Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdunaldian ongien sentitzen duten elikagaiak

Haurdun dauden emakumeek azidotasuna, idorreria eta digestio astunak izaten dituzte.
Egilea: maitezudaire 2005-ko apirilak 19

Haurdunaldiko lehen eta azken hilabeteetan emakumeak digestio-arazoak izaten ditu maiz. Azken hiruretan umetokiak presio handiagoa egiten du urdailean emakumearena, digestioak zailago egiten baititu. Fetuak egiten duen presio horrek digestio-arazoak, idorreria eta aerofagia kasu, eta urdaileko azidoak hestegorrira igotzea eta azidotasuna.

Zer elikagai gomendatzen dira?

Haurdun dauden emakumeek janariaz gozatzeko aukera izan dezaten, egon daitezkeen beldurrik gabe. digestio-arazoak; nahikoa da batzuk kontuan hartzea jarraibide eta ohitura dietetikoak. Lehenik eta behin, gantz asko duten elikagaien kontsumoa murriztea komeni da. gorringoz edo esne-gainez egindako saltsak, maionesa, gazta erdionduak eta onduak, haragia, arkumea edo zerri koipetsua, hestebeteak, gehiegi prestatutako platerak olioa edo elikagai koipetsuak, hala nola frijituak, erregosia eta gisatuak, baita pastelgintzako eta opilgintzako produktuak. Beraz, ordezkatzea komeni da elikagai horiek barazki eta barazkiekin egindako saltsa arinekin egiten dira. eta haragi gihartsuak sartu, hala nola solomoa, giharra eta txerri-azpizuna, xerra eta azpizuna. txekorrezkoak, azalik gabeko hegaztiak eta untxia. Arrain zuriak ere (oilarra, mihi-arraina, perka, legatza…) edo erdi-takoak (amuarraina). Digestio-erraztasuna ere badute haragia baino hobea, eta are gehiago labean edo plantxan egiten badira, hala, gantz-edukia ez da handitzen.

Halaber, garrantzitsua da jariaketa estimulatzen duten elikagaiak kentzea. urdaileko azidoak, hala nola kafea eta kafeinagabea, eta, horren ordez, digestio-infusioak, hala nola kamamila, mendafina edo tea. Komeni da mukosa narrita dezaketen gozagarri edo saltsa minak ordezkatzea. urdailekoa, belar usaintsuengatik, eta gainera platera oso usain eta zapore atseginekoa da, eta digestioak egitea lortuko dute. arinagoak izatea eta aerofagia-arazorik ez izatea. Belar horietako batzuk anis-aleak, alcaravea, mihilua, ezkaia, salbia dira. eta kominoa.

Eragozpenek idorreria ere eragiten badute, ez da ahaztu behar elikagai aberatsak izateak duen garrantzia frutak, barazkiak eta barietate integralak bezalako zuntzetan ogia, pasta, arroza, galletak… arintzea eta are kentzea lortzeko idorreriaren sintomak.

Elikagaiak baino zerbait gehiago

Haurdunaldian digestioak hobetzeko orduan, ez da nahikoa garrantzitsua da kontuan hartzea kontsumitzen den elikagai mota, baizik eta elikaduraren inguruko ohiturak. Batzuetan, digestioak gogaikarriak izaten dira, azkarregi jaten delako edo elikagaiak ez dira ondo murtxikatzen. Garrantzitsua da ordu-erdi ematea otordu nagusiak eta likido gehiegi ez irenstea jan ondoren, horrela digestioa atzeratzen baita.

Ez da komeni bazkaldu ondoren siesta egitea, ezta etzatea ere. hala, digestioa motelago egiten dela, horrek buruko mina eta pisu-sentsazioa eragin ditzake jaikitzean. Gainera, jarrera horizontalean urdaileko azidoak esofagorantz birjariatzen dira, eta lotsa eta ondoeza.

Haurdunaldian, digestio-arazoak are larriagoak dira deserosoak dira, eta, beraz, aholku erraz hauek oso onak izan daitezke haurdun dauden emakumeentzako laguntza.