Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Heste narritagarriaren sindromea: FODMAP dieta sintomak kontrolatzeko

FODMAP dietak zenbait elikagai baztertzea proposatzen du heste narritagarriaren sindromearen sintomak murrizteko eta emaitzak etorkizun handikoak dira

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2014ko urriaren 21a

Heste narritagarriaren sindromea pertsona askori eragiten dien trastorno kronikoa da. Gizarte garatuetako biztanleriaren% 5 eta 27 artean bizi dela kalkulatzen da. Ohiko sintomak hauek dira: sabeleko mina eta distentsioa, gas ugari eta posizio nahasien erritmoa, idorreria eta beherakoa nagusi direla. Tratamendua, orain dela gutxi arte, sintomak kasu bakoitzaren arabera orekatzen saiatzen zen, eta ez zuen beti emaitza onik ematen. Hala ere, azken ikerketek diotenez, dieta mota batek (FODMAP deitzen zaio) lagundu lezake sintoma horiek arintzen. Hurrengo artikuluan azalduko dugu zer den FODMAP dieta, zer elikagai baztertzea proposatzen duen eta zergatik.

Img panymiel
Irudia: The Culinary eta Geek

Heste narritagarriaren sindromea (SII) tratatzeko tratamendua nahiko planteamendu kontserbadorea izan da orain arte, eta paziente bakoitzaren sintomak orekatzen saiatu da, ohiko hurbilketa dietetiko baten bidez. Hala, idorreria duten pazienteen kasuan, elikadura-zuntz dietetikoa eta ura hartzea zen tratamendu dietetikoa. Beherakoa zutenen kasuan, egunean zuntz dietetiko osoa hartzea kontrolatzen zen, eta digestio errazeko dietak egiten ziren. Hala ere, badira zenbait ikerketa, FODMAPetan kontrolaturiko dieta bat paziente-mota horietan hobetzen lagun dezaketenak.

Zer da FODMAP dieta?

FODMAP akronimoak hitz hauek laburbiltzen ditu: Hartzidura-oligosakcharideak, Disakcharideak, Monosaccharides and Polyols. Oligosakaridoetan, disakaridoetan eta monosakarido hartzigarrietan eta polioletan kontrolatzen den dieta kontrolatua da; hesteetan %100ean xurgatzen ez diren karbohidratoak kontrolatzen dira (hau gertatzen denean, heste-mailan hartzitzen dira, gasak eta lehen deskribatutako sintomak sortzen dituztenak). Hala, FODMAP dietak fruktosa, fruktooligar eta galaktooligosakaridoen, laktosa eta poliolen kontsumoa mugatzen du, hala nola sorbitola, manitola, maltitola eta xilitola. FODMAP dieta aztertu duen lehen taldeetako bat Australiako Monash Universityko ikertzaileek osatzen dute.

Praktikan, osagai hauek saihestea elikagai hauek saihestea da:

  • Zerealak, garia eta deribatuak, zekalea eta garagarra.
  • Sagarra, udarea, sandia, melokotoia, gereziak, masustak, brektarina edo mangoa bezalako frutak.
  • Barazkiak: tipula, baratxuria, orburuak, zainzuriak, erremolatxa, Bruselako aza, brokolia, porrua, azalorea edo txanpinoiak.
  • Lekaleak, oro har: ilarrak, dilistak, babak, babarrun zuriak eta garbantzuak.
  • Esnekiak: saihestu esnea eta baloratu jogurt eta gazten tolerantzia indibiduala. Eseri, laktosarik gabe, ahal duzun guztietan. Hartu kaltzio erantsia duen olo-esnea esnearen ordezko gisa.
  • Eztia.
  • Sorbitola (E420), manitola (E421), isomalt (E953), maltitola (E965) eta xilitol (E967) dituzten edulkoratzaile artifizialak.

Erosketa egitean, oso garrantzitsua da ontziratutako elikagaien etiketak zehatz-mehatz begiratzea eta aipatutako osagaietako bat ere ez dutela ziurtatzea.

FODMAP dietari egokitzen zaion menua

Nolakoa izango litzateke eguneroko menu bat dieta hori egiten dugunean? Elikagaietatik baztertu daitekeen kopuru bat baztertzea proposatzen denez – horietako batzuk, organismorako oso garrantzitsuak -, lehen aholkua dietista-nutrizionista batengana jotzea da, murriztapenak izan arren menu orekatu eta osasungarria egiten laguntzeko. Hona hemen FODMAPetako elikagai baxuen adibide bakarra:

  • Gosaria: Tea edo kafesnea, laktosarik gabea. Glutenik gabeko ogia urdaiazpiko egosiarekin eta mandarinekin.
  • Goiz erdia: Laktosarik gabeko jogurta.
  • Bazkaria: Letxuga-, tomate- eta pepino-entsalada. Haragi errea labean erretako patatekin. Meloia.
  • Askaria: Ogi txigortuak, glutenik gabeak, marmeladarekin.
  • Afaria: Kalabazina, gambitekin salteatuta. Arrain zuria plantxan, arroz zuri irakinarekin. Platanoa.

Zer azterketa egiten dute FODMAP dietak?

Australiako lehen ikerketen ondorioz, hainbat azterketa egin dira SII duten pazienteengan dieta mota horrek izan dezakeen eragin mesedegarria aztertzeko. Azterketa horietako gehienek eragin positiboa izan dute pazienteengan. Hala, bada, ikerlariak bat datoz proposamen horren eragina argitzeko azterketa gehiago egin behar direla, baina orain arte lortutako emaitzak etorkizun handikoak dira.

FODMAP dietari buruz argitaratu diren azken azterketen artean, hauek ditugu:

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak