Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdunaldiko dieta eta pisua irabaztea

Bederatzi kilo da emakume batek haurdunaldian irabazi behar duen espezialistek gomendatzen duten gutxieneko pisua.

Bitan jatearen mito faltsua

/imgs/2007/09/comerembarazo1.jpgHaurdun dagoen emakumearen pisua haurdunaldiko bederatzi hilabeteetan hartzen dituen kalorien araberakoa da, nahiz eta dieta ez den pisuari eragiten dion faktore erabakigarri bakarra. Espezialistek kontsulta bakoitzean haurdun dagoen emakumearen pisua eta haurdunaldiko etapa bakoitzerako zenbatetsitako eta gomendatutako batez besteko pisu-maila alderatzen dituzte.

Hurrengo ama gehienek bederatzi hilabete horietan pisu gehiegi ez hartzeko kezka izaten dute; neurri batean, gehiegizko pisuaren deserosotasunagatik, haurdunaldiak berak eragiten dituen eragozpenekin bat egiten duelako, eta erditzearen ondoren aurreko irudia erraz eta azkar berreskuratzeko beldur direlako. Gutxiago bada ere, beste emakume batzuei kontrakoa gertatzen zaie. Haurdunaldian pisua handitzeak ez du gainditzen gomendatutako beheko muga, eta beldur handienetako bat da horrek haurraren garapen normalari eragiten diola, uste baita pisu eta neurri eskasekin jaio daitekeela.

Zenbat kilo gizendu behar dira?

Espezialistek haurdunaldian zehar 9 eta 12 kilo artean irabaztea gomendatzen dute. 9 kilotik behera, amaren pisua ez da nahikoa, eta hainbat arrazoirengatik izan daiteke. Zerbait jan eta denbora gutxira betetzea, goragalea eta oka sentitzea, urdaileko gorrotoak edo jateko gogorik eza nahikoa arrazoi dira haurdun dagoen emakumeak bere organismoak eskatzen dion guztia jan ez dezan; beraz, kaloria eta mantenugai gutxi hartzen ditu.

Dirudien arren, egoera horrek ez du ondorio negatiborik fetuan, hark behar dituen mantenugaiak izango baititu amaren erreserben bidez. Haurra modu normalean garatzen da, eta amak gero eta pisu gutxiago irabazten du.

Pisua pixkanaka hartzeko kaloria zehatzak

Energia- eta mantenugai-eskakizunak aldatu egiten dira haurdunaldian zeharEnergia- eta mantenugai-eskakizunak aldatu egiten dira haurdunaldian zehar. Haurdun gelditzean emakumearen pisua egokia bada, nahikoa litzateke kontuan hartzea haurdunaldiaren bigarren erditik aurrera energia-beharrak handitu egiten direla, egunean 250-300 kaloria gehiago ematen baitituzte.

Etapa honetan, zenbait mantenugairen eskakizunak ere handiagoak direnez, nahikoa litzateke esneki eta irineztatuen kopurua handitzea (zerealak eta deribatuak, hala nola ogia eta pasta, lekaleak eta patatak). Adibidez, mami batek, esne gaingabetuzko edalontzi batek eta lau hatz ogik 300 kilokaloria baino gehixeago ematen dituzte, eta esnekiek haurdunaldiak eskatzen duen kaltzio gehigarriaren %100 betetzen dute. Era berean, beste formula asko daude dietako kaloriak handitzeko eta, hartara, haurdunaldian pisua irabazten laguntzeko, eta, aldi berean, emakume haurdunarentzat erakargarria da.

Haurdun dagoen emakumeak eskatzen dituen aparteko kaloriak argitzeak lagundu egiten du haurdun dagoen emakumeak bitan jan behar duelako mitoa baztertzen. Amak oso izaki txikia darama barruan, eta ez dago arrazoirik heldua balitz bezala elikatzeko.

Eduki honen barruko orrialdekatzea


Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak