Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurrei menu osasungarria prestatzea: afaltzeko ideiak eta gomendatutako errazioak

Haurrentzako menu osasungarriak prestatzeko iradokizunak, adinaren araberako errazioekin, eta asteko afariak konpontzeko proposamen errazak

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2021eko abuztuaren 25a
menu infantil saludable Irudia: Getty Images

Etxetik irtetean, garaiz edo presaka… Testuingurua edozein dela ere, haurrak osasuntsu elikatzea helduek partekatzen duten helburua da. Baina hori lortzeko baldintzak ez dira beti betetzen eta, ondorioz, janari lasterra edo plater prestatuak erabiltzen ditugu. Egoera horiek saihesteko, hurrengo artikuluan dituzu erosteko aholku erabilgarri batzuk, afariak ebazteko zenbait ideia eta haurrentzako errazioen tamaina gomendatuaren taula.

Haurrentzako menu osasungarri baterako aholku praktikoak

Menu osasungarria prestatzea ez da zaila, baina nolabaiteko plangintza behar da. Hona hemen Daniel Ursúa dietista-nutrizionistak emandako gomendio batzuk:

Erosketan

  • Asteko menua planifikatzea eta inprobisazioa saihestea. Oro har, erosketen zerrenda bat eramaten ez bada, janari lasterra eta ohitura osasungaitzak sustatzen dituzten elikagaiak aukeratzen dira.
  • Ez dira falta behar fruta, barazkiak eta lekaleak, eta aldatu proteina-iturriak. Onena sasoiko produktuak aukeratzea da, merkeagoak izaten baitira.
  • Aukera osasungarriak eta prestatzen errazak aukeratzea. Barazkiak zatituta eta izoztuta (ez dituzte nutrizio-propietateak galtzen), barazki-, arrain- edo lekale egosien kontserbak egiteko aukera erraz eta azkarrak dira.
  • Saihestu mota guztietako ultraprozesatuak. Ez da beharrezkoa haien kontsumoa debekatzea, baina adingabeek etxean horrelako produkturik ez aurkitzea gomendatzen da. Kontsumo puntualerako dira, eta, beraz, ez da beharrezkoa etxean edukitzea.

Sukaldean

  • Saihestu zaporeemaileak, hala nola azukrea. Adingabeak esnea edo jogurta bezalako produktuei azukrea gehitzera ohitzen badira, ezingo dute frutaren zapore gozoa hauteman, eta, beraz, zailagoa izango da haiek elikatzean onartzea. Gozatzeko alternatibak erabil daitezke, datilak edo kanela esaterako.
  • Espeziak sartu. Hainbat zapore probatzea da helburua, baina betiere elikagaiaren gustua ezkutatu gabe. Gatz kopurua murrizten edo zapore-indartzaileak erabiltzen ere laguntzen digute.
  • Ez prestatu plater berezirik txikientzat. Familia osoarentzako menu osasungarri bakarra egitea da onena.
  • Koiperik eransten ez duten eta produktua asko aldatzen ez duten sukaldaritzako teknikak lehenestea. Onena: plantxa, labea, papillote edo lurruna. Saihestu: frijituak, arrautza-irinetan pasatuak edo birrineztatuak.
  • Ezinbesteko elikagaiak erabiltzea. Barazkiak prestatzea bazkarian eta afarian osagai nagusi gisa edo goarnizioetan. Frutak (osoak eta ez zukuzkoak) gosarian, postrean eta ordu artean.

Etxetik kanpo

Askotan, haurrentzako menuek gehiegi erabiltzen dituzte haragi prozesatuak, saltsak, patata frijituak eta pasta. Halakoetan, hobe da menu nagusitik platerak aukeratzea. Haur batek heldu batek adina jan dezake, baina gutxiago.

  • Haurren obesitateari aurrea hartzeko elikadura-dekalogoa familian

Afarirako proposamenak

Batzuetan ideiarik gabe geratzen gara; batez ere, aste barruan eta gauetan, nekatuago gaudenean eta denbora gutxiago dugunean. Hona hemen Kataluniako Osasun Publikoko Agentziak (ASPCAT) ‘Elikadura osasungarria eskola-etapan’ (2020) programan proposatutako ideia batzuk.

Astelehena:

  • Barazkiak + irinkarak: lekak patata salteatuekin eta baratxuriarekin.
  • Proteikoa: tortilla frantses erara.
  • Fruta: sagar laminatua.

Asteartea:

  • Barazkiak: kalabaza-krema eta patata pipekin.
  • Proteikoa + barazki + irintsua: oilar xerra arrautzaztatua, erremolatxa birrinduarekin.
  • Fruta: granada.

Asteazkena:

  • Barazkiak + proteinak: dilista-entsalada (dilistak, tomatea, piperra, tipula eta olibak).
  • Irin-antzekoa: ogi integrala.
  • Fruta: fruta-mazedonia.

Osteguna:

  • Irin-antzekoa: pasta integraleko zopa.
  • Barazkiak + proteinak: oilasko-kroketak barazki salteatuekin.
  • Fruta: sagar zatiak.

Ostirala:

  • Proteikoa + barazkia: garbantzu-entsalada letxugarekin, espinakak, kanonigoak, sagarra eta intxaurrak.
  • Fruta: mandarinak

Haurrentzako errazioen tamaina, adinaren arabera

Osasunaren Mundu Erakundearen (OME) datuen arabera, errazioen tamaina nabarmen handitu da azken 20 urteetan. Gida txiki hau baliagarria izan daiteke elikagai-talde bakoitzaren kantitateak doitzeko.

Irudia: Eroski Consumer

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak