Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hasi beharreko bost dieta

Argaltzeko zenbait dieta osasunarentzat arriskutsuak dira, epe luzera ez dira eraginkorrak eta nutrizio-gabezia ugari dituzte

img_dieta mala hd

Pisua galtzea dirudien baino kontu serioagoa da. Ez da arinera hartu behar. Lehenengo aholkua profesional sanitario batekin kontsultatzea da (mediku bat, dietista-nutrizionista bat), zeinak, berez, dieta eraginkorrena gomenda baitezake pertsona bakoitzaren ezaugarrien arabera, eta hori egiteko jarraibide zehatzak emango ditu. Profesional baten esku ez badago, oso erraza da Interneten saltzen dituen onuren eta “gezurrezko guruen” promesen artean galtzea. Kiloak lehenbailehen jaisteko irrikitan, oso litekeena da osasuna aurretik eramatea. “Dieta miragarriak” asko dira. Hurrengo artikuluan bost aipatzen dira, osasunerako arriskutsuak.

Img dieta mala 01
Irudia: ginasanders

Argaltzeko dietak: kontuz presekin

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Pisua galtzeko erabaki zaila hartzen duenean -ez emaitzengatik, baina egitea kostatzen zaigunean-, kontu handiz ibili behar du aukeratzen duen dietarekin. Asko dira Interneten aurki ditzakeenak, edo lagun batek gomendatuta, edo ona iruditzen zaiolako, baina egia esan, lehentasuna hartu behar da kontuan: elikadurak osasungarria izan behar duela.

Arazoa da maiz jartzen dela aurrean emaitzak azkarrak izatea eta ahalegin handirik ez egitea, hau da, gose gehiegi pasatu behar ez izatea eta, ahal bada, produktu edo plater gogokoenez gabetzea. “Mirari-dieta” deritzenek, ordea, substantziarik gabeko egoera bat izaten dute, eta beste batzuek, berriz, ez dute izaten arriskurik osasunarentzat.

Muturreko dietak eta “osasunerako egokiak ez direnak” askoz ere gehiago dira -gustatuko litzaigukenak baino gehiago-; batzuetan, inork ez du ustekabekorik izaten: bakartiarena, mihiaren adabakia… Hona hemen bosten aukeraketa bat: hobe da probatzen ere ez hastea.

Hasi behar ez diren bost dieta

  • 1. Sagarraren dieta. Fruta honen ontasunetan oinarritzen da, bitamina, mineral eta azukreetan aberatsa den bezala. Hori bai, janari kontatuetan izan ezik, horretan oinarritzen da: nahi dituen sagar guztiak jatean. Arazoa da ez dagoela produktu bakar bat ere behar dituen elikagai guztiak dituena, eta hori ez da salbuespena. Adibidez, “ez du proteinarik; pisua galtzeko orduan, muskulu-masa bakarrik kenduko da eta, dieta amaitzean, pisu handia berreskuratuko da”, adierazi dute Obesitatearen Europako Institutu Medikoak (IMEO).
  • 2. Atkin-en dieta. Oso “goxoa” da, beste dieta batzuek erabat debekatzen duten produktu asko kontsumitzeko aukera ematen duelako. Zehazki, haragi gorrietatik, hestebeteetatik, gurinetatik edo arrautzetatik eratorritako proteina-kontsumo ia bakar batean oinarritzen da, besteak beste, eta oso leku gutxi uzten die fruta eta barazkiei. Era berean, pasta, lekaleak, esnea edo azukrea bezalako elikagaiei aurka egiten die. Energia lortzeko behar den mantenugairik jasotzen ez duenez, gorputzak oso modu berezian erretzen ditu gantzak, eta ondorio negatiboak eragiten ditu: besteak beste, gose falta, idorreria, odoleko kolesterola handitzea eta, are gehiago, arrisku kardiobaskularra.
  • 3. Zoparen dieta. Tipulak, apio-sortak, piper berdeak, tomateak, aza, aza, gatza eta piperbeltza dituen salda bat da sekretua, oso kantitate zehatzetan. Ez du kaloria askorik, eta, beraz, nahi duen guztia har daiteke. Batzuetan, fruta, zuku edo esne gaingabetuak jan daitezke. Horren ondorioz, proteina, bitamina eta mineralen gabezia da, eta, ondorioz, pisua galtzen da desoreka organiko batzuen ondorioz, eta, neurri txikiagoan, gantza ere bai, horixe baita benetan galtzea. Anemia bat eragin dezakeen lehenengo gauza da, eta hortik aurrera.
  • 4. Alkatxofaren dieta. Hainbat denbora-tartetan egin daiteke, eta emaitzak azkarrak dira; izan ere, pisu handiko galera lortzen du organismoko likidoak desagerrarazten dituelako, baina horrek esan nahi du, dieta normalera itzultzen denean, azkarrago berreskuratzen dituela kiloak. Orburua oso onuragarria da osasunarentzat, eta gure plateretan sartu behar da, baina beste elikagai askorekin batera.
  • 5. Dukan dieta. Ezagunenetako bat, orain dela gutxi hain luzea, eta gaur egun ez du zalantzarik uzten ez dela egokia, elkarte zientifiko ugari eman ondoren. Elikagaien Segurtasunerako, Ingurumenerako eta Lanerako Segurtasunerako (Anses) Agentzia Frantsesak adierazi du dieta horrek elikadura-desorekak eragin ditzakeela eta arrisku handia izan dezakeela asaldura somatikoak, psikologikoak, hormonalak, hazkundeak edo errendimenduak eragiteko. Argiagoa, ura.

Azken batean, dieta aukeratzea ez da inoiz lan erraza. Eta, jakina, ez da ordenagailu bidez egin behar, eta zuzenean sukaldera eramateko prest dago. Profesional sanitario batekin harremanetan jartzea oinarrizkoa da, beti gomendatuko baitigute gure onerako eta zuzenerako. Bestela, hobe da hori ahaztea. Lehenik eta behin, osasuna da beti.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak