Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gosariak eskolara modu osasungarrian itzultzeko

Gosari osasungarriak, aberatsak eta askotarikoak erraz prestatzeko sei ideia

Img desayuno saludable vuelta cole hd Irudia: TatyanaGl

Gosaria eguneko otordurik garrantzitsuena da. Eta hori ez da guztiz egia, ingesta guztiak garrantzitsuak baitira. Baina, hala balitz, entzumen horri entzungor egingo genioke, egunero milaka haur bizkar-zorrotxo batekin hasten baitira. Gaurko atalean, eskolara modu osasungarrian itzultzeko hainbat aukera aztertuko dira, gosariak ez bezalako gosariekin.

Img desayuno saludable vuelta cole 01
Irudia: TatyAgl-a

Gosarirako alternatiba osasungarriak proposatzen hasi aurretik, lehenik eta behin aztertu behar da zer mito dauden elikagai horren gainean. Gure irudimenean, gosariak otordu egonkorra izan behar duela dirudi. Izan ere, jende askok egunero gosaltzen du. Eta horrek ez du zertan horrela izan. Ez da beharrezkoa, halaber, goizetako “protagonista” bihurtu diren zenbait elikagai talde egotea, hala nola gozokiak edo opilak.

Txikienek energia behar dutela! Baina horrek ez du esan nahi azukre bidezkoa izan behar duenik. Hona hemen gure proposamena, gosari desberdin eta osasuntsuagoetarako:

1. Poltsa ez da esnetarako eta zerealetarako bakarrik

Ohituta gaude katilua produktu horientzat bakarrik izan dadin. Ontzi honek, ordea, aukera gehiago eskaintzen ditu. Jolas handia egiten du jogurt bat jartzeko, moztutako fruta, fruitu lehorrak edo etxean mazedonia bat eransteko. Gehitu ontzi horri osasungarriak diren elikagaiak, eta ez beti produktu azukretsuak.

2. Utzi alde batera zukuak

Zukuak ez dira gosaltzeko aliatua, eta azukre libreko iturri ezezagunenetako bat bihurtu dira, eta harritzen ditu familiak. Zukuek azukre erantsirik ez duten arren, fruta daukan mamia kendu zaie, eta, beraz, ez da fruta ale bat kontsumitzearen parekoa. Saiatu fruta osorik freskoa edo bolan lehenesten, aurreko puntuan proposatu bezala. Eta etxean fruta “edan” nahi bada, aukerarik onena fruta irabiatzea izango litzateke (ez likidotu bat); fruta murtxikatzea bezain osasuntsua ez bada ere, frutan dagoen zuntz guztia, gutxienez, kontserbatu egiten da.

3. Arrautzak, aliatu handia

Gosari desberdina, beroa, osoa eta osasungarria
egiteko modu bat da. Arrautza nahasiak eguna hasteko modu ezin hobea dira. Eta goiz horretan bertan janaria prestatu nahi izanez gero, hozkailuan tortilla bat prestatuta eduki daiteke, goizean tomate xehatuarekin edo barazki erreekin lagunduta.

4. Galletak? Etxeko onena

Merkatuetan dauden gailetak edo gosaritarako zerealak oso gutxitan izaten dira osasungarriak. Noizean behin gozo samar jan nahi izanez gero, etxean galleta osasuntsuen labera egin daiteke. Horretarako, oloa erabili behar da irinaren ordez, eta birrindutako fruta gehitu azukrearen ordez. Hona hemen galleta osasungarri eta aberatsen errezeta bat.

Img galletas aitor
Irudia: Aitor Sanchez García

5. Txigorgarriak bai, baina benetan

Ogia irin fin eta azukretsu horien lehen ordezkoa izan daiteke, eta gosaritan gozokiak edo opilak izaten dira, baina ez da batere erraza merezi duen bat aurkitzea. Horregatik, bere garaian, benetako ogi integrala aurkitzeko gida prestatzen ari ginen. Ogi txigortua da familiako gosaria aldatzen hasteko biderik errazena; gero, bide horretatik jarraitu besterik ez da egin behar.

6. Denbora aitzakia ez izatea, aurrea hartu!

Osasuntsu ez gosaltzeko planteatzen den aitzakiarik ohikoenetako bat “ez dut denborarik” da. Hala ere, denbora gehiago behar izaten da denbora gehiago emateko, denbora gehiago behar izan dezaten. Hori da, adibidez, txia edo olo-paldoen kasua, esnetan murgildutako malutak edo gau osoan landare edari bat uzten dutenak. Horrela, eltzea goizetan berotu behar da. Fruta zatiak gehitzen badira, are hobeak izango dira.

Beste aukera bat fruta-irabiakiak aurreko gauean uztea da; horrez gain, zitriko bat (laranja, mandarina edo limoia) baldin badago, bere propietateak hobeto gordetzea bermatzen da.

Img 171025desayunos
Irudia: Aitor Sánchez García

Etiketak:

Dieta gosari-eu

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak