Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdunaldiaren nekeari aurre egitea elikagaien laguntzarekin

Haurdun egoteak ez du esan nahi elikagaien bidez hartzen diren kaloriak asko handitu behar direnik, baizik eta modu osasungarrian elikatzea.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2006ko apirilaren 21a

Haurdunaldian, emakume askok nekea eragiten dute, organismoan gertatzen diren aldaketa handiak direla eta. Etapa honetan, gauez lo egin behar da…
8 ordu baino gutxiago, eta beharrezkoa bada, beste atseden bat hartzea egunean zehar. Atsedena hartzeaz gain, elikadurak funtsezko zeregina du.

Nekea dagoenean, beharrezkoa da dietako kaloriak handitzea?

Haurdun egoteak ez du esan nahi elikagaien bidez hartzen diren kaloriak asko handitu behar direnik, baizik eta modu osasungarrian elikatzea. Haurdunaldiko lehen hiru hilabeteetan ez da beharrezkoa dietako kaloriak gehitzea, baina beharrezkoa da azido folikoa bezalako mantenugaiak hartzea, fetuaren nerbio-sisteman alterazioak agertzeko edo garatzeko arriskua murrizten baitu, hau da, arantza bifidoa. Haurdunaldiko laugarren hilabetetik aurrera, ohikoa baino 250 kaloria gehiago eman behar zaizkio dietari. Eskuarki, aparteko energia hori estaltzen da, eta esnekien eta karbohidrato ugariko elikagaien kontsumoa handitzen da, hala nola ogiarena. Are gehiago, basokada bat esne, mami bat edo antzekoa eta 4 hatz aparteko ogi hartuta, egunean 250 kaloria ematen dira. Beraz, kontua ez da elikagaien kontsumoa bikoiztea -haurdun egoteak ez du esan nahi biengatik jan behar denik. Helburu nagusia, beraz, energia-beharrak erabat asetzea da, eta, batez ere, haurdunaldian eskari handiagoa duten elikagaiak, hala nola kaltzioa, burdina, iodoa edo azido folikoa.

Zein elikagai dira egokienak?

Jaki erraz eta elikagarriak. Ez da konplikatu behar plater zaporetsuak eta elikagarriak egiteko. Horrela, bada, produktu erdilanduetara jo daiteke: barazki- edo arrain-produktu izoztuetara, lekale- eta barazki-kontserbetara, ontzeko prest dauden entsaladetara, etab., une jakin batean janaria prestatzeko astirik edo energia nahikorik ez izanez gero. Gainera, eta adibide gisa, aurreikuspen pixka batekin, edozein patatarekin egindako barazkien bidez aprobetxa daiteke; salda zopak prestatzeko, barazki bera beste egun batean purean aurkezteko, eta pixka bat gehiago prestatzen badugu, zerba batzuen soberako hostoak, afarirako tortilla zoragarri bat egiteko. Jaki asko prestatzen bada, bazkaltiar batentzat edo gehiagorentzat izoztu daiteke, etxe bakoitzaren beharren arabera. Gakoa, beraz, plangintzan datza.

Jateko eta digeritzeko errazak diren elikagaiak.

Emakumea ondo sentitzen ez denean, edo bizitasuna falta zaionean, kremak eta pureak bezalako platerak kontsumi daitezke, eta horiei animalia-estropezuren bat gehitu ahal zaie (gazta, esnea, oilaskoa, legatza, etab.), kaltzioa, proteinak eta bestelako mantenugaiak gehitzeko. Hala, organismoak plater bakar batean aurkitzen ditu ongi funtzionatzeko behar dituen energia eta elikagai guztiak. Oso plater osoak dira, halaber, dilistak, haragi-albondiga txiki batzuekin, garbantzuak bakailaoarekin, haragi- edo arrain-paella edo kubatar erara, etab. Postreei dagokienez, jateko eta digeritzeko errazak diren elikagaiak sartzea gomendatzen da, hala nola jogurt likidoa, irabiaki edo likidotu naturalak esnearekin eta 2 edo 3 fruta-pieza, natillak edo banilla-flana, gaztanbera-katilua frutekin, etab., horiek guztiak elikagai oso gozoak eta elikagarriak dira.

Moderatzea komeni da

Ura otordu nagusietan.

Jateko gogo handirik ez badago, ordu artean hartu behar da ura; izan ere, jatorduetan gehiegi kontsumitzen bada, asetasun-sentsazioa areagotu egiten da, eta baliteke plateren eduki guztia ez hartzea.

Kaloria hutsak. Oso elikagai energetikoak dira, baina ez dute organismoarentzat funtsezkoak diren elikagairik; hau da, betetzen dituzte, baina ez dute elikatzen. Horietako batzuk poltsako snack-ak, gozokiak, freskagarriak, gozokiak… dira. Janarien artean hartuz gero, jateko gogoa gutxitu egin daiteke, kaloria asko eta mantenugai gutxi emanez.

Elikagai arinak edo lightak. Haurdunaldia ez da une egokia argaltzeko dieta egiteko. Dieta osasungarria eta orekatua bada eta kaloria gehiegi dituzten elikagaiak mugatzen badira (gozoak, koipeak, opilak, etab.), ez dago inolako arrazoirik light elikagaiak kontsumitzeko. Haurdun dagoen emakumearen elikadura-ohituren artean horietako baten noizbehinkako kontsumoa sartzen bada ere, ez dago haurdunaldian ohitura hori desagerrarazteko arrazoirik.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak