Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Guakamoletik kétchup saltsara: horixe dute zure ongailu gogokoenek

Dietista-nutrizionista batekin batera, zure plater gogokoenen saltsa ezagunenetako batzuk aztertuko ditugu.
Egilea: EROSKI Consumer 2021-ko irailak 20
Análisis salsas y aderezos
Imagen: Pixabay

Etxez etxeko janarien eskaerak finkatu egin dira Espainian, eta dagoeneko gure bizimoduaren parte dira. Hiri nagusietan, elikagai-aukera gero eta handiagoa da, batez ere asteburuetan. Baina, aukeratu aurretik, ez diogu kasurik egin behar etxeko janariaren onenari eta txarrenari. Izan ere, eskaera horietako askotan nazioarteko janaria aukeratzen dugu, eta horren platerak saltsekin batera ematen dira. Baina… badakigu zer duten eta zer ematen diguten supermerkatuetan ere aurki ditzakegun saltsa horiek? Beatriz Robles dietista-nutrizionistak bost saltsa ikonikoenak baloratzen ditu.

Zer darama etxeko guakamoleak?

Guakamolea da Mexikoko janariaren saltsa nagusietako bat, aguakatearen eskaera gero eta handiagoa dela eta. Osasungarrienetako bat da aguakateak bere konposizioaren %95 baino gehiago hartzen duenean, baina kontuz ibili behar da, produktu asko guakamole-saltsa gisa saltzen baitira, aguakaterik gabe, eta, berez, irin findua, landare-olio finduak, azukreak eta almidoia dituzte.

Ezustekoak saihesteko, merezi du etxeko guakamolea egiten ausartzea. Nola egin? oso sinplea da, nahikoa baita morterotik edo almirezetik (molcajete, adiera mexikarrean) jatorrizko errezetaren osagaiak pasatzea: aguakate pixka bat txile jalapeñoz, limaz, eta, jankideen gustuen arabera, martorria.

Zein dira kétchuparen osagaiak?

Nutrizionista askorentzat, likopeno ugariko saltsa hori (tomateak berez duen antioxidatzailea) deabrutu egin da, bidegabeki, zabor-janariarekin elkartzen delako.

Ontziaren nutrizio-informazioan etorriko da komenigarritasuna. Bigarren osagaia azukrea bada (sakarosa, glukosa edo artozko xarabea), saihestu egin behar dugu. Baina kétchuparen osagaien zerrendan azukrea azken postuetan dagoela ikusten badugu, noizbehinka kontsumitzeko aukera ona izan daiteke.

Gazta saltsa osasungarria da?

Cheddar gaztaren, gurinaren eta maikenaren emultsioa erakunde bat da sofa-afarietan, lagunekin gozatzeko eta mokadua bustitzeko saltsarik gustukoenetako batekin. Zer maiztasunekin hartzen den begiratzea komeni da.

Baztertzea komeni den saltsa da, ia beti kalitate txarrekoa. Gazta gutxi izaten du, eta irin findu, olio findu, gatz, azukre eta almidoi ugari.

Jogurt-saltsa

Saltsa zuri hori haragitarako erabil daiteke, hala nola kebab-etarako eta barazkiekin, eta freskotasun handia ematen die plater horiei. Saltsa industrialak elikadura-balio txikiko osagaiekin egiten dira, gatz askorekin. Jogurtaren erakargarritasunak osasungarriagoak egiten dituela dirudi, baina normalean osagai horren edukia oso txikia da.

Baina ez dago Michelin izarrik eduki beharrik minutu gutxiren buruan geure burua egiteko, kontrako osagaiak saihestuz. Nola? Irabiagailuan jogurt naturala baratxuriarekin, limoiarekin, maionesa pixka batekin, kuminoarekin, curryarekin eta gatz eta azukre pixka batekin nahastu.

Soja-saltsa

Bi aldaera ditu, gozoa eta gazia. Mahaikideek gehien atsegin duten saltsetako bat da, pasta, barazkiak, oilaskoa… Bertsio gozoaren gainean, azukrea du osagai nagusia. Gatz-proportzio handia ere badu, 7 g/100 ml artekoa. 1,25 g gatz baino gehiago duen edozein elikagaik gatz asko duela jotzen da, eta, beraz, ez da gainditu behar (baina, saltsa denez, kantitate txikiak hartzen ditu). Espero bezala, bertsio gazian proportzioa izugarri handitzen da: 10 g/100 ml arte. Kalitateak oso aldakorrak dira, eta txarrenek azukrea ere izaten dute.