Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gosari freskoak bero egunetarako

Eguneko lehen otorduetan frutak sartzeko aholkuak eta ideia praktikoak eta goizak zaporea, kolorea eta osasuna betetzea

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2016ko ekainaren 13a
Img yogur con fresas hd Irudia: Dream79

Beroa gerturatzen ari da, eta elikagai freskoak eta sasoikoak geroz eta gusturago daude. Urte-sasoi hau bikaina da fruta, barazki eta barazkien kontsumoa handitzeko, eta horien aniztasuna eta kantitatea hilabete beroenetan ugaritzen dira. Gosari freskoak, aberatsak eta osasungarriak prestatzea da asmoa, eta landare-elikagaiak hartzea. Gosaria da ohiko otorduetako bat, eta udan jaki osasungarri horiek ugaritzeko balio dezake. Ondoren, fruten nutrizio-ezaugarriak zehazten dira, eta eguneko lehen janarian sartzeko hainbat ideia ematen dira.

Img yogur con fresas
Irudia: Dream 79

Frutaren garrantzia dietan

Frutak ezinbesteko elikagaiak dira dieta orekatu baten barruan. Ur asko dutenez, hidratazio-egoera ezin hobea eta kaloria-ekarpen txikia eragiten dute, errazio bakoitzeko 70-100 Kcal inguru. Karbohidratoek ematen dute kaloria gehien, proteina eta gantz gutxi baitaukate. Frutak ugari dira bitamina eta elementu mineraletan, eta elikadura-zuntzeko iturri dietetiko garrantzitsuenetako bat dira.

Elikadurarekin zerikusia duten elkarte zientifiko guztiek gomendatzen dute fruta eta barazki asko hartzea, osasun egoera ona sustatzeko. Horrez gain, fruta eta barazkien kontsumo handia errazago eta pisu galduaz eta pisu galdua mantentzeko erraztasunez lotzen duten ebidentziak daude. Azken urteotan egindako elikagaien kontsumoari buruzko ikerketek agerian uzten dute fruta eta berdura gutxiago hartzen direla gizarte industrializatuetan, eta gero eta gaixotasun ohikoagoak (obesitatea, dislipemia, hipertentsioa edo minbizia) areagotu egiten direla. Hori dela eta, gaur egun, fruta eta barazkien kontsumoa sustatzeko politikak egiten ari dira, egunean 5 aldiz, gutxienez, egunean bost fruta eta barazki gehiago kontsumitzea sustatzen duen programa.

Frutekin orekatutako gosariak

Gosari osasuntsu eta orekatu batek elikagai feekuturen bat (ogia, ogi txigortua, zerealak…), esneki bat (esnea, jogurta edo gazta) eta fruta errazio bat izan behar lituzke. Batzuetan, elikagai proteikoren bat ere eduki dezake. Gainera, egungo jarraibide dietetikoei jarraituz, fruta-zukuak (azukrea, margarina, sobrasada, etab.), hala nola, gurina, margarina edo gantz saturatu ugari (azukrea, margarina edo hestebeteak), fruta zukuak (azukrea, margarina, etab.) edo gantz saturatu ugari dituzten elikagaiak, hala nola, azukrea, margarina edo gantz saturatuak.

Horrela, dietetikako oreka horri eusteko, gosariak antolatzen lagunduko duten ideia praktikoak eta originalak bilatu beharko lirateke.

Ongi gosaltzeko ideia praktikoak eta adibideak

Hona hemen zazpi gosari-adibide asteko egun guztiak planifikatzeko eta gozatzeko:

  • Astelehenetan: esne basoa, ogi txigortua oliba-olioarekin eta indioilar urdaiazpikoarekin eta bi kiwirekin.
  • Astearteetan: esne-baso bat arto-malutekin eta fruta-mazedonia batekin (melokotoia, udarea eta gereziak).
  • Asteazkenetan: esne edalontzia, gazta freskoko ogitarteko integrala (ogia tomatearekin eta oliba-olioarekin) eta laranja bat.
  • Ostegunetan: jogurt naturala sandia mazedoniarekin, ogi txigortua oliba-olioarekin eta urdaiazpiko ondua.
  • Ostiraletan: esne basoa mueslirekin eta sagar bat labean.
  • Larunbata: esne baso bat berenjena egosiarekin, eta gazta (ogia oliba olioarekin), baita platanoz, papaiaz eta aranaz ere.
  • Igandea: esne edalontzia, ogi txigortua gantzetan eta sagar-etxeko konpota, marrubiez gain.

Irabiatu eta fruta-likidotu eguna hasteko

Beste ideia bikain bat sasoiko frutak aprobetxatzea da, birrinketa naturalak prestatzeko, fruta bakarrik edo esneren batekin, esnea edo jogurtarekin. Hona hemen smothier-en adibide batzuk:

  • Banana-irabiakia eta jogurta.
  • Meloia birrintzea.
  • Marrubi-irabiakia esneduna.
  • Mangoa eta esnea birrintzea.
  • Sandia-zopa (sandia bakarrik edo tomatea erantsi daiteke).
  • Laranja eta melokotoi zukua birrindu.
  • Laranja-zuku irabiatua eta gereziak.
  • Udare- eta hur-irabiakia.
  • Nektarinazko irabiakia eta limoi-zukua.
  • Jogurt-irabiakia eta masustak.
  • Melokotoia eta platanoa birrindu.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak