Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurren obesitatea: dieta txarraren edo sedentarismoaren errua?

Elikadura txarra eta sedentarismoa dira haurren gehiegizko pisuaren eta gizentasunaren arrazoi nagusiak, baina ez dute eraginik neurri berean

img_obesidad infantil dieta sedentario hd 1

Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) haurren obesitatea aztertzen du gaur egun, XXI. mendeko osasun publikoko arazo larrienetako bat dela. Bere datuen arabera, 2010ean 42 milioi adingabe pisuz beteta zeuden mundu osoan, eta horietatik 35 milioi inguru garatzen ari ziren herrialdeetan bizi ziren. Haurren obesitatearen epe luzeko arrisku handienetako bat da, probabilitate handiz, haur obesoa heldu obesoa izaten jarraituko duela. Baldintza denboran zehar mugitzen da. Horrek osasun-sisteman gainkostua eragiten du, bai eta sufritzen duen pertsona bakoitzaren osasun-arazoak ere. Horregatik, funtsezkoa da estamentu guztietatik hari aurre egitea. Artikulu honetan haurren obesitatearen arrazoiak azaltzen dira eta prebentziorako gomendioak ematen dira.

Irudia: london deposit

Haurren obesitatearen epidemia: Zein dira benetako arrazoiak?

Gehiegizko pisuaren eta gizentasunaren arrazoi nagusiak ezagunak dira: sedentarismoari lotutako elikadura txarra. Baina eragina dute neurri berean? Obesitatea oso gaixotasun konplexua da, eta faktore askok hartzen dute parte; hala ere, lauak eta argiak dira: obesitatea dieta txarraren ardura nagusia da, sedentarismoak okerrera egiten baitu.
Nola dakigu hori? Izan ere, arrazoi genetikoak direla eta, obesitate-kasuak arraroak dira, eta elikadura txarra da faktore komun nagusia.

Irudia: shaith79

Eztabaida horren erantzuna faktore bakoitzaren pisua aztertzen denean agertzen da. Haur batzuek dieta txarra dute, eta, hala ere, argaldu egiten dira; salbuespen puntualak dira, beste banako batzuek adina gantz gordetzen ez duten pertsonak. Baina, egiaz, zenbat kasu gertatzen dira alderantziz? Zenbat pertsonak egiten dute obesitatea osasuntsu jaten? Ia anekdotikoa da.

Txanponaren bi aldeak ikusten badira, errealitatea agerian geratzen da, eta ondoriozta daiteke elikadura dela obesitatearen garapenaren faktore nagusia. Esaldi hori gehiegi orokortzen bada, esaldi honetan laburbil daiteke: “Egia da, baina, ez daudela gaizki jaten duten arren, baina ez dugu dieta osasungarria izan duten haur obesorik aurkituko”.

Azken batean, sedentarismoak elikadura txarra areagotzen du, eta ez litzateke inoiz ulertu behar jarduera fisikoa dieta txarra egiteko “konpentsazioa” denik. Gazteen osasunean ez litzateke aringarria erabili behar, baina gero dena erretzen da, elikadura desegokia izaten denean aitzakia gisa. Dieta eskasak eragindako haurren osasun-arazoak gehiegizko pisuarekin ez dira kanporatzen.

Txanponaren beste aldea: Espainiako haur asko daude Espainian?

Argi eta garbi ez. Espainian ez dago ume meherik; mitoa da, batez ere. Haurren benetako desnutrizioa ez da kalorikoa, mantenugaiena baizik, eta, gainera, gehiegizko produktuak sortzen ditu, eta horiek kaloria hutsak dituzten haurren dieta hartzen dute. Haurren gizentasunari buruzko datuak, berriz, %15-20 ingurukoak dira, eta gehiegizko pisuaren %24 eta %25 artean, aldiz, argaltasuna %1 baino gutxiago da. Bai,% 1 baino gutxiago!

Izan ere, gure herrialdean bizi garen ahultasun ekonomiko eta osasungarritasunak ez du eragiten adingabeak meheagoak izatea. Aspaldi bertan behera utzi zen pertsona behartsuek gehien uste duten ustea, hau da, ‘Zergatik dauden behartsuak lodiago’ artikuluan, aurtengo martxoan argitaratutako “Zergatik daude behartsuak?”. Testu horretan azaltzen da zergatik bikoiztu den zifra hori garapen-bidean dauden herrialdeetan, 20 urteren buruan.

Haurren obesitatea prebenitzeko gomendio orokorrak

Gomendioak errazak eta mundu osoan ezagunak dira. Hauek bakarrik aplikatu behar dira:

  • Fruta, barazki, lekale eta fruitu lehorren kontsumoa handitzea.
  • Azukre sinpleak murriztea.
  • Elikagai ultraprozesatuak saihestea.
  • Gutxienez 60 minutuko jarduera fisiko moderatu-trinkoa izatea, haur edo gazte bakoitzaren gaitasunen arabera.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak