Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Helburua: kaloria gutxiago eta digestio hobeak

Zartaginaren ordez labea jarri, mikrouhinak erabili janaria prestatzeko eta entsaladak errazago egiteko, kaloria asko aurrezten dira otordu bakoitzean.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2009ko irailaren 15a

Oporrak amaitu, beltzarana eta oroitzapenak geratu dira. Baina, gutako askorentzat, arduragabekeriaz, aisialdiaz eta zorionez irabazitako kilotxo batzuk ere geratzen dira; eta arreta eskatzen duen urdail kexati bat: azken aste hauetan ohikoa baino lan gehiago egiteaz gain, komeni dena ere egin diogu. Horregatik, neurri batzuk hartu behar dira, errazak, errealistak eta egingarriak, bi fronte horiei lehenbailehen erantzuteko. Hau da, oporretan denbora gutxian gure organismoan sartu ditugun kilo horiek jaistea, eta urdaila eta digestioak beren lekura itzultzea. Hobeto elikatu behar da, modu osasungarriagoan. Baina baita pixka bat gutxiago jatekoa ere; edo, gutxienez, modu ordenatuago eta kontzienteagoan jatekoa. Nola lortu? Kaloria gutxiagoko platerak egiten ikasiz, elikagaien zaporeari eta menuen aniztasunari uko egin gabe.

Janari osasuntsua

/imgs/2009/09/ensalada1.jpgOsasuntsu jatea ez da modu monotonoan edo ez oso erakargarrian jatearen parekoa, ez eta -are gutxiago, light? janariak jatearen parekoa ere. Sukaldaritzako errezeta eta prozedura tradizionalak edo ohikoak, hala nola gisatuak, entsaladak, pureak eta haragia, arrainak eta postreak, moldatzean datza, kaloria eta digestio gutxiago izan ditzaten. Ez da lan erraza: ahalegina eta dedikazio pixka bat eskatzen du, eta, batzuetan, zenbait sukaldaritza-ohitura aldatzea ere eskatzen du. Baina egin daiteke, janaria zaporetsua eta erakargarria izaten jarraituko du eta saria merezi du: pisu pixka bat galduko dugu eta digestioak ez dira hain astunak izango.

Estrategia berri hori gure eguneroko bizitzara eramateko hiru faktore giltzatuko dira: elikagai-mota, aukeratutako sukaldaritza-teknika eta lagun egiteko edo hornigai gisa erabiltzen diren ongailuak. Horiek dira, hain zuzen ere, errezetek hasierako izaera osasungarria galdu eta kaloria, gantz, gantz saturatu, gatz edo azukre kopuru neurrigabeak dituzten platerak egitearen arduradunak. Ondoren ematen diren neurriek, askotan, ehun kaloria edo gehiago kentzen dituzte plater bakoitzeko; beraz, dena esanda geratzen da.Agur frijituei, agur labeariLabeak zartaginaren antzeko akabera ematen du, elikagaiak frijitzeak ematen duen kaloriarik gabe.Sukaldaritza osasuntsua arreta handiz hautatzen dira elikagaiak, eta sasoiko barazkiak, barazkiak, frutak eta arrainak aprobetxatzen dira, ez bakarrik merkeenak direlako, baita zaporetsuagoak direlako ere. Baina gaitasun gastronomikoa ere eskatzen du: errezeta arinagoak eta energia gutxiagokoak egiteko grinak ez gaitu plantxa eta egosketa gehiegi erabiltzera eraman behar. Sukaldaritzako praktika askok ez dute ia koipe edo saltsa sendorik behar, eta plater arin, gozo eta gozoak prestatzeko aukera ematen dute. Labeak, urrundu gabe, zartaginaren antzeko akabera lortzen du, baina elikagaiak frijitzeak ematen dituen kaloriak saihesten ditu.

Haragia birrineztatzeko edo arraina irineztatzeko teknika tradizionalak, gure sukaldean hain sustraitua denak, nabarmen handitzen du plateraren ekarpen energetikoa. Labearekin kaloria gutxiago eta kurruskari bera dituen errezeta lortzen da, haragia edo arraina ogi birrinduz estaltzen bada edo arrautza irabiatuarekin pintatzen bada. Trikimailu honekin, gainera, gazta gainerreak, koipetsuak eta kalorikoak saihesten dira. Labeari etekina ateratzeko plater originala: kalabaza, tipula, tomatea eta txanpiñoi erreak labean erreta, gazta-saltsarekin onduta, oliba-olioz eta ziape-olioz koilarakadatxo erdia; errazio bakoitzeko 255 kaloria ditu, elikagai horiek zartaginean salteatuz gero baino ehun gutxiago.Mikrouhinak eta papillotea, ia koiperik gabeko zaporea gehitutaBiak dira sukaldaritzako teknika osasungarriak, eta egokiak arrain-xerratan edo -zati txikitan ebakitako haragia, barazki mamitsuak (kalabazina, berenjena, kalabaza, txanpinoiak edo perretxikoak) prestatzeko; gainera, mikrouhin-labean eta papillotean ere egin daitezke (elikagaiak aluminio-paperean bildu eta laberatu), baita patatan edo beste tuberkulu batzuetan ere, ykan, esaterako. Mikrouhin-labearen funtzio erabiliena aurrez prestatutako jakiak eta platerak berotzea eta desizoztea bada ere, etxetresna elektriko horrek igortzen dituen uhinek elikagaiaren ur molekuletan eragiten dute, eta, aldi berean, bero bat sortzen dute, hoditeriaren bidez hedatzen dena eta, azkenik, egosten duena. Mikrouhin-labean prestatutako janariaren nutrizio-balioa bere horretan geratzen da, eta beste teknika batzuek eskatzen dituzten koipeak saihestea (edo murriztea) lortzen dugu.

Mikrouhinak bezala, papilloteak ere prestakuntza gutxi eskatzen du eta denbora gutxi behar du egosteko. Modalitate honetan, elikagaiak labeko, aluminiozko edo ildaskako paperean bildu behar dira eta labearen barruan tenperatura ertainean egosi. Jakia lurrunez eta bere zukuz egosten da, zapore, usain eta mantenugai guztiak mantenduz, ia koiperik gehitu beharrik gabe. Oso egokia da kaloria gutxiko dieta hipokalorikoak egiten dituztenentzat. Papillote bihurtzeko elikagairik egokienak zapore handiko barazkiak dira, hala nola brokolia edo azalorea, eta arrainak, hala nola izokina, mihi-arrain xerrak, legatz garbia hezurrez eta azalez, amuarraina eta, are, itsaskia, muskuiluak bezala; eta haragi zuriak, hala nola oilaskoa eta indioilarra.

Eduki honen barruko orrialdekatzea


Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak