Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gizendu beharra daukat

Kaloria estra modu osasuntsu eta orekatuan gizentzeko

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2007ko apirilaren 03a

Pertsona asko gehiegizko kilo horiek galtzeaz arduratzen diren bitartean, beste batzuk kontrakoa bilatzen dute, gizentzea. Bi kasuetan helburu bera dute: eroso sentitzeko moduko irudi bat lortzea eta, bigarren mailan, osasuna hobetzea.

Pisua irabazteko arrazoia edozein dela ere, egin beharreko ahalegina galdu nahi dutenena bezain garrantzitsua da. Gastatzen diren baino kaloria gehiago irenstea da hori lortzeko bide nagusia.

Zer egin behar dut?

Pisua handitzeko lehen gomendioa da organismoak kontsumitzen dituenak baino kaloria gehiago ematen dituen dieta orekatua egitea. Pisua handitu nahi dutenek pentsatu ohi dute gozogintza eta gantz gehiago jatea dela irtenbidea, hala nola gurina edo margarina eta olioak, kaloria asko ematen dituzten bi produktu. Hala ere, pisua handitzea lortzen bada ere, ez da hori egiteko biderik egokiena.

Komeni da kaloria gehiago hartzea karbohidrato ugariko elikagaiek (ogia, pasta, patata edo arroza) eta koipeak (fruitu lehorrak, oliba-olioa, olibak edo aguakatea). Gantzak kalitate onekoak izan daitezen saiatu behar da, dieta ahalik eta osasungarriena izan dadin.

Aholku dietetiko egokienak

Egia da dieta orok pertsonalizatua izan behar duela. Hala ere, pisua handitu nahi izanez gero, zenbait aholku jarrai daitezke:

Ordu artean hartzeko elikagaiak:
Ordu artean aukeratu behar diren elikagaiek ez diete janariei gosea kendu behar. Gainera, kaloria eta mantenugai ugari izatea komeni da, hau da, kaloria gutxiko elikagaiak hartuz gero (azukrerik gabeko infusioa edo salda katilukada bat), pertsona hori beteta sentitzen da, baina hidratatu baino ez da egiten, ez da elikatzen. Beraz, bolumen txikiko baina energia eta mantenugai asko ematen duten elikagaiak sartzea da egokiena, hala nola fruitu lehorrak (kakahueteak, almendrak, hur-intxaurrak, pistatxoak edo pinaziak), mueslia, galletak, muinak… Elikagai horietako edozein da praktikoa, bai eramateko, bai jateko, eguneko edozein leku eta unetan.

Apetitua zabaldu:
Elikagai batzuek gosea zabaltzen laguntzen dute. Adibidez, tipulinak, olibak edo ozpinetako pepinoak. Horregatik, otordu nagusiak baino lehen jatea gomendatzen da. Halaber, labean egindako ogiaren edo prestatu berri diren beste jaki batzuen lurrinak ere pizgarriak dira apetituarentzat.

Zizka-mizkek (poltsako patatak, galletatxo gaziak…), freskagarriek eta gozokiek, berriz, kaloria asko ematen dituzte, organismoa “elikatu” gabe. Hori dela eta, baliteke gero ez jatea dagokion janari gogorra.

Plateretako kaloriak handitzea:
Beste aukera bat prestakinen balio kalorikoa handitzea da, hauteman gabe. Adibidez, olio gehiago bota daiteke zopa, krema edo saltsetan, arrautza, gazta, gurina edo esnegaina. Adibidez, ez da gauza bera barazki-purea hartzea edo ogi frijituarekin eta oilasko-hariekin.

Halaber, komeni da zukuak, esne osoa, fruta-irabiakiak (uraz gain) edatea, hidratatzeko eta, aldi berean, gorputza ordu artean elikatzeko.

Ez ahaztu ariketa

Beste gomendio bat da muskulu-masa handitzeko ariketa fisikoa egitea. Oro har, ariketa fisikoa pisu-galerarekin lotzen da, eta hori ez da guztiz egia. Besoan, abdominalean, hanketan edo gluteoetan egiten diren ariketen helburua gorputzeko muskulu-masa handitzea da. Erregularki ariketa egitean sortzen den muskuluak nahiko pisu du, eta hori baskulan islatzen da.

Ariketa fisikoa egiteak pisua handitzearen aldean duen beste abantaila bat apetitua suspertzea eta gogo-aldartea hobetzea da.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak