Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurrentzako esnekiak, gainerakoak baino hobeak al dira?

Hauteskunde osasungarrienen artean gazta freskoa, mamia, ohiko kalitate gaztak eta jogurt natural osoa daude, eta horri fruta freskoaren zatitxoak gehitu dakizkioke.

Img yogures especificos ninos hd Irudia: TatyanaGl

Etengabe hazten ari da supermerkatuetako elurzuloen eskaintza. Aukeratzeko hainbat aukeraren artean, batzuetan zaila izaten da galtzea eta promesen alde egitea, askotan ontzi erakargarriak apaintzen baitituzte. Haurrei zuzendutako gametan oinarritzen da artikulu hau: haurrentzako jogurtak, esnekiak eta gaztak. Gainerakoak baino egokiagoak al dira? Herritar guztientzako esnekiak baino osasuntsuagoak al dira? Zein dira haurrentzako produkturik ohikoenak eta zein izango litzateke aukerarik adimentsuena eta osasungarriena?

Img yogures especificos ninos
Irudia: TatyAgl-a

“Haurrentzako” jogurtak

Haurtxoak, sei hilabeteren inguruan, amaren esnea ez den beste elikagai batzuk hartzen hasten direnean, haientzat berariaz eginak diruditen produktuak izaten dituzte: jarraipeneko esnez egindako jogurtak, eta era guztietako onurak ematen dizkiete haurrei. Zenbait markek haurrentzako esnekiak saltzen dituzte, eta, hala ere, 8 g azukre izaten dituzte ontzian. Azukre-gehigarri honek Osasunerako Mundu Erakundearen (OME) berariazko gomendioak betetzen ditu, erakundeak hitzez hitz adierazten baitu elikagai osagarriei ez zaiela gatzik edo azukrerik gehitu behar. Bestalde, ohikoa da produktu horiek kalitate txarreko gantzak eta beharrezkoak ez diren lodigarriak izatea.

Orduan, zein da jogurt onena haurtxo batentzat eta baita helduarentzat? Jogurt natural osoa, besterik gabe. Oro har, haur txikiek jogurt naturala onartzen dute arazorik gabe, nahiz eta guri azidoa iruditzen zaigun; baina produktu azukretsuak ematen hasten bazaizkie, zapore horiek nahiago dituzte, eta, azkenik, naturala baztertu dezakete.

Eskola-adineko haurrentzako esnekiak

Haur eta nerabeentzako produktuen zerrendan, berriz, hauteskunde txarrak egin dira. Klasiko bat da “zaporedun” jogurtak (marrubi, limoi, kokoa eta abar). ). Zaporedunak diren jogurtak dira, baina ontzian marraztutako fruta ez dute arrastatzen. Azukre kantitate handiak dauzkate (13 eta 15 g artean, ontzi bakoitzeko). Produktu horiek ezin dira postre edo askari osasungarri gisa hartu: postrerako postre azukredunak dira, ohiko dietan sartu behar ez direnak.

Haurrei zuzendutako beste produktu izar bat esne-postreak dira: hainbat zaporetako natillak, arrozesnea, txokolate- eta esne-kopak, budinak… Ohikoa da “esne-aberatsak”, “kaltzioz aberatsa” edo “burdinaz aberatsa” bezalako kondairak saltzea, eta kirolari edo artista ezagunek iragartzen dituzte, kasu honetan, praktika horiek gaitzesten dituen publizitatea autorregulatzeko PAOS kodea.

Orain dela gutxi egindako berrikuntza gisa, zahar ezagunak daude, adibidez, “defentsei laguntzen dieten” edateko jogurtak, orain haurrentzako bertsioan daudenak, osasungarriagoak eta azukre gutxiago dutenak… Zehazki, gramo bat azukre 100 gramoko. Oraindik ere ez da kontsumitzen, sistema inmunea hobetzeko itxaropen faltsuak eta prezio altua izateaz gain.

Kasu horietan guztietan, jogurt naturala da aukera osasungarriena, baita merkeena ere: fruta zatiak, mahaspasak, intxaurrak, kanela, kakaoa, limoi birrintzea, piku lehorrak, haziak, banilla-esentzia… ukitu desberdina eman nahi izanez gero.

Haurrentzako gaztak

Gazten atalean, adin-tarte horretara zuzendutako bi produktu klasiko daude: gazta fresko zaporetsuak eta zati edo laminetan urtutako gazta.

  • Lehenak produktu azukretsuak dira, aurrekoak bezalakoak, baina, kasu honetan, ontziko azukre edukia beste adibideetan baino txikiagoa da. Kontuan izan behar da 50-55 gramo inguruko unitateak direla (jogurt baten erdia baino gutxiago), eta horrek 7 g azukre inguru izaten dituela marrubi edo platanoaren bertsioetan. Txokolate-bertsioetarako aipamen berezia, 12 g baino gehiago zati bakoitzeko.
  • Gaztak, aldiz, “gaztatxoak” eta xaflatan urtutako gaztak nutrizio-kalitate txarrekoak dira, eta gantza erantsia duten gantzak, gatz urtuak eta gazta batek eduki behar ez lituzkeen gainerako osagaiak eransten zaizkie. Gainera, gatz ugari dute. Ez da beharrezkoa haur bati sasi gazta horiek ematea.

Gaztanbera, mamia edo gazta freskoa aukera bikainak dira lehenengoen ordez. Eta hobe da gure herrialdeko gazta gozoenetako bat (mahonesa, Mantxakoa, idiazabalikoa…) egitea.

Azken batean, esnekiak ez dira ez beharrezkoak ez gomendagarriak haurrentzat, azukre asko eta nutrizio-balio txikia dutelako. Askoz hobea da ohiko edozein esneki, berezko bertsioan, azukrerik gabe edo kalitate oneko gaztekin.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak