Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gose pasatu gabe argaltzea posible al da?

Pisua jaisteko, gosea pasatzea baino gehiago, ez dena edo sufritzea, garrantzitsua da ohitura kaltegarriak aldatzea, zaintzen ikastea eta motibazio argia izatea

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2014ko otsailaren 19a
img_dieta hambre hd Irudia: USDAgov

Argaltzea ez da erraza. Posible da eta sufrimendurik gabe lortu behar da, baina ez da erraza. Zaila da arau batzuk betetzea, zorrotzak izan behar baitute ohiturak aldatzeko; aldaketa handi batek ez du goserik eta antsietaterik pasatu behar, baina ahalegina eskatzen du. Artikulu hau bi profesionalen esperientzia klinikoan finkatzen da, kontsulta dietetikoak eta argaltzeko tratamenduetan urteak daramatzatenak. Bere ezagutzetan oinarrituz, pisu osasungarrirako bidea sufrimendurik gabe erakusten saiatuko gara.

Img dieta hambre
Irudia: AEB

Helburu errealistak argaldu ahal izateko

Img 95021g
Irudia: CONSUMER EROSKI

Ase gabeko kiloak galtzea osasungarria da. Eta posible da. Bizitzako gauza garrantzitsu guztiek bezala, ez dute ez lasterbiderik ez tranparik. Borondatea izan behar da, nola egin jakitea, profesional batengana jotzea eta lortuko dela ziur egotea. Elikadura-arauak konbinatzen dira prozesuan, baina beharrezkoa da motibazioa ez galtzea eta ohitura sedentarioak uztea.

Ezer baino lehen, ukatu egin behar da “pisu ideala” esamoldea, publizitatean baino ez dagoena, eta helburu osasungarri bat markatzea gorputzarentzat eta buruarentzat. Hiru faktore hauek konbinatzen ditu: elikadura, kirola eta motibazioa. Elena Piñeiro dietista-nutrizionista Gironako Institut Cat ala de Serveis Medics-en hitzetan, “gorputz-pisua galtzea funtsezko hiru puntutan oinarritu behar da: elikadura orekatua eta hipokalorikoa, ariketa fisiko jarraitua eta janariarekin harreman osasungarria”. Triangeluak oreka gorde behar du, eta, era berean, janarien banaketa egokia duen dieta bat da, osasun aberatseko eta gantz gutxiko elikagaiekin, ariketa plan moderatua baina konstantea duena, edo esfortzua indartzen duen ingurunean laguntza duena. Gosea ez da plan honetan sartzen. Aberats jatea, bai. Janariarekin, kirolarekin eta erronkarekin gozatzea.

Pisua jaistea: motibazioaren garrantzia

Borondatea ezinbesteko tresna da gehiegizko kiloak galtzeko

Elena Piñeiro dietista-nutrizionistak adierazi duenez, “argaltzeko tratamendu dietetikoa bukatzen dutenek benetako motibazioa dute”. Hark laguntzen die, batetik, zergati batetik abiatuta; hau da, beren gorputza zainduz beren buruarekin harremana hobetzeko aukera hartzera, gorputzari oreka emateaz eta beren osasun-egoera hobetzera, eta, aldi berean, autoestimua hobetzera. Argaltzeko, “helbururako bidean ezinbestekoa den tresna batekin lan egiten da: borondatea”. Gosea pasatzea aitzakia bat izan ohi da. Bertan erortzen ez bada, norberaren segurtasuna indartu egiten da alderdi askotan. Gainera, elikagai osasuntsuek ez dute gosea gehiago kentzen, antsietateari baino ez diote erantzuten.

Ainhoa Alemán dietista ere bada, eta farmaziek aurrera eramandako ekimen baten barruan gaixoei laguntzen die, elikadura oker bati lotutako arazoak dituzten bezeroei kontsulta egiten baitiete. “Pertsona batek botikak hartzen dituenean diabetesa, kolesterola edo bestelako patologiak kontrolatzeko, oro har, jaten ikastea, pisua galtzea eta ohiturak aldatzea ere beharrezkoa da, eta hori ez da produktuekin lortzen, terapia bidez lortzen da”. Paziente horien motibazio nagusia gaixotasun bat sendatzea da, eta ez dute sendagai edo produktu miragarririk hartu nahi. Horregatik, funtsezkoa da plan dietetikoa eta ariketa-plana. Bere dietistak “gidari-lanak egiten ditu, ez die errieta egiten akatsak egiteagatik; elikadurarekin harreman osasungarria izatea lortu nahi duen helburu errealista bat proposatzen die”, ziurtatu du, “eta ariketa fisikoa egitea lortu du”.

Epeen kontua: urte erdia galdu eta irabazteko

Sei hilabete baino ez dira behar arrakasta izateko. Urte erdia bakarrik bizitza osoan, eta bizitza guztirako. Piñeirok esperientzia handia eta kasu asko ditu, eta, beraz, behin eta berriz esaten du “gorputz-pisu osoaren% 10 galtzearren hiru eta sei hilabete bitartean behar direla”. Nutrizionistak azaltzen duenez, ezin da orokortu; izan ere, 20 kg baino gehiagoko argaltzeaz hitz egiten dugunean, erakunde akreditatuenen gomendioa da, organismoari metabolikoki berrantolatzeko denbora ematea (500 g eta 1 kg artean astean), organismoari metabolikoki berrantolatzeko eta mehetze finkatua, egonkorra eta iraunkorra dela ziurtatzeko.

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Patologiak, medikazioa eta plan dietetiko eta osasungarriei buruzko ezagupenak, elikagai, elikagai, menu eta errezeta osasungarriei buruzko ezagutzak eskaintzen dituzten elikagaiak, elikagai berriak, menu eta errezeta osasungarriei buruzko ezagutzak eskaintzen ditu. Eta azpimarratu ariketa”. Gainera, onartzen du lotura emozional “osasungarriak eta beharrezkoak sortzen direla, laguntzekoak eta animoak, konfiantzazkoak, ez zigortzen ez direnak baizik”.

Zer da ohiturak aldatzea?

Maitatzea. Ohiturak aldatzea ahuleziak baino indartsuagoa izateko gai izatea da. Pisua galtzeko laguntza terapeutikoan urte asko eman ondoren, Elena Piñeirok dio “argaltzeko bi gauza bakarrik behar direla: borondatea eta zientzia”. Gorputzaren gehiegizko koipearen konponbidea “diziplina pertsonala, otorduen ordena dela eta, esplorazio ausarta da, derrigortzearen jatorriaren bila, baldin eta…

Ainhoa Alemán ere bere erabakien jabe izatera animatzen du. “Guk, adibidez, nutrizio arloko heziketa erabiltzen dugu gidari gisa. Eta horrela, elikagai osasungarriak eta osasungarriak ezagutzeko xaflak baliatzen ditugu. Sinesmen oso sakonak apurtzen ditugu, zalantzan jartzen ez direnak, egiazkoak ez direnean”, ziurtatzen du. Zaila da ohiturak aldatzea, baina abantaila bat du: “Ohitura osasungarri bat gaixotasun bat eragin dizunari ezartzen zaionean, irabazten du. Biak ezin dira elkarrekin bizi, gaiztoa suntsitu behar da”.

Gosea ez dago

Urdaileko huts-sentsazioa urrunetik da, mantenugairik ez dagoelako. Dieta egiten denean gosea pasatzea ez da egia. Beraz, sentsazioak aztertu behar dira: asperdura, antsietatea, konpultsibitatea, estresa, oroitzapenak… Izan ere, askotan kantitateak murriztu egin behar dira, irensten zirenak gehiegizkoak eta alferrikakoak baitziren (horren erakusgarri da erreserba bihurtzen zirela, kilo gehiago, gantz soberakina eta kaltegarria). Baina, ondo jateak eta gaizki jateak bezala, ondo jatea ez da gose, eta gaizki jatea, bai. Ez zaio uko egin behar plater arin eta zaporetsu batzuen plazerari, besteekin partekatzeko modukoak, Piñeiro dio. Jaten gozatu behar da, osasunaren prokuradorea nork bere burua izanda.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak