Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gozokiak haurdunaldian

Gehiegi kontsumituta, aparteko kaloria "hutsak" hartzeko arriskua dago, eta, beraz, behar baino kilo gehiago hartzeko arriskua.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2002ko azaroaren 22a

Gozokiak, tentazio bat, nekez euts dakiokeena

Azukrea eta haren eratorriak oso elikagai kontsumituak eta preziatuak dira, zapore gozoa dutelako eta opilgintzako, gozogintzako, freskagarrietako eta abarretako era guztietako produktuak egiteko erabiltzen direlako. Kontua da ez litzatekeela ezer kritikatuko gozokiei buruz, baldin eta zentzuzkoa bada, hau da, kopuru mugatuetan eta noizbehinka. Hala ere, arazo bihurtzen dira gehiegi kontsumitzeagatik eguneroko dietatik energia eta nutrizio aldetik ekarpen handikotzat jotzen diren elikagaiak kentzen ditugunean, edo pisu-handitze desegokiak eragiten dituzten kaloriak irensten ditugunean.

Oro har, gozokiek kaloriak dituzte, hau da, ez dute organismoa elikatzen.

Nutrizioaren ikuspegitik, azukre arrunta (sakarosa) soilik kaloria ematen dituen elikagai energetikoa da, zehazki 4 kaloria gramo bakoitzeko. Kaloria horiek “hutsak” dira, lekaleak, frutak, esnekiak eta abar jaten ditugunean ez bezala. Horiek, kaloriak ez ezik, gure organismoari proteinak, mineralak, bitaminak eta abar ere ematen baitizkiote. FAO/OMEko (Osasunaren Mundu Erakundea) Adituen Taldeak eta antzeko beste erakunde eta elkarte batzuek gomendatzen dute kaloriatoen %55 kaloria baino gehiago ematea. Beraz, uste da azukrea eta haren deribatuak osatu gabeko elikagaiak direla, eta murriztu egin behar direla karbohidrato konplexuak eta beste mantenugai batzuk (proteinak, bitaminak, mineralak…) ematen dituzten beste elikagai batzuen alde, organismoak ongi funtziona dezan ezinbestekoak baitira.

Gozokiak bereziki desegokiak direnean?

Komeni da gogoratzea azukreak eta gozokiek bat-bateko igoerak eragiten dituztela odoleko azukre-mailak (glukosa), eta, ondorioz, azkar erortzen direla. Hori dela eta, ez da gomendagarria azukre-maila hori kontsumitzea, baldin eta gizentasuna badago, murriztu egin behar baita azukre-maila hori, eta murriztu egin behar da pisua handitzeko ahalmena, energia-balioaren arabera.

Gozoak bai, baina neurriz

Aipatu den guztia gorabehera, kontua ez da horrelako elikagaiak debekatzea, baizik eta zentzuzko kontsumoa egiteko beharra azpimarratzea, edozein dieta orekaturen premisa gisa.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak