Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gosari energetikoak arroz bidez

Elikagaiak prestatzeak eta ontzeak eragina du organismoari ematen dioten energian

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2009ko azaroaren 19a
img_cereales 5

Gosariak nutrizioaren aldetik orekatua izan behar du, eta egunean zehar hartzen diren kalorien %20-25 izan behar du. Guztiok dakigu eguneko otordurik garrantzitsuena dela, eta gure herrialdean irintsuek (barrako ogia, moldea eta ogi txigortua), zerealek, esnekiek, frutek eta zukuek osatzen dutela. Beste herrialde batzuetan, ordea, arrozak osatzen du gosaria, batez ere. Munduan zehar ibilaldi birtual bat eginez, gosariko ohiturak ezagutuko ditugu. Eskualde bakoitzean, energia, indarra eta bizitasuna ematen duten elikagai erakargarrienak bilatzen dira, egunaren lehen zatiko zereginei aurre egiteko. Herrialde batzuen proposamenak harrigarriak dira beste batzuentzat, janari tipikoetara egokitzeko ohiturari esker, ia ez baita aldaketarik egiten osagaietan eta prestatzeko moduan. Ideia berri bat da arroza pikorretan erabiltzea oinarrizko osagai gisa.

Gosaltzeko arroza

Japonian, arroz-kontsumoa sustatzen du Nekazaritza Ministerioak, herritarren artean gosari tradizional gisa, “Have a rice day” izeneko kartelen bidez, “Have a nice day” (“Ten un buen día”) ingelesezko esapidea aipatuz.

Oinarrizko osagai gisa arroz-aleak kontsumitzearen abantaila da nahikoa arroz egosi daitekeela aste osoan edo, gutxienez, egun batzuetan gosaltzeko. Emaitza ohiko gosariaren oso bestelakoa da, baina goizeko ordu askotarako energia ematen du. Arroza aldez aurretik prestatzen ohitzeak goizetan jateko ohitura hartzen laguntzen du, eta horren emaitza onak nabaritzen dira. Ekialdeko ohiko gosaria aldarrikatzeko aukera da, baina ekialdeko muturreko herrialdeetako jatorrizko errezetatik bereizten duten ñabardurekin.

Arroz biribiletik abiatzen da (aukerarik osatuena arroz integral eta biologikoz osatutako gosaria da), urarekin garbitzen da ezpurutasun- eta hauts-hondarrak kendu arte, eta iragazi egiten da koladore batean. Oraindik heze badago ere, arroza zartaginean txigortu eta egurrezko koilara batekin busti, lehortu eta urre kolorea hartu arte. Ondoren, presio-eltze batean edo kazola batean irakiten da, arroz-zati bakoitzeko 1,5 zati ur eta itsas gatz pixka batekin. Eltzearen balbulak abisatzen duenean -edo jaka irakiten hasten denean, nahi izanez gero-, sua minimora jaisten da eta 45 bat minutuz egosten da. Denbora hori igarotakoan, sutatik kendu eta ordu-laurden batean uzten da. Platera prest dago jateko.

Errezeta gozo bat nahi izanez gero, arroz-anoa edalontzi erdiarekin (olo- edo arroz-anoa gozoagoak dira) eta Korintoko mahaspasa-eskukada batekin nahas daiteke, eta kanelarekin usaindu, arroz-esne tradizionala ez den beste bertsio bat. Gosari gazi bat egiteko, sesamo txigortuaren haziak, ekilore edo kalabaza haziak eta, ausartenek, gomasioa eta tamari tanta batzuk bota ditzakete.

Ale osoa, prozesatutako zerealaren ordez

Espainiako Gobernuak, “Esnatu, gosaldu, jan osasuntsu eta mugitu” kanpainan, gosari orekatuaren kontzeptua helarazten die herritarrei, esneki, fruta edo zuku eta zereal batez osatua (galletak, ogia, malutak, etab.). ), beste osagarri batzuekin osa daitekeena (marmelada, eztia, fianbreak, oliba-olioa, margarina edo gurina).

Elikagaiak erakusteko moduak, prestatzeko moduak eta nola gozatzen diren, eragina dute organismoari ematen dioten energian, ez bakarrik kaloria gisa, baita kontsumitu ondoren bizitasun, indar eta euskarri fisiko eta mentalaren sentsazio gisa ere.

Gosarietako izendatzaile komuna karbohidratoen oinarrizko ekarpena da, zerealen eta deribatuen bertsioetan. Gehien kontsumitzen diren elikagaiak dira. Ale-zerealek energia iraunkorragoa ematen dute, ez baitaude prozesatuta eta denbora justua egosten baita. Horien ondoren, malutak eta semolak daude, prozesatuenak diren produktuez gain, hala nola gosariko zerealak eta irinekin egindakoak (galletak, bizkotxoak, opilak, etab.). ), oro har azukre asko dutenak.

Ale-zerealek denbora gehiago ematen dute energia, ez baitaude prozesatuta eta denbora zehatza egosten delako

Zerealak prestatu, prestatu, ondu eta laguntzeak zuzeneko eragina dute digestioan eta metabolismoan. Faktore horiek energia-erantzun iraunkorragoa lor dezakete, eguerdira arte gose-sentsaziorik izan gabe edo kontrako eraginik izan gabe; gosaldu eta berehala gosea senti daiteke bat-batean.

Janari horretan (azukrea, kakaoa edo eztia) edo elikagai gozoetan (marmelada, txokolatea, opilak, zukua, zereal azukretsuak, txokolatedunak edo eztidunak) maiz jateak erraztu egiten du haien digestioa oso azkarra izatea (kasu batzuetan ia berehalakoa), eta energia, bizitasun eta gogortasun sentsazioak denbora gutxiago irauten du.

GUSTU GUZTIETARAKO

Energia-gosarien inguruan egiten diren iradokizun berriak ez dira ohikoak. Batzuen eta besteen artean, pertsona bakoitzak aurkitzen du gehien asetzen duena. Otordu hori ez litzateke betebehartzat hartu behar, ezta jateko gogoa eta gosari atseginaz gozatzea ahaztu ere; elikagaiak ongizaterako, sendotasunerako, energiarako, bizitasunerako eta gogo onerako bide gisa sentitu behar dira.

Hona hemen gustu guztietarako gosari-proposamen batzuk:

  • Zereal-malutak naturalean, ez azukreztatuak ez gazituak; adibidez, artoa, oloa edo arroz harrotua.
  • Etxeko mueslia, ukitu pertsonala duena; adibidez, hiru zerealena, sagarrarekin eta intxaurrekin.
  • Olo-maluta finak, erraz asimilatzen direlako eta garunarentzat elikagai ugari dituztelako. Malutak sutan egosi behar dira, ur askorekin (erraz loditzen da) eta gatz apur batekin. Berotu egiten dira eta, sutatik kendu aurretik, mahaspasak (aurrez bustita) eta esne pixka bat gehitu daitezke. Talde osoa minutu batzuetan prestatzen da, zaporeak nahasteko, eta gozoa nahi izanez gero, ezti hari batzuk gehitu daitezke. Errezeta hau aurrez prestatu eta unean bertan berotu daiteke, baina minutu batzuk besterik ez da behar prestatzeko.
  • Ogi integrala edo zerealekin, ezti pixka batekin eta tahiniarekin igurtzita, sesamo hazi birrinduekin.
  • Ogi integral txigortua oliba-olioarekin, gatzarekin eta osagarri gazi batekin, hala nola atuna, urdaiazpiko ondua, antxoak edo gazta.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak