Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurren obesitatea: gurasoentzako nutrizio dekalogoa

Familian jatea, adibideak ematea, errazioen tamaina zaintzea eta haurrei nutrizio-informazioa irakurtzen erakustea oso urrats garrantzitsuak dira haurren obesitateari aurrea hartzeko etxetik.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Igandea, 2021eko abuztuaren 22a
diez consejos nutricionales contra la obesidad infantil Irudia: Getty Images

Familiak funtsezko eginkizuna du haurren obesitateari aurrea hartzeko. Helduok gure seme-alabei bizi-ohitura onak emateko ardura dugu, haien garapena eta osasuna hobetzeko. Ez da beti erraza: haurrei zuzendutako produktu osasungaitzen publizitatea, baliabiderik eza eta, batez ere, etxean erosteko eta janaria prestatzeko denborarik eza gure aurka daude. Baina ez da ezinezkoa, halaber, Espainiako haurren obesitatearen egoerari buruzko azterlanetik ateratako 10 aholku nutrizionalek erakusten dutenez.

Haurren obesitateari aurrea hartzeko 10 aholku familian

  • 1. Elikaduran parte hartzera animatzea. Erosketa-zerrenda egitea, merkatura joatea, sukaldean laguntzea… Hezkuntza-jarduerak dira, eta, gainera, elikadura osasungarriagoa ahalbidetzen dute.
  • 2. Adingabeekin etxean janaria prestatzea. Aukera ona da haurrek hainbat jaki probatzeko, eta, hartara, gehiago interesatuko zaie beraiek egindako platerei.
  • 3. Familian jatea (edo afaltzea). Ebidentzia zientifiko ugari dago ohitura hori onuragarria dela zenbait alderditan; besteak beste, haurtzaroan obesitatea izateko aukera murrizten du.
  • 4. Haurra da, bere errazioak zaindu behar dira. Haurrei eskaintzen zaizkien errazioak gero eta handiagoak dira, eta horrek gehiegizko pisua edo obesitatea izateko arriskua areagotzen du.
  • 5. Saria hobea da zigorra baino. Frutarik ez jateagatik zigortzen bada, azkenean elikagai horrekiko arbuioa sor dezake. Hobe da errefortzu positiboa ematea janari osasungarria hartzen denean.
  • 6. Ikusi telebista, Youtubeko kanalak eta sare sozialak haiekin. Produktu osasungaitzak identifikatzen eta publizitateak erabiltzen dituen mezuak detektatzen lagundu behar zaie. Adibidez, beren arreta erakartzeko marrazki bizidunetako pertsonaiak edo kirolariak erabiltzen badituzte.
  • 7. Mugak eraikitzea. Mugak beharrezkoak dira garapenean zehar, eta haurrak modu seguru eta fidagarrian hazten dira. Helduek erabakitzen dute zer jan edo afaldu behar duten, beren beharren arabera, eta ez adin txikikoek, gosearen arabera.
  • 8. Aholkua eskatzen ikastea. Funtsezkoa da gurasoek espezialista-, nutrizionista- edo pediatra-aholkuak jasotzen jakitea, hezten laguntzeko.
  • 9. Adibide ona izatea. Hurbileko familiak erreferentzia-eredu gisa jarduten du, eta haurrak etengabe islatzen eta konparatzen dira jarrerak, portaerak eta bizimoduak ikasteko.
  • 10. Nutrizio-informazioa irakurtzen irakastea. Horrela osagai osasungarrienak aukeratuko dituzte.

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

Etiketak:

obesidad-eu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak