Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gutizia bat emango badizute, errazioaren tamainak garrantzia du

Nutrizioan adituak diren bi pertsonaren arabera, noizbehinka kontsumitzen diren elikagaiak dieta osasungarri batean sar daitezke, baina nola egin jakin behar da.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Igandea, 2019ko abenduaren 29a
Irudia: nathalie854

Osasunerako onuragarriak ez diren elikagai eta produktuen adibide ugari daude: opilak, edari azukretsuak, zizka-mizkak, janari ultrprozesatua… Ia guztiok dakigu zein diren eta nutrizioko profesionalak bat datoz gure dietan noizbehinka agertu behar dutela. “Noizbehinkakoa”, hemen azaltzen dugun moduan, batzuetan komenigarria dela interpretatzen dugun terminoa. Baina, produktu horiek oso gutxitan irensteaz gain, beharrezkoa da “neurritsua” izatea, hau da, errazioaren kantitatea edo tamaina ez gainditzea. Eta nola jakin? Jarraitu irakurtzen.

Zaragozako Unibertsitateko Osasun eta Kirol Zientzien Fakultateko nutrizionista, teknologo eta irakasle Susana Menal eta Iva Marques-en arabera, elikagaiak
noizbehinka jatekoak, dieta batean sar daitezke
osasungarria, txikitan janez gero.
kantitateak eta zati baliokideak ordeztea
(kaloriatan eta makronutrientetan), kontsumorako beste elikagai batzuk
ohikoa. Hau da, gutizia bat eman aurretik,
beharrezkoa da eguneroko dieta osasungarria egitea (1.500-2.500 kcal).
elikatze-giden gomendioetan oinarritua:

  • Gutxienez hiru errazio fruta eta bi errazio barazki.
  • Bi esneki errazio.
  • Zerealen, ogiaren (integralak) edo tuberkuluen hiruzpalau erraziotik seira bitarte.
  • Hiru edo sei errazio landare koipe (oliba-olioa).
  • Magra haragi, arrain, arrautza edo lekale errazio batetik hirura.

Gutizien tamaina

Oinarri horretatik abiatuta, ikertzaileek tamaina mugatu dute
81 kontsumo-elikagairen zatiak izan beharko lituzketen berariazko zatia
noizbehinkakoa eta haren energia edukia, patroi batean sartzeko
osasungarria. Produktu hauetakoren bat hartzen den eguna (hau gainditu gabe:
adierazitako errazioa), kontsumitu beharreko elikagaiak gutxitu egin behar dira.
ohikoa: landare-koipeak, haragi gihartsuak, esnekiak eta zerealak.
tuberkuluak. Inoiz ezin dira fruten eta barazkien errazioak gutxitu.

  • Gozogintzako produktuak.
    Bi magdalena (60 g)
    edo Maria motako sei gaileta (50 g).
  • Snack-ak. Poltsa txiki bat
    patata frijituak (40 g) edo patata txiki bat
    krispeta-bola (40 g).
  • Bestelako elikagaiak. Bi zati
    margarita pizza (100 g)
    edo hiru oilasko-kroketa (120 g).
  • Haragi koipetsuak. Hiru xerra
    Hirugihar-finak (30 g) edo sei
    fuet-xerra meheak (25 g).

Ez ahaztu. Errazio horiek dieta osasungarri batean sartzeko, noizbehinka jan behar dira: oso noizean behin.

Etiquetas:

dieta osasungarria

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak