Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdunaldiko zortzi akats dietetiko ohikoenak

Haurdun dauden emakumeen elikadurari buruzko mito asko arriskutsuak izan daitezke beren osasunerako eta haurtxoarentzat

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2015eko urriaren 26a
img_errores dieteticos embarazo hd

Gutxitan jaten da, haurdunaldian bezala. Hala ere, etapa horretan egiten dira dieta-akats asko. Batzuetan zuhurtzia handiagoaren ondorioz, batzuetan konfiantza gehiegiagatik eta gehienetan mitoen pisuagatik, asmo oneko aholkuengatik (eta okerrekoak) eta informaziorik ez izateagatik, haurdun dauden emakumeak oker bihurtzen dira elikadura-erabaki batzuetan. Aldi horretako emakumearen nutrizio-egoera funtsezkoa da aldaketa fisiologikoak fetuan inolako eraginik gabe gerta daitezen. Artikulu honetan zortzi akats ohikoenak berrikusten dira.

Img errores dieteticos embarazo
Irudia: fedemarsiano

1. Haurdunaldian bi aldiz jan behar da

Adituen gomendioen arabera, haurdunaldiaren energia-kostua haurdunaldiko bigarren hiruhilekotik aurrera banatuko da batez ere. Nola? Bigarren hiruhilekotik aurrera, 300 kcal/eguneko hartune gehigarria, eta hirugarrenean, 450 kcal/egun. Aparteko energia-ekarpen horrek ez du zertan bikoiztu haurdun dagoen emakumearen energia-kontsumoa, baizik eta energia-kontsumoa modu moderatuan handitzea. Bigarren eta hirugarren hiruhilekoko energia-hazkundea lortzeko, dietaren elikadura-oreka mantendu behar da.

2. Haurdunaldian 12 kg irabazi behar dira gehienez

Adituek aholkaturiko pisu-igoera aldatu egiten da, ikuspenaren aurreko nutrizio-egoeraren arabera. Beraz, AEBen IOMA (Institute of Medicine). 2009an, haurdunaldian pisua gehitzeko gomendioak berrikusi zituen, eta ondorengoak eman zituen, haurdunaldiaren aurreko GMiren oinarrituta.

  • Aurretiko egoera haztatua: pisu txikia (GMI 18,5 kg/m2 baino txikiagoa). Gomendatutako pisua handitzea: 12,5-18 kg.
  • Aurretiko egoera ponderatua: normopeso (18,5 kg/m2-ko GMI). Gomendatutako pisua handitzea: 11,5-16 kg.
  • Aurretiko egoera ponderala: gehiegizko pisua (25 – 29,9 kg / m2). Gomendatutako pisua handitzea: 7-11,5 kg
  • Aurretiko egoera ponderala: obesitatea (30 kg/m2 edo gehiagoko GMI). Gomendatutako pisua handitzea: 7-11,5 kg

GMI kalkulatzeko, pisatzen diren kiloak altueraz zatitu behar dira, metrotan eta karratuaren gainean (hau da, bere buruaz biderkatuta). Horrela: GMI (gorputz-masaren indizea) = Pisua (kg) / Altuera (m) 2.

Beraz, haurdunaldiaren aurretik pisu baxua duen emakume batek 18 kg gehiago izatera irits liteke, inolako arriskurik gabe; obesitatea duen emakume batek, berriz, 5 eta 9 kg arteko pisua pisatuko luke fetua behar bezala garatzeko.

3. Betaurrekoak errespetatu behar dira beti.

Haurdunaren elikadurak askotarikoa izan behar du, egokia eguneko errazioetan eta janariak ondo banatuta egunean zehar. Haurdunen elikadura-eredua ez da asko aldatzen ohiko kontsumoarekin alderatuta; beraz, garrantzitsua da oreka dietetikoa errazten duten aldez aurreko akats dietetikoak zuzentzea, fruta, barazki, lekale eta esneki gehiago hartzea sustatzeaz gain. Ez dira kontuan hartu behar noizbehinkako antojuak, baina ez da komeni oso maiz betetzea dieta; izan ere, askotan, bertakoak elikagai hiperkalorikoetan eta gantz ugariko elikagaietan oinarritzen dira (izozkiak, pipak, krispetak, gailetak, etab.).

4. Urdaiazpikoa arazorik gabe har daiteke, kalitate-kontrol nahikoa dago

Gaur egun elikagaien kontrol mikrobiologikoak handiak diren arren, Toxoplasma gondii kutsatzeko arriskua dago, haragi gordina edo ez prestatua kontsumitzeagatik. Haurdunaldian, toxoplasmosiak ondorio larriak eragin ditzake fetuan. Hori dela eta, garrantzitsua da haragia ongi prestatzea eta prestatu gabeko haragiarekin egindako hestebeteak saihestea, adibidez, urdaiazpiko ondua.

5. Alkohola neurriz baimenduta dago

Alkohol-kontsumoa saihestu egin behar da haurdunaldian, fetuarentzat kaltegarria izan baitaiteke. Haurtxoak abortuak, pisu eta altuera txikiak, ikaskuntzan alterazioak, hizketa eta mintzaira edo bihotzeko arazoak, giltzurrunak eta hezurretako arazoak eragin ditzake, besteak beste. Hori dela eta, adituek gomendatzen dute haurdunaldian inoiz alkoholik ez edatea.

6. Arrain urdina saihestu behar da

Adituen artean eztabaida handia dago arrain urdinaren kontsumoari buruz eman beharreko gomendioei buruz. Batetik, omega 3 gantz azidoak ematen laguntzen duten elikagaietako bat da; bestetik, kutsatzaile toxikoak metatzeko gaitasun handia duen elikagaietako bat da, besteak beste, merkurioa (batez ere, arrain urdin handiak, hala nola atuna edo ezpata-arraina).

Oro har, ez dago arrain urdina jatea gomendatzen duen nahikoa ebidentziarik, baina gomendio ona da tamaina handiko arrain urdin gutxiago jatea edo jatea. Arrain urdina jaten ez duten biztanleek, adibidez, begetarianoek, omega 3 ekarpena egin dezakete gantz-azido horietan aberatsak diren beste elikagai batzuen bidez (adibidez, fruitu lehorrak).

7. Esnekiak eta deribatuak saihestu behar dira

Esne gordinak (feta, camembert, mascarpone, brie, gaztanbera edo burgosko gazta) esne gordinak (feta, camembert, mascarpone edo burgos-gazta) egin behar ditu esne gordinarekin eginak. Esne gordinez egindako gaztak Listeria monocytogenes-en infekzio-iturri izan daitezke, eta fetuari kalte larriak eragin.

Esnekiak, ordea, kaltzio-iturri eta proteina garrantzitsuak dira haurdunaldian. Esne pasteurizatua edo tenperatura altuan tratatutako esnea (UHT) arazorik gabe kontsumi daiteke, eta esne pasteurizatuarekin edo UHTarekin prestatutako gainerako esnekiak ere bai.

8. Haurdun dagoen emakume batek ez luke dieta begetarianorik egin beharko

Begetarianismoak dakarren murrizketa dietetikoa erabat bateragarria izan daiteke ernaldi osasungarri batekin. Baina haurdun dagoen emakumea begetariano edo begetariano bada, dietista-nutrizionista batengana edo nutrizioan aditua den sendagilearengana jo behar du, fetuarentzat edo bere buruarentzat arriskutsua izan daitekeen nutrizio-gabeziak saihesteko.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak