Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurren artean arrakasta duten elikagaiak: zer dago haien atzean?

Haurrek gehien atsegin dituzten elikagaien atzean azukre asko dago, baina baita gatza eta gantza ere. Elikadura-adituek azaltzen dute zein izan behar duen kontsumo-maiztasunak

cereales obesidad infantil Irudia: StockSnap

Haurrek gozorako joera handiagoa dute berez. Hala, naturak ziurtatzen du ez diola emango amaren esneari, haren laktosa-edukia behiarena halako bi baita. Amaren esneak berez duen azukre horri esker, garunak eta nerbio-sistemak behar bezala garatzen dira bizitzako lehen asteetan. Gozoa atsegin eta indarberritzen du. Industriak ez die behar hori sortzen txikiei, baina aprobetxatu eta zabaldu egiten du, azukreak gehituz. Elikagai koipetsuek ematen dituzten zapore gazi edo ehundura zukutsuen gehiegizko zaporea ere erabiltzen du. Nutrizio eta Dietetika Akademiatik, adin txikikoen artean arrakasta handiena duten elikagai batzuk errepasatzen dituzte, eta azaltzen dute zergatik hartu behar diren neurriz.

Galletak eta opilak

Galleta guztiak ez dira berdinak. Maria batek 23 kcal eta 1,5 g azukre ematen ditu, eta Oreo batek 53 kcal eta 4,10 g azukre. Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) gomendatzen du azukre libreek ez dezatela hartu kaloria guztien %10 baino gehiago. Haurretan 30-35 g izango lirateke, eta askoz hobeto 15-20 g pasatuz gero. Kopuru hori txokolate zurizko bi Oreorekin (210 kcal eta 20 g azukre) bakarrik lortzen da.

“Amonaren” edo “errezeta tradizionalaren” erakargarritasuna bizkotxo baten bilgarrian gurasoen begietara eramaten da beti. Elaborazio naturalagoa iradokitzen du, eta haurtzaroko oroitzapenak ekartzen ditu gogora, baina beste kako bat besterik ez da industria-produktu batean. Beste ohiko estrategia bat tamaina txikitzea da, baina kopuru handiagoa eskaintzea. Adibidez, Donetteak edo mini galletak.

  • Nutrizio arloko aholkua. Opilak eta galleta ultraprozesatuak, azukre askeko kopuru handiarekin, gehienez ere hilean 2-3 aldiz hartu beharko lirateke. Gozoak nahi baditugu, hobe da etxean egitea azukrea moderatuz. Errazioekin ere kontuz ibili behar da: gutxiago bazkalduko dutela dirudi, baina azkenean paketea amaitzen da.

Freskagarriak eta zukuak

Kolazko edariek eta zaporezko freskagarriek litroko 90-106 g azukre dituzte. Gozagarriekin light aukerak dauden arren, zapore gozo ahaltsuak ahosabaia baldintzatzen du zapore mota hori, kontrolatu nahi dena, gustatzeko. Zuku eta nektarretako azukre kantitatea freskagarriena bezalakoa da.

  • Nutrizio arloko aholkua. Haurrek ez lukete maiz jan behar, ez bata ez bestea. Edaririk onena baso bat ur fresko da. Ez freskagarri lightak, ez kafeinarik gabeak. Teina edukiagatik eta azukreengatik ere ez da tea duen edaririk eman behar.

Jogurtak

Ez da ohikoa etxean edo eskolako menuan azukredun zaporeko jogurtik ez egotea. 125 g-ko basotxo bakoitzak 15-20 g azukre izan ditzake: jogurt bakar batekin, eguneko gomendatutako azukre kopurua gainditzen du. Gozotasuna ez da nabaritzen, beste osagai batzuek maskaratzen dutelako, baina 3-4 azukre-koskor disolbatu eta edan egingo luke.

  • Nutrizio arloko aholkua. Esneki honen onurei uko ez egiteko aukera jogurt naturalak, osoak edo gaingabetuak dira. Arauak jogurtak edo soja-postreak hartzen ditu: azukre erantsirik ez badute bakarrik. Esnezko azkenburukoak (natillak, banilla-kopak edo txokolatea) salbuespen gisa proposatu behar dira beti.

Gosaritarako zerealak

Gari-malutak edo beste zereal batzuk izaten dituzte, normalean azukredunak eta nolabaiteko gantz-estaldura dutenak, esnetan bustitzean testura kurruskaria gordetzeko. Gosariko zereal batzuek, gainera, txokolatezko pipitak edo frutaz azukreztatutako txipak dituzte.

  • Nutrizio arloko aholkua. Azukre asko dute eta, dirudien arren, gatz dezente (0,83 gramo/100 g). Oso noizean behin hartu behar lirateke, gehienez ere hilean 2-3 aldiz. Ogi integrala marmeladarekin edo olioarekin txigortua ere hobea da, ez baitu hainbeste gatz. Ekoizleek 30-40 gramoko errazioa gomendatzen diete haurrei (zereal motaren arabera, 5-6 koilarakada soperaren baliokidea izaten da). Egia esan, askoz gehiago zerbitzatzen da.

Aurrez prestatutako elikagaiak

Ireki, berotu eta zerbitzatu. Lasagna izoztuen sekretua da, patata-purea malutatan, berehalako tagliatelleak eta frijitzeko prest dauden enpanada eta arrautza-irinetan pasatutako guztiak. Koipe saturatuen, sodioaren, azukrearen, fosfatoen eta abarren ehuneko handia dute, eta gutxi dira landare-munduko fitokimikoak eta konposatu bioaktiboak, minbizia, obesitatea edo gaixotasun kardiobaskularra babesten dutenak.

  • Nutrizio arloko aholkua. Presa-egoera bat konpontzen dute, baina ez dira etxeko txikienen eguneroko menuan sartu behar.

Aperitibo gaziak

Patata frijituen poltsa baten herena gantza da (normalean, ekilore-olioa, artoa edo oliba-olioa). Gatz asko (1,2 g / 100 g). PepsiCo eta antzeko fabrikatzaileek 30 gramoko errazioa iradokitzen dute, baina zaila da neurtzea zenbat hartzen den poltsek 160-170 gramo dituztenean. Osasungarriagoak iruditu arren, barazki- edo lekale-txipetako gantz- eta gatz-profila antzekoa da. Eta ez dira ez egoskari ez barazkitzat hartzen.

  • Nutrizio arloko aholkua. Aperitibo hori ez da beharrezkoa, eta kaloria gehiago besterik ez du ematen. Mokadutxo bat egin nahi badugu, joan gaitezen alternatiba natural osasungarriagoetara, hala nola fruta-pieza bat, azenario-makilatxoak edo fruitu lehor eskukada bat (ez frijituak ez gaziak).

Txokolatea

Berdin dio esnea edo zuria den, baina beltzera joaten bagara, gutxienez %80ko kakaoarekin, elikadura-profila hobetu egiten da.

  • Nutrizio arloko aholkua. Askaria hartzeko, opil industrialen eta ogi klasikoaren artean aukeratu behar da, txokolate-ontza batzuekin, eta hobe bigarrena. Eta ogia integrala denean.

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak