Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Granadan bildutako nutrizionistek gogorarazten dute omega-3 azidoen kontsumoak arrisku kardiobaskularra murrizten duela

Ohartarazten dute Espainian neurriz gain erabiltzen direla haragia, opilak eta aurrez prestatutako platerak.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2004ko uztailaren 05a

Besteak beste, omega-3 gantz-azidoak (arrain urdinean, fruitu lehorretan, oliba-olioan eta elikagai aberastuetan daudenak) kontsumitzea funtsezkoa da gaixotasun kardiobaskularrei aurre egiteko, nutrizioko adituek joan den astean Granadan “Elikagai funtzionalak eta nutrizio osasungarria” mintegian bildurik. Zenbait azterketa epidemiologikoren arabera, gantz poliasegabe horien ohiko irensketak arrisku koronarioa %30 murriztu dezake.

Espainiako herritar gehienek mendebaldeko dietan oinarritzen dute beren elikadura, gehiegizko gantz saturatua baitute. Pedro Mata doktoreak, Hiperkolesterolemiako Espainiako Fundazioko lehendakariak, honako hau adierazi zuen mintegian: “gure herrialdean, jendeak neurriz kanpo kontsumitzen ditu haragia, opilak eta aurrez prestatutako platerak. Egokiena dieta mediterraneoa -omega-3 eta omega-9 ugari dituena- oliba-olioarekin -azido oleicoan- beti presente egotea litzateke”. Espezialistaren aburuz, “azken urteotan, gantz aseen kontsumoa handitu egin da, eta gantz asegabeen kontsumoa murriztu, gantzek arrisku kardiobaskularra areagotzen dutela eta bigarrenek murriztu egiten dutela dakigunean”.

GISSI azterketa epidemiologikoak, egunero 850 miligramo omega-3 gantz-azido hartu zituzten paziente infartuei eta dieta mediterraneoari dagokienez, %30 jaitsi zen bihotz-hodietako hilkortasuna, eta %44 bat-bateko heriotza. Matak azaldu zuenez, omega-3ek zenbait mekanismo aldatzen dituzte, hala nola hantura, disfuntzio endoteliala, lipido-oxidazioa, intsulinarekiko erresistentzia, hipertentsioa eta obesitatea.

Omega-3 eguneko kontsumoari dagokionez, adituaren iritziz, gomendatutako dosia 1-1,5 g da egunean, Espainiako kontsumoa energia guztiaren %0,5 baino txikiagoa denean. Ildo horretatik, José Mataix Verdú Granadako Unibertsitateko Fisiologiako katedradunak adierazi zuenez, “espainiarrok omega-3 kantitate txiki bat kontsumitzen dugu gizabanakoaren beharrak asetzeko. Arraina maiz jatea zaila izan daiteke, eta horregatik gomendatzen da gero eta gehiago sartzea gure dietan elikagai funtzionalak”.

Elikagai gehiegi

Bestalde, Ángel Gil Hernándezek, Granadako Unibertsitateko Biokimikako eta Biologia Molekularreko katedradunak, adierazi zuen elikadura-ohiturak nabarmen aldatzen ari direla. “Gaur egun, mantenugai gehiegi dago, gure gorputzak asimilatu ezin dituenak. Hortik dator herrialde garatuek duten arazo handienetako bat: obesitatea”. Adituaren arabera, “obesitatearen hazkunde ikusgarria faktore genetikoekin eta ingurumen-faktoreekin lotuta dago”.

Gaur egun XXI. mendeko epidemia zerk eragiten duen, besteak beste, zabor-jana, snack-ak eta sedentarismoa. Obesitateari aurre egiteko, Gil Hernándezek gomendatu zuen osasun-ohituretan eta elikaduraren kontrolean oinarritutako hezkuntza sustatzea eta bizi-ohituretan eragitea, bereziki elikadura-motan eta jarduera fisikoan.

Etorkizun hurbilean, hurbilketak egon daitezke irensketa eta energia-gastua kontrolatzeko mekanismoetan. “Ezagutza horrek obesitatea kontrolatzen lagunduko duten substantziak erabiltzea erraztuko du”, esan zuen adituak. Gantz-xurgapena blokeatzea maila gastrikoan, termogenesia gehitzea -elikaduraren efektu termikoa-, gorputz-pisuaren erregulazio zentrala eta gantz-ehunaren eta haren metaketen metabolismoa modulatzea izango dira gaixotasun horren hazkundea geldiarazteko estrategietako batzuk.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak