Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdunaldian, elikagai osasuntsuekin ase

Zuntz asko duten elikagaiak, ur asko dutenak, bero hartzen direnak edo murtxikatze luzea behar dutenak dira asetasun handiena dutenak.
Egilea: maitezudaire 2005-ko abenduak 20

Haurdunaldia emakumearen bizitzako etapa bat da, eta haren nutrizio-beharrak handitu egiten dira izaki berri bat sortzeko. Horrek igoera dakar apetituarena, baina horrek ez du esan nahi haurdun dagoen emakumeak handiak hartu behar dituenik. janari-kantitateak, ezta bitik jan behar ere. Haurdunaldia ez da pisua kontrolik gabe hartzeko aitzakia, horregatik da garrantzitsua kantitateak eman gabe asetzen eta elikatzen dituzten elikagaiak zein diren jakitea. gehiegizko koipe eta kaloria.

Mokaduen garrantzia

Bazkaltzeko eta askarirako ordua ez da beharrezkoa handia, biek baitute garrantzia. Hamaiketakoa eguerdira ez iristen laguntzen du gosez, gehiegi edan ez dadin elikagaia janarian. Gauza bera gertatzen da askariarekin eta afalorduarekin. Mokadu horiek aukeratzeko aukera ona da gantz eta kaloria gehiegi eman gabe asetzen diren elikagaiak. Adibidez, bazkaltzeko biskote integralak gazta freskoarekin hartzea eta marmelada, esnegainez betetako gurin-galleten ordez, edo infusioa, lau galleta erraz eta meriendarako fruta-pieza bat, freskagarri bat eta galleta gazi eskukada bat hartu beharrean.

Elikagai beroek gehiago “betetzen” dituzte hotzak

Plater beroek asetasun-ahalmen handiagoa dute hartzen direnek baino hotzak. Beraz, plater bat barazki egosi gehiago beteko du. pure bat, krema bat edo zopa bat entsalada bat baino. Era berean, erregosi bat edo, bestela, plantxan egindako xerra bat baino gehiago saritzen du, lehenengoek denbora gehiago irauten dute beroarekin, eta, gainera, barazkiekin egiten dira, eta asetasun-sentsazioa handiagoa da. Hala ere, komeni da plater horiek koipe gutxirekin prestatzea, edukiak plateraren kalorikoa gehiegi ez igotzea.

Murtxikatu beharreko elikagaiak

Murtxikatze luzeagoa behar duten elikagaiek asetasun-ahalmen handiagoa; izan ere, garunean dago zentroaren erdigunea. goseak eta asetasunak kopuru bat irentsi dela adierazten dute nahikoa elikagai. Horregatik, nahiz eta entsaladak edo frutak jan hotzak, interesgarriak dira, murtxikatze luzea eskatzen baitute.

Gehien asetzen duten elikagaiak

Lekaleak elikagai “arriskutsutzat” hartzen dira pisua kontrolatzeko orduan. Baina hori ez da guztiz egia. Lekaleak aberatsak dira hidratotan karbonoa eta ia ez dute koiperik, non eta ez diren prestatzen txorizoarekin, hirugiharrarekin, odolkia… ogia, arroza edo pasta bezala. Gainera, zuntz kantitate aipagarriak dituzte. kaloria gehiegi eman gabe asetzen dutenak.

Bi arrazoirengatik asetzen dira frutak eta barazkiak. Alde batetik ur kantitate handiak dituzte, eta zuntz asko duten elikagaiak dira, baldin eta, frutaren kasuan, osorik jaten badira edo gehitzen badira. mamia zukuekin. Gainera, ur askoko elikagaiak direnez, kalorikoa oso txikia da, eta bitamina-kopuru handia du. eragin antioxidatzailea duten mineralak eta substantziak. Beraz, kaloria gutxi eta oso elikagarriak izateaz gain, frutek eta barazkiek gosea ase eta lasaitzen laguntzen dute.

Ura da kaloria eta saziarik ez duen elikagai bakarra. asetasun-efektu hori mugatua bada ere, denbora gutxian urdaila baita. berriz ere hutsik sentitzen da. Egia esan, ez du beti ur edalontzirik hartu nahi eta, beraz, zopa batek salda edo infusioa alternatiba ona izan daiteke. Gainera, zopek eta infusioek abantaila bat dute: beroak hartzen dira.

Trikimailu batzuk

Aholku horiei jarraiki, nagusietara gogo handiz iristen jarraitzen badugu janariak eta, beraz, gehiegizko elikagai-kopuruak hartzen dira. erabilgarria da salda, baso bat ur edo fruta-pieza batekin hastea. Nork modu horretan, urdaila lasaitu eta gosea ase egiten da; beraz, bazkalorduan edo afarian hartzen den janari kopurua murriztea.