Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdun eta ongi hidratatuta, beroaren aurrean

Hidratazio onak haurdunaldiko ondoezik ohikoenak arintzen ditu, hala nola idorreria eta gernu-infekzioak.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2008ko abuztuaren 11
Img refresco Irudia: Brian Lary

Haurdun dauden emakumeei medikuak, emaginak edo dietistak egiten dizkieten gomendioek, behar adina likido edatearen garrantziari eta beharrari buruzkoak, organismoa hidratatzetik haratago doaz. Hidratazio egokiari esker, haurdunaldian gertatzen diren hormona-aldaketen ondoriozko sintoma batzuk arindu egiten dira edo, gutxienez, ez dira okerragotzen. Listuaren jariaketa murriztea haurdunaldiaren berezko egoera da, eta, horren ondorioz, aho lehorra, ahoaren zapore txarra eta halitosia sentitzen dira.

Deserosotasun horiek arindu egin daitezke, baldin eta emakume haurdunak behar adina ur edo bestelako likido hartzen badu, listu gehiago sortzeko. Hormona-aldaketek ere hesteen mugikortasuna murrizten dute, eta horregatik da hain ohikoa idorreria haurdunaldian. Egoera hori okertu egiten da, haurdun dagoenak behar adina likido hartzen ez badu.

Medikuak kontraindikatu ezean, hankak pixka bat handituz gero, funtsezkoa da likido ugari edatea.
Gainera, udan eta beroaren ondorioz, hankak handituta eta nekatuta nabaritzen dira maiz. Egoera gogaikarri eta deserosoa da hori, gehienetan organismoak likidoak atxikitzen dituelako, behar adina jasotzen ez dituelako. Kontraindikazio medikorik ezean, hankak pixka bat handituz gero, lehen gomendioa eta oinarrizkoena likido ugari edatea da, giltzurrunen funtzioa betetzeko, odolaren eta likidoen zirkulazioa errazteko eta organismoaren toxinak eta gainerako desegite-produktuak ezabatzeko.

Izan ere, gorputzak egunero kanporatzen duen ur kopurua edatean, bi litro inguru (zortzi edalontzi), organo guztiak -bihotza, giltzurruna, gibela, muskulua eta piela- ondo hidratatuta daude eta hobeto funtzionatzen dute. Odola diluituago dago eta errazagoa da mantenugaiak organismo osoan banatzea. Gernua ugariagoa da eta horrek toxinen gorputza garbitzen laguntzen du. Giltzurrun-kalkuluak egiteko aukera murrizten da, eta, ondorioz, gernu-infekzioak edo zistitisa sor daitezke. Arazo hori nahiko ohikoa da haurdun dauden emakumeen artean.

Idorreria ere prebenitu edo hobetu egiten da, oso ohikoa haurdunaldian, gorozkiak bigunagoak baitaude. Gainera, udan, gorputza ondo hidratatuta badago, gorputzaren tenperatura hobeto erregulatzen du, azala ur lurrunduz. Abantaila bat da hori; izan ere, haurdunaldia oso aurreratuta badago, gehiegizko pisuak deserosoagoa egiten du beroa bereganatzea.

Hidratatu, etxe barruan eta kanpoan

Egarria lasaitzeko gehien gustatzen diren edariak hautatzeko orduan, aukera ugari daude, bai etxean daudenean, bai zerbait hartzera ateratzen direnean. Etxean, edozein fruta-motatatik abiatuta, zukuak azkar eta arazorik gabe presta daitezke. Orain, udan, sasoiko frutak erabiltzen dira: sandia, meloia, melokotoia, paraguaioa, moskatel mahatsa, udarea, laranja.

Fruta-zukuak barazki-likuatuekin ere konbina daitezke, hala nola tomatea, pepinoa eta limoia, edo azenario-zukuak, erremolatxa, besteak beste. Udako hilabeteetan oso ezaguna den barazki-zuku mota bat gazpatxoa da. Janariaren sarrera edo lehen plater gisa kontsumitzeaz gain, eguneko edozein ordutan mokadu osasungarria da. Hala ere, gazpatxoaren osagairen bat “errepikatzen” duen edo urdailarentzat azidoegia den ikusi beharko da, hilabete hauetan delikatuago egoten baita.

Fruta jogurtarekin edo esnearekin nahasten bada, irabiatutako freskagarri eta elikagarria lortuko da. Eta bai zukuekin bai irabiakiekin izozki gozoak egin daitezke izozkailuan moldeetan sartuz gero.

Izotz bidezko infusioak ere freskagarriak dira eta, gainera, ez dute kaloriarik azukrea gehitzen ez bazaie, baita “light” freskagarriak ere. Kasu honetan, kafeinarik edo beste kitzikagarririk ez dutenak aukeratzea komeni da. Hala ere, komeni da gogoratzea ez dagoela ura bezain freskagarria eta hidratatzailea den ezer, eta horri fruta-zuku pixka bat, infusio pixka bat, menda-orri batzuk edo anis-bolatxo batzuk gehitu dakizkioke, ura bakarrik edatea kostatzen den jakin dezan.

ALKOHOLIK GABE FRESKATZEA

ImgImagen: Brian Lary
Beroak estutzen duen udako hilabeteetan, tenperatura altuei aurre egiteko edariren bat hartu nahi izaten da. Garagardoa da gehien kontsumitzen den edarietako bat, eta haurdun dagoen emakumeak, adibidez, alkoholik gabeko garagardoa har dezake.

Jakina da haurdun dagoen emakume batek alkohola edaten duenean, neskak plazenta azkar zeharkatzen duela eta fetura iristen dela. Fetuaren organismoa heldugabea denez, pertsona heldu batek baino askoz denbora gehiago behar du alkohola metabolizatzeko. Beraz, alkohola edan ondoren, fetuaren odoleko alkohol-maila handiagoa da amarena baino, eta oso altu egon daiteke denbora luzeagoan, eta hori kaltegarria da haurrarentzat.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak