Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdunaldiko dieta eta pisua irabaztea

Bederatzi kilo da emakume batek haurdunaldian irabazi behar duen espezialistek gomendatzen duten gutxieneko pisua.

Zer jan daiteke pisua irabazteko?

/web/es/alimentacion/en_la_cocina/recetario/imgs/48832.jpgArauak baino pisu txikiagoa badu, aparteko elikagai batzuk sartu behar dira. Hona hemen pisu gutxiko emakume haurdunaren dietan sartzeko aukera batzuk.

Esnekiak
Komeni da esneki osoak edo erdigaingabetuak hartzea, baina gehiegi ez hartzea, gantz asearen eta kolesterolaren dieta ez gainkargatzeko. Esne edalontziaren edo jogurtaren monotoniatik irteteko, esnekiak gehitu dakizkieke irabiakiei, entsaladei edo haragiari.

Zerealak Elikagai-multzo zabal
hori eguneko edozein unetan eta hainbat modutan kontsumi daiteke. Arroza, artoa, oloa, garia eta horien eratorriak onartzen dira haurdun dagoen emakumearen dietan, baldin eta emakumeak ez badu intolerantziaren bat diagnostikatu.

Patatak
Patatek lagun asko onartzen dituzte.

Fruitu lehorrak
Fruitu lehorrek, bolumen txikian, energia eta mantenugai asko biltzen dituzte, haurdun dagoen emakumeak bereziki behar dituenak, hala nola proteinak edo gantz asegabeak, eta bitaminen (azido folikoa, E bitamina eta B1 bitamina) eta mineralen (potasioa, fosforoa, magnesioa, burdina eta kaltzioa) barietatea. Horiek nutrizio-arrazoiak dira, eta, pisua irabazi nahi izanez gero, fruitu lehorrak sartzeko interesa justifikatzen dute. Intxaurrak, almendrak edo pistatxoak, beste fruitu lehor batzuen artean, plater askotan sar daitezke.

Entsaladak
Entsaladek ez dute zertan beti menuaren plater arina irudikatu. Oliba-olio kantitate egoki batekin ondu eta beste osagai batzuekin gehitzen badira, barazkiez gain, ekarpen kaloriko handia duten entsaladak lortzen dira.

Sukaldaritzako aholku horiei beste gomendio dietetiko batzuk gehitu behar zaizkie. Oso lagungarria da, ama izango dena goizegi ase ez dadin, egun osoko janaria 5 edo 6 hartualditan banatzea, horrela bakoitzaren kopurua murrizteko eta ez saturatzeko, ez gosea ez digestio-sistemaren funtzionaltasuna, haurdunaldian motelago baitoa. Bazkari eta afarietarako, plater bakar osoak aukeratzea ere aholku ona da. Adibidez, txitxirio-plater bat arrozarekin eta arrautza gogorrarekin, patata-purea barazkiz eta atunez betea edo barazkiak bexamelarekin eta haragi-zatiekin.

Eduki honen barruko orrialdekatzea


Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak