Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gosaria

Presazko gosaria gosari pobre baten parekoa izaten da, eta ez da ahaztu behar eguneko otordu garrantzitsuenetako bat dela.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2001eko ekainaren 20a

Ondo planifikatutako gosari batek elikagaien bidez elikagaien ekarpena bermatzen
du, egunari energiaz aurre egiteko eta glukosa-gabeziarik ez izateko,
horrek eragin negatiboa baitu errendimendu fisikoan eta eskola-errendimenduan.
Kontuan izan behar da organismoak 10-12 ordu ematen dituela elikagairik hartu
gabe.

Komeni da haurra garaiz altxatzea eta lehen minutuak norberaren garbitasuneko eta zaintzako jardueretan
lehenago hastea, gose-sentsazioa sortzeko.

Gosari ona egiten duen edonork bere nutrizio egoera eta errendimendua hobetuko ditu.

Elikaduraren egoera hobetzea. Gosari ona hartzea lagungarria da organismoak
egunean zehar
behar dituen elikagai gehienak baino gehiago hartzeko. Gosaltzen ez duten haur eta gazteek kalitate txarragoko
dieta izaten dute, eta behar bezala gosaltzen dutenek, berriz, koipe gutxiagoko dieta
egiten dute, karbohidrato, zuntz, bitamina
eta mineral gehiago dituena?

Pisuaren kontrola. Egunean
zehar 4 edo 5 hartualditan kaloriak banatzen badira, eguneko
gainerako otorduak ez dira gehiegi kargatuko. Gosari egoki batek eguneroko dietaren
gantz-edukia murrizten laguntzen du, eta orduak sartzea eragozten du.
Faktore hori oso garrantzitsua da pisua kontrolatzeko.

Eskolako errendimendua, errendimendu fisikoa eta intelektuala. Gosaltzen ez dutenek zenbait mekanismo
jartzen dituzte martxan organismoan (intsulina jaistea
eta kortisola, katekolaminak gehitzea?) gluzemia maila onargarrietan
mantentzeko. Aldaketa hormonal horiek portaera aldatu edo baldintzatu dezakete,
eta eragin negatiboa izan dezakete errendimendu fisikoan eta eskola-errendimenduan.

Gosaltzea ez da ohitura txarra. Gosari on batek elikagaien oinarrizko
taldeen errazioak izan behar ditu:
– Irintsuak: ogia, zerealak, ogi txigortua, galletak? energia
eta bitaminak
eta mineralak ematen dituzten xurgapen geldoko karbohidratoak ematen dituzte.
– Esnekiak: esnea edo jogurta edo gazta, proteinak
eta kaltzioa, A, D bitamina eta B taldeko bitaminak dituelako.
– Fruta: xurgapen azkarreko karbohidratoak, ura, bitaminak, mineralak
eta zuntza ditu.
– Beste batzuk: gazta, urdaiazpikoa? kalitate handiko proteinetan aberatsak.

Gosariak, guztira, egunean
zehar hartutako kalorien %20-25 izan behar du.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak