Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hemorroideen ondoeza arintzeko dieta

Tonu baskularra hobetzea eta idorreriari aurrea hartzea du helburu, mina gutxitzeko eta eremua desinfektatzeko.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2020ko ekainaren 05a
img_avena listado 1

Zuntz ugariko dieta baten jarraipena erabakigarria da tonu baskularra hobetzeko eta idorreria geldiarazteko; izan ere, erreakzio hori areagotu egiten da hemorroideekin. Gaitz arrunta bezain deserosoa. Uzkia irrigatzen duten odol-hodien estutze gisa deskribatzen da. Hauek dilatatu eta tamainaz handitzen direnean, ondoeza eragiten dute, eta horrekin batera mina, azkura eta baita odoljarioa ere libratzeko unean. Soluzio gisa, belar-estraktuen eta hanturaren kontrako eragina duten gai antioxidatzaileen osagarri dietetikoen dietak eta erabilerak odol-zirkulazioa eta desinfekzioa hobetzea dute helburu. Zainketa dietetiko horiekin ez dira kentzen, baina nabarmen arintzen da mina. Bestalde, ohikoa da haurdunaldian hemorroideak agertzea; biztanleriaren %86k sufritzen ditu uneren batean edo bestean, Espainiako Gastroenterologia Elkartearen arabera. . Kasu horretan, zuntz ugariko dieta egitea komeni da, eta medikuari galdetu.

Zuntz gehiago dietan

Dietak eragina du odolaren mikrozirkulazioan eta tonu baskularrean, hemorroideen garapenaren baldintzatzaile baitira. Baina, gainera, elikadurak ere badu zerikusia hesteetako gaitzekiko, idorreriarekiko, besteak beste. Asaldura horrek, iragankorra nahiz kronikoa izan, hemorroideak agertzea errazten du edo, izanez gero, larritu egiten ditu. Zuntz gehiago hartzea oso baliagarria da heste-mugimenduak leuntzeko, idorreria arintzeko eta, hartara, kaka egitean esfortzua murrizteko, kasu horietan arintze handia baita.

Espainiako Gastroenterologia Elkarteak, Espainiako Familia eta Komunitate Medikuntzaren Elkarteak eta Cochrane Iberoamerikako Zentroak egindako “Errektorragia duen gaixoaren Praktika Klinikoaren Gida” (2007an eguneratu zen) lanean, Digestio Eritasunen Praktika Klinikoko Gidak Prestatzeko Programaren barruan, Lehen Mailako Arretatik Zuntz Sendoko Sintomak proposatzen dira.

Hemorroideentzako dieta bat, hau da, dieta libragarria, egunean 25 g zuntz baino gehiago kontsumitzea da. Horrek esan nahi du landareei lehentasuna eman behar zaiela, astean zenbait egunetan lekaleak kontsumitu behar direla eta zerealak eta deribatu integralak (arroza, kuskusa, ogia, pasta) aukeratu behar direla finduen aldean. Hala ere, baliteke dietako zuntzaren ekarpena nahikoa ez izatea barruko zein kanpoko hemorroideen tratamenduan eragin terapeutikoa lortzeko, eta zuntz osagarriak hartu behar izatea.

Zuntz-gehigarri eraginkorrak

Zuntz-gehigarriei dagokienez, honako hauek aztertzen dira: jatorria, osaera eta propietateak, funtzio gastrointestinaletan duten eragina eta nahasteetan eta gaixotasunetan duten erabilgarritasuna (hesteetako gaixotasun funtzionala, dibertikulosia, polipoak eta beste baldintza batzuk). Plazeboarekin (ECA) kontrolatutako saiakuntza kliniko ausazkotuen berrikuspen sistematikoan, autoreek gida hori egiteko egin zutenean, frogatu zuten osagarri horiek eraginkorrak direla hemorroideak dituzten pazienteen sintomak tratatzeko.

Berrikuspenean ikusi zen osagarri laxante horiek erdira jaitsi zirela sintomen iraunkortasuna (% 47) eta odol-jarioak (% 50). Hala ere, beste aldagai batzuetako hobekuntzak, hala nola mina, azkura eta prolapsoa, ez ziren esanguratsuak izan. Emaitza azkarrenak tratamendu dietetikoa hasi eta sei astera lortu ziren, eta berantiarrenak, hiru hilabete inguru. Gomendio hori egitean, komeni da pazienteari ohartaraztea zuntz gehiago hartuz gero ur gehiago kontsumituko dela.

Gainera, ez da erabili behar beherakoa eragin eta sintomak okertu ditzaketen botika libragarririk. Gorozkien bolumena handitzen denean soilik erabiliko dira, hala nola gari-zahia, olo-haziak, liho-haziak edo zuntz disolbagarriko landare aberatsen osagarriak, hala nola “Plantago ovata”. Horiek zuntz gehigarri gisa erabiliko dira dietan, elikagai integralen ordez.

  • Gari-zahia. Zuntz disolbaezin hutsa da, eta hestean gorozkien abiadura handitzen du. Denboraldi batean etengabe kontsumitzea oso eraginkorra da idorreria, hemorroideak eta uzkiko pitzadurak tratatzeko. Osagarri laxante hori jogurtari, esneari, fruta-irabiakiari, gosaritako zerealekin nahastu edo osagai gisa erabil daiteke bizkotxoak eta etxeko gainerako gozokiak egiteko. Ez da gomendatzen gari-zahia egunean 30 g baino gehiago izatea, zuntz gehiegi hartzea kaltegarria baita, flatulentziarekin, minarekin eta distentsio abdominalarekin lotzen baita.
  • Olo-zahia. Aurrekoan ez bezala, uretan disolbatzen den zuntzak osatzen du, eta gorozkien pisua eta tamaina handitzeko gaitasuna du, ura atxikitzen delako. Horrek libratzeko ahalegin txikiagoa egitea eta hemorroideei lotutako mina arintzea dakar. Gari-zahia bezala erabil daiteke.

Antioxidatzaileak eta antiinflamatorioak

Antioxidatzaileek bi funtzio dituzte hemorroideak hobetzeko. Alde batetik, erradikal askeetatik babesten dute, zahartzea eta arterien eta zainen paretak hondatzea eragiten duten substantziak baitira. Bestetik, zain-tonua hobetzen dute, basokonstrikzioaren eta hanturaren kontrako ekintzaren eraginez, prostaglandinen (hanturazko substantziak) askatzea gutxitzen baitute.

Hemorroideen tratamenduan flavonoideak (antioxidatzaile mota bat) erabiltzeari buruzko meta-analisi batean egiaztatu zen horiek kontsumitzeak %50 baino gehiago murrizten duela larritasun txikiagoko hemorroideen (I. eta II. mailak) sintomek irautea edo okerrera egitea. Flabonoideen bidezko produkturik erabiliena eta eraginkorrena da diosmina (%90), “Citrus aurantium”-tik (edo laranjondo mikatzetik) hesperidinarekin (%10), zitrikoetan (limoiak, laranjak, laranja mingotsak) ugaria den flavonoidea.

Elikagaiak: zeintzuk har ditzaket eta zeintzuk ez?

Hemorroideentzako elikagai txarrak

Adituek urdaila narritatzen duten janariak saihestea gomendatzen dute. Horiek su hartzea edo hantura-erreakzioak eragiten dituzte, eta, besteak beste, honako hauetan kontzentratzen dira:

  • Janari mina
  • Haragi gorria
  • Alkohola
  • Gatz gehiegi
  • Elikagai azukredunak

Elikagai onak hemorroideentzat

Bestalde, kasu honetan gehien gomendatzen diren elikagaiak zuntz asko dutenak dira, hala nola:

  • Osoko zerealak
  • Frutak azalarekin
  • Lekaleak
  • Fruitu lehorrak, hala nola almendrak, intxaurrak, kakahueteak, etab.

HANTURAREN KONTRAKO INSTALAZIOAK

Zenbait erauzkin botanikok frogatu dute mikrozirkulazioa, fluxu kapilarra eta tonu baskularra hobetzen dituztela. Ahotik "Aesculus hippocastanum" (Indietako gaztainondoa), "Ruscus aculeatus" (rusco), "Centella asiatica", "Hamamelis virginiana" (sorgin-hurra) eta bioflavonoideak hartuz gero, hemorroideen mina arintzen da, baita barizeena ere, eta konplikazioak saihesten dira. Berriki egindako azterlan baten arabera, hemorroideen tratamenduan osagarri dietetiko bat erabil daiteke, itsas pinu frantsesaren lurrazalaren estraktuarekin (Pycnogenol). 7 egunez kontsumitzeak (300 mg estraktuarekin lehen lau egunetan, eta 150 mg, azken hiruretan) uzkiaren inguruko mina eta odol-jarioa murriztu zituen kanpoko hemorroideak zituzten gaixoetan. Autoreek diote landarearen flavonoideak izan daitezkeela ondorio onuragarrien erantzuleak, baina kontuan izan behar da ondorio horiek ikerketa bakar baten emaitza direla. Lehoi-hortza, Mariano kardua eta potentilla edo ekaitza bezalako araztegien konbinazioak funtzio bikoitza du. Lehenengo bi solairuek hondakin-substantzien odola arazteko balio dute eta azkenak, taninoen kontzentrazio bereziagatik, kaltetutako eremua desinfektatzen laguntzen du. Denbora batez eta osasun egoeraren arabera kontsumitzea kontraindikatuta egon daiteke, eta, beraz, medikuaren aginduz hartu behar dira beti.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak