Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurren elikadurari buruzko aho zabalduenak

Haurren elikadurari buruzko sinesmen batzuk albiste faltsuetatik edo publizitatetik datoz; beste batzuk, berriz, zaharragoak dira eta denbora asko daramate errotuta. Aztertu

bulos frecuentes alimentación infantil Irudia: Getty Images

Desinformazioak eta elikadurari buruzko albiste faltsuek helduen eta haurren osasunari eragiten diote. Ideia batzuk berriak dira, eta haurrei zuzendutako publizitate-kalabozaz edo osasungarri ez diruditen produktu aberastuen eskaintza iraunkorraz elikatzen dira. Beste sinesmen batzuk zaharragoak dira eta oso errotuta daude herri-irudimenean. Ondoren, horietako bost jaso eta gezurtatu egingo ditugu, elikaduran adituak diren batzuen laguntzarekin.

Xarabeak haurrengan apetitua zabaltzeko

Julio Basulto dietista-nutrizionistak ‘Se me hace bola’ liburuan dioenez, haurrek, edozein gizaki osasuntsuk bezala, apetitua erregulatzen duen mekanismoa dute. Gehiago jaten ez badute, behar ez dutelako jaten dute. Horren erakusgarri da kolpe bat jotzen ari direnean gehiago jaten dutela. Horregatik, txikienen gosea irekitzea agintzen duten xarabeak ez dira guztiz beharrezkoak.

D bitaminaz aberastutako elikagaiak, defentsak hobetzeko eta hezurrak hobetzeko

Esneak, jogurtak eta beste produktu batzuen industriaren erakargarritasun ohikoenetako bat da. PAPPSko Osasun Hezkuntza eta Osasunaren Sustapen Taldeak (Familia eta Komunitate Medikuntzaren Espainiako Elkarteko Prebentzio Jardueren eta Osasunaren Sustapenaren Programa) azpimarratu du ez dagoela hori bermatzen duen azterketa zorrotzik, eta bai produktu horiek beharrezkoak ez direla berresten duten asko.

Egunean gomendatutako D bitamina-maila lortzeko, dieta osasungarria egitea gomendatzen da, bitamina horretan aberatsak diren elikagaiekin; adibidez, arrain urdinak eta koipetsuak, hala nola izokina, berdela edo hegalaburra, eta eguzkitan egotea.

Zukuak fruta-pieza baten ordez

Ez, zukua ez da fruta jatearen berdina. Haur batek pieza oso bat hartzen duenean, zuntza eta haren elikagai guztiak hartzen ditu. Zukuarekin, txikiek fruktosa-formako azukre librea hartzen dute. Osasunerako Mundu Erakundearen arabera, azukre mota hori mugatu egin behar da.

Fruta arratsaldez

Beatriz Robles nutrizionistak, Gemma del Caño farmazialariak eta Pablo Ojeda dietistak hirurogeita hamarreko hamarkadako mito bat desmuntatu dute ‘Guía sobre bulos en alimentación’ lanean: azukreak aldatu egiten ditu haurrak. Hori dela eta, zenbait iturritatik pentsatu zen arratsalde-erdian frutek adin txikikoen portaera aldatu eta hiperaktiboago bihurtzen dutela. Aditu horien arabera, “fruktosa azukre erantsi gisa kontsumitzeak dituen ondorio kaltegarrien artean ez dago haurren portaera aldatzea”.

Haurrentzat diseinatutako jogurtak osasungarriak dira

Duela urte batzuetatik hona, supermerkatuetako apalategiak etxeko txikienentzako produktuez bete dira: nire lehen jogurta, nire lehen galleta… Produktu horiek mezuz janzten dira osasungarriak diruditen arren, azukre ugari gordetzen dute. Gainera, ez dira beharrezkoak. 12 hilabete bitarteko bularreko haurrek ez dute jogurtik hartu behar, amaren esneak elikagai hobeak eta proteina gutxiago dituelako. Formula-esnea hartzen duten adin horietako txikikoek ere ez dute behar: jarraipeneko esnearekin (2. mota) proteina gehiegi hartzen dituzte. Adin horietan esne artifiziala mota horretako jogurta baino gomendagarriagoa da, gainera, azukrea eta esnegaina ditu.

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak