Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hauek dira ur gehien duten eguneroko frutak

Udaberrian eta udan, ur gehien duten frutak unerik onenean daude, eta hidratazio-iturri oparoa eta elikagarria dira.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Igandea, 2021eko uztailaren 18a
frutas con mayor contenido de agua Irudia: iStock

Natura jakintsua dela diote. Eta, urteko une bakoitzean eskaintzen digun fruta motaren arabera, egia da. Udaberrian eta udan, beroa gehien estutzen duenean, ur gehien duten frutak une ezin hobean egoten dira (eta, ugari direnez, erraz aurki daitezke prezio onean). Frutak ezinbestekoak dira dieta osasuntsu batean. Bitaminak eta zuntz dietetikoa ematen dizkigute, kaloria gutxi dituzte eta hidratatuta mantentzen gaituzte. Ondoren, ur gehien duten bost frutak zerrendatuko ditugu, horien nutrizio-propietateak azalduko ditugu, eta hainbat plateretan sartzeko errezeta batzuk emango ditugu. Dena den, ez dugu ahaztu behar naturalak direla hobekien daudenak.

Fruta aberatsak, elikagarriak eta hidratatzaileak

Elikagaien Konposizioari buruzko Espainiako Datu-basearen (BEDCA) arabera, eguneroko fruta hauek ematen digute ur gehien jaten ditugunean:

Sandia

Udako fruta enblematikoa ezin zen falta sailkapen horretan. % 94,6ko ura du, eta ezagutzen diren fruituetatik handiena da; 10 kiloraino irits daiteke. Bi sandia-talde onek baso bat ur ordezkatzen dute; beraz, oso aukera interesgarria da adinekoei eskaintzeko; izan ere, pertsona horiek ez dute atsegin behar adina likido hartzeko.

Sandia likopeno-iturri neurritsua da, propietate antioxidatzaileak ditu eta, oro har, minbizi-mota batzuen arriskua murrizten du, bai eta pankrearena, birikena, kolonarena eta prostatarena ere, bereziki.

Sandia egarria lasaitzeko aproposa da, eta meloiarekin batera udako fruten erregina da. Zapore freskagarri ahaltsua duenez, sorbetak, izozkiak eta zukuak prestatzeko ere erabiltzen da.

  • Sandia duten errezetak ikusi

Meloia

Ia %92,4 ura du, eta meloia udako fruta handia da. Kaloria gutxi ditu, beste fruta batzuek baino azukre gutxiago du, eta betakaroteno asko du. Horren kontsumoak gaixotasun kardiobaskularrak eta endekapenezkoak izateko arriskua murrizten eta minbizia prebenitzen laguntzen du (meloi-motak eta mami laranja dutenak besteak baino gehiago dira).

A probitamina eta C bitamina ematen dituenez, bitamina horien gabeziak izateko arrisku handiena dutenei gomendatzen zaie bereziki: zitrikoak, piperra edo beste landare batzuk onartzen ez dituztenei. Gainera, meloia potasio gehien duen frutetako bat da. Mineral horrek eta ur ugari izateak diuretiko ona bihurtzen dute.

  • Ikusi errezetak meloiarekin

Marrubia

Kaloria gutxiko frutak dira marrubiak eta lizarrak. Osagai ugariena, uraren ondoren (% 89,6), karbohidratoak dira (fruktosa, glukosa eta xilitola). Zuntz-ekarpena nabarmentzen da, heste-igarotzea hobetzen baitu, eta C bitamina eta azido zitrikoaren iturri oso onak dira.

Marrubiek potasio asko dute eta sodio gutxi. Horregatik, oso gomendagarriak dira hipertentsio arteriala edo odol-hodietako eta bihotzeko gaitzak dituztenentzat. Zuntz dietetikoaren iturri ere badira, osasunarentzat oso onuragarria (idorreriari aurre egiteko ez ezik).

Fresak hobeto kontserbatzeko, ez dira gehiegi manipulatu behar eta azken unean garbitu behar dira, zerbitzatu aurretik.

  • Ikusi errezetak marrubiekin

Pomeloa

Pomeloaren %86,1 ura da, eta C bitamina eta azido foliko ugari ditu. Azido folikoa ezinbesteko bitamina da haurdunaldiko lehen hilabeteetan gertatzen diren zelulen zatiketa- eta ugaltze-prozesuetan; horregatik, pomelo-zukua kontsumitzea interesgarria da haurdun dagoen edozein emakumerentzat. Pomeloak, gainera, eragin antioxidatzaileak ditu, “erradikal askeen” eragin kaltegarria galarazten dutenak.

Pomelo on bat aukeratzeko, tamainarekiko pisu handiena dutenak bilatu behar dira, horrek esan nahi baitu zukuez beteta daudela. Kanpotik ukitu gabe egon behar dute, kolperik edo maguldurarik gabe, eta oso gogortuta edo oso bigun daude oskolean.

Hori bai, xehetasun garrantzitsu bat: pomeloarekin kontuz ibili behar da; izan ere, pomeloa kontsumitzeak zenbait sendagairen eragina eragotz dezake (organismoan xurgatzea eragotziz edo gutxituz). Antsiolitikoak, kolesterola murrizteko botikak, antihistaminikoak edo arteria-tentsioa erregulatzeko botikak hartzen baditugu, medikuari galdetzea komeni da.

  • Errezetak pomeloarekin ikusi

Gerezia

Gerezien ezaugarri nagusietako bat estetika da: fruta polita da, eta ukitu berezia ematen die edariei, postreei eta platerei; gainera, oso erakargarria da haurrentzat.

Gerezia karbohidratotan aberatsa da, batez ere fruktosan, nahiz eta bere balio kalorikoa neurritsua den beste fruta batzuen aldean. Urez gain (%83,7), zuntz kantitate handiak ematen ditu, hesteetako igarotze-prozesua hobetzen du eta flavonoide kopuru handiak ematen ditu, antioxidatzaile bikaina.

Erostean, kolore gorri iluna edo beltz bizia dutenak aukeratu behar dira, barietatearen arabera. Mamuak beti dira onenak. Garbi egon behar dute eta azal sendoa, distiratsua, osoa eta hausturarik eta akatsik gabea izan behar dute.

  • Errezetak gereziekin ikusi

Ur asko duten landareak

BEDCAren erregistroetan landare jatorriko beste elikagai batzuk daude, ur asko dutenak. Horien artean, hauek nabarmentzen dira: pepinoa (berez, fruta ere bada), %95,7rekin; hosto berdeko barazkiak —kanonigoak, letxugak, zerbak, borrajak—, %94 baino gehiago; edo tomatea (beste fruitu bat), %93,9 urarekin.Halaber, oso ur kantitate nabarmena dute errefauek (% 94,8), apioak (% 94,4), kalabazinak (% 94,6) eta zainzuri berdeek (% 92,8).

Etiketak:

fruta-eu ura

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak