Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gonbidatuak ditut. Zenbat osagai behar ditut?

Mahaikide gehien dituen menu batean asmatzeko sekretua oinarrizko neurriak ezagutzea eta hornigaiei etekina ateratzea da
Egilea: Peio Gartzia 2013-ko maiatzak 13
Img preparar platos listp

Arroz-eskukada bat, litro erdi zopa, oilasko-bularkia… Kopuruak kalkulatzea erraza da egunero prestatzen dugunean eta gure mahaikideen jateko gogoa ondo ezagutzen dugunean. Ohikoa denetik ateratzen garenean edo gonbidatuak ditugunean hasten da zailtasuna. Gure bisitak gosez gera ez daitezen, normalean ideia bat baino ez dugu buruan: “ez huts egin janaria, gainean baino hobeto”. Jakina, funtzionatzen du, baina ez da praktikoa: gehiago egingo dugu, gehiago galduko dugu, denbora gehiago galduko dugu eta janaria bota egingo dugu. Zer egin orduan? Nola asmatu gehiegi pasatu gabe? Hurrengo artikuluak konponbideak eskaintzen ditu osagaiak kalkulatzeko eta denek ase dezaten lortzeko, pasa gabe.

Pertsona eta hornigai bakoitzeko neurriak: arrakastaren gakoak

Img cocinar4
Irudia: nayukim

Egunero janaria prestatzeak asko errazten ditu gauzak. Elikagaiak erosteko edo prestatzeko orduan, aldez aurretik ezagutzen ditugu neurriak: arroz eskukada bat pertsona bakoitzeko, oilasko paparra lau lagunentzat, kilo erdi pasta bost urterako, bi litro zopa hamar litro hamar edo kilo bat lekale. Neurri sinple horiek ez dute zailtasunik. Izan ere, ontzi berek pertsona bakoitzak gomendatutako kantitatea adierazten dute, eta horrek informazio eta orientazio baliotsua ematen digu erosketa egin behar dugunean.

Gaia korapilatu egingo da gonbidatuak ditugunean eta mahaikideen kopurua ohi baino gehiago ateratzen denean. Zenbat erosi eta prestatu, kasu horretan, pasatu gabe? Oinarrizko neurri batzuk hartzea eta hornigaiekin jolasten ikastea funtsezkoak dira. Planifikazio on batek asko lagunduko digu erosketak egiteko eta menua prestatzeko orduan. Oinarrizko elikagaietarako, kopuru hauek har ditzakegu kontuan (gordinik):

  • Arroza: eskukada bat pertsona bakoitzeko
  • Pasta: 100 g pertsonako
  • Haragia: 150 g pertsonako
  • Lekaleak: 75 g pertsona bakoitzeko (“alargunak” badira) edo 50 g (goarnizioa badute)

Hala ere, osagai nagusiak erosteko behar bezain garrantzitsua da guarnizioak izatea, errazioak doitzeko, batetik bestera joateko, eta, bestetik, ustekabekoren batetik irteteko (ustekabeko gonbidatuak bezala) eta bisitak gosez joatea saihesteko. Hona hemen ideia praktiko batzuk:

  • Pastak. Zerbitzatzea eta saltsa zerbitzatzeko unean eransten zaizkigunez, motz geratzen bagara plater bat zerbitzatu dezakegu goarnizioa, gazta eta saltsa pixka bat arintzeko, edo saltsan eskaini, bakoitzak bere gustua har dezan.
  • Zopak, kremak eta potajeak. Plater horiek ez dira oso arazotsuak, beti arin daitezke salda edo urarekin. Trinkotasuna gal ez dezaten, azken unean, zopa-fideoak, lodigarri bat (maicena motakoak) edo patata-maluta batzuk (platera zertarako joaten den) eta olio eta gatz pixka bat gehitzen ditugu. Eltzekariei dagokienez, egosi azken 15 minutuetan patata zatituak gehitu behar ditugu, kopurua handitzeko, eta gatza eta olioa bota azken unean falta bada.
  • Patatak. Gure onenak (eta ekonomikoenak) izan daitezke aliatuak, bai lehen plateren kasuan, bai bigarren plateren hornigaien kasuan ere. Frijituak, lurrina egosita, erreak edo “Parmentier” motako jaki-purean, patatak errazago egiten dituzte errazioak luzatzean.
  • Paellak. Paella egin baldin badugu, eta azken orduan, mahaikide ausart bat jan badugu, ez dago arrazoirik itxaroteko. Plater nagusiarekin batera alioli saltsa edo tomate entsalada pixka bat ateratzen badugu, errazioa arindu eta paella luzatu ahal izango dugu bizpahiru lagunentzat.

Adibide puntual horiez gain, garrantzitsua da etxean hozkailu-hondo bat edukitzea, ez betetze hutsa saihesteko. Barazki freskoekin entsalada bat egin dezakegu, konbinazio ugari onartzen dituen goarnizio erraz eta goxoa. Adibidez: zainzuri-zatitxo batzuk, artoa, arrain-kontserba pixka bat (atun mota oliotan edo surimi-barratxo batzuk), ozpin-olio bat, zatitxo zitrikoekin (laranja oso ongi doa), edo mahaspasa edo hur motako fruitu lehorrekin.

Komeni da, halaber, barazki izoztuen pakete bat eskura izatea. Aski da olio tanta batzuk, gatza eta baratxuri-ale zatitua jatea pasta plater batetik haragi edo arrain batera eramateko.

Azkenburuko azkenburukoak

Img brocheta frutas gr
Irudia: Lindsey T

Postreen kasuan, plater gozo konbinatua muntatuz gero, zortzi lagunentzako zortzi errazioko tarta egokitu ahal izango dugu.

  • Modurik errazena tarta zati txikiago bat izatea da, fruta zatitxo batzuekin batera.
  • Beste aukera bat da kopa batekin laguntzea, eta, horren oinarrian, galleta xehatuen (eta likore apur batekin onduak), jogurt-geruza bat, jogurt-geruza bat, ia izoztua, eta fruta fresko zatitu batzuk, koratzeko.
  • Alkoholik gabeko koktel azkarra ere egin dezakegu, edo izozki-sorbetea, limoi-freskagarri pixka bat burbuilekin, eta hori guztia esne-gain pixka batekin, loditzeko. Hori aperitibo gisa erabil daiteke postrearen aurretik, baldin badakigu buruazkenarekin motz geratu garela.