten dituzte, eta horiek ematen diote kolore gorri bizia. Horregatik eragiten die bihotz-hodietako eta obesitateko arriskua markatzen duten hantura-faktoreei.

Img cerezas Irudia: Samuel Rosa

Gerezi azidoaren fruitua (“Prunus cerasus”), guinda izenaz ezagunagoa, “superfruten” kategoriara igaro dela dirudi. Estatu Batuetako University of Michigan Carditubos Center erakundeko ikertzaileek lehen aldiz dokumentatu dituzte janak giza osasunean izan ditzakeen eragin positiboak.

2008an, gerezien eragin onuragarriak aztertu zituzten adituek fruta hori proposatu zuten elikagai eredugarri gisa, antioxidatzaile ugari dituzten elikagaiek organismoan nola eragiten duten ikertzeko. Ikertzaileek berek uste dute fruta horiek balio nutrazeutikoa dutela sindrome metabolikoaren arrisku-faktoreen eta haien ondorio klinikoen aurkako borrokan; besteak beste, sabeleko obesitatea.

Hanturaren gaineko ekintza

Gerezi edo gingen errazio eta erdi bat egunean hartzeak (errazio bat 10-12 unitate da, 50 gramo inguru) nabarmen handitu dezake gure organismoko jarduera antioxidatzailea. Horixe dio Michigan Unibertsitateko (AEB) ikertzaileek aurkeztutako ikerketak. 2009ko Biologia Esperimentalaren Urteko Kongresuan, joan den apirilean New Orleansen egin zen biltzarrean, eta elikaduraren eta osasunaren arloko medikuntzarekin eta ikerketarekin lotutako AEBetako elkarte akreditatuek babestu zuten.

Azterketa horrek dokumentatu egiten du, lehenbizikoz, gizakietan, antozianinek, gingei eta gereziei kolore gorri bizia ematen dieten substantziek, xurgatu eta odolera pasatu ondoren, gure organismoaren ahalmen antioxidatzailea handitzen dutela, eta horrek eragin positiboa duela osasunean. Hala ere, ikertzaileen arabera, oraindik lan asko dago egiteko, substantzia horiek beren babes-funtzioa nola betetzen duten aurkitu eta agerian utzi arte.

Egunean 18 gerezi edo ginga hartzeak gure organismoaren jarduera antioxidatzailea areagotu dezake.

Onena da fruta horiek hantura eta arrisku kardiobaskularreko zenbait faktore, hala nola gorputzeko gehiegizko gantza, kolesterola eta odoleko triglizeridoak, murriztu ditzakeen elikagaitzat hartzeko aukera zabaldu dela.

Badira zenbait aurrekari, ginda-kontsumoaren eta sugar-murrizketaren arteko erlazioa erakusten dutenak. C proteina erreaktiboa (PCR) odolean dagoen substantzia bat da, organismoan hantura adierazten duena. Gaixotasun horren maila handiak bihotz-eritasunaren arriskua handitzearekin lotzen dira, eta, zenbait ikerketaren arabera, obesitatearen genesiaren markatzaileetako bat izan daiteke; PCR maila baxuak, aldiz, gaixotasun kardiobaskularren arrisku txikiagoarekin lotzen dira.

2006ko azterlan batean, USk egina. Kaliforniako Unibertsitateko (AEB) Department of Campesures’s Human Nutrition Research Center ); izan ere, gizakietan, 28 egunez jarraian 280 g gerezi kontsumitzeak PCR maila %25 murrizten du, eta irenste horrek hantura murrizten duela eta, ondorioz, arterioesklerosiaren arriskua murriztu dezakeela iradokitzen zen.

Gindak eta obesitatea

Pertsonekin ikertzen hasi aurretik, Michigango Unibertsitateko Kardioprotection Research Laboratoryko zientzialariek animaliei buruzko atariko azterketaren emaitzen berri eman zuten iaz. Laborategiko arratoiekin lortutako datuek pentsarazi zuten, kasu honetan, gindak jateak antzeko eragina izan dezakeela gizakiengan: kolesterola eta triglizeridoak murriztea, adipositate zentrala (sabeleko gantza) murriztea eta hantura gutxitzea, gizentasuna izateko arrisku-faktoreak, II. motako diabetesa eta gaixotasun kardiobaskularra.

Esperimentuko arratoi lodiak kontrolatzeko taldea mendebaldeko dieta tipiko batekin elikatu zen (gantzetik datozen kalorien %45 eta karbohidratoen %35), eta, horrez gain, gingaz egindako kontzentratu bat jarri zen, eguneko elikadura osoaren %1. Fruta-prestakinak jaso ez zituen arratoi lodien plazebo-multzoarekin alderatuta, lehenengoek argaldu egin zuten, eta pisua murriztu, gorputzeko gantz osotik abiatuta. Zehazki, gingilek jaso zituzten arratoiek gutxitu egin zuten sabelaren inguruko gantza, gizakiengan arrisku kardiobaskular handia zegoelako.

Azterketa horien bidez, aldaketa dietetikoek osasunean zer eragin duten jakin nahi da, eta, hala, mendebaldeko munduko heriotza-kausa garrantzitsuenetako batzuen arriskua murrizteko aukera berriak planteatu. Lan-eremua oso zabala da, eta nutrazeutikoen industrian izan daitezkeen aplikazioek are gehiago bultzatzen dute ikerketa. Helburua da beste elikagai edo elikagai-prestakin batzuei gehituta produktuaren kalitatea hobetzen duten substantziak aurkitzea eta isolatzea, kontsumitzailearen osasunean eragin positibo aparteko eta zuzena baitute.

Azken helburua da kontsumitzaileak nutrizio-balio bereziko elikagaien kontsumoa labore-denboraldira mugatu behar ez izatea. Ginden eta gerezien kasuan, udaberriaren amaiera eta udaren lehen erdia hartzen duten hilabeteetara mugatzen da.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak