Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hesteetako dieta eta disbiosia

Aldaketa dietetikoek eragindako hesteetako floraren desoreka da, eta idorreria edo heste narritagarriaren sindromea eragin dezake.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2008ko abuztuaren 21a


Hesteetako disbiosia hesteetako mikrofloraren desoreka kualitatibo eta kuantitatiboa da, haren jarduera metabolikoa eta hesteetan zehar duen banaketa.
Desoreka hori hainbat arrazoik eragin dezakete, hala nola zenbait sendagairen efektuak, hala nola antibiotikoek, estresak eta faktore dietetikoek, hala nola dietako proteina gehiegi (batez ere animalia-proteinak) eta azukre sinpleak, mendebaldeko dieten gaur egungo ezaugarriak.

Hesteetako bakterioen kontzentrazioan gertatzen diren aldaketek asaldura edo eritasun kroniko eta endekapenezko asko garatzen edo okertzen lagun dezakete, hala nola, sabelaldea handitzea, idorreria kronikoa, hesteetako hantura-gaixotasuna (kolon narritagarriaren sindromea) eta migrainak eta hantura-gaixotasunak (artritis erreumatoidea, esaterako).

Dieta hiperproteikoa eta disbiosia

Zenbait ikerketaren arabera, dietaren osaera kimikoak eragin nabarmena izan du hesteetako floraren konposizioan eta jardueran. Ikusi ahal izan denez, zuntz ugariko dietak (prebiotikoak) eta probiotikoak (jogurtak eta esne hartzituak) lagungarri dira hesteetako bakterio onuragarriak hazteko. Aldiz, dieta hiperproteikoek, zuntz gutxikoek edo azukre sinpleetan aberatsek, hesteetako disbiosiaren alde egiten dute, hesteetako bakterio patogenoen edo metabolito toxikoen jarduera handituz.

Dietako proteina asko kontsumitzeak hesteetako bakterioek substantzia kaltegarri gehiago sor ditzakete.
Beraz, konposatu toxiko asko egotea hesteetako hartzidura-motaren eta, era berean, hesteetan ugari diren bakterio-motaren eta hartzitzeko erabil daitezkeen substratuen araberakoa da. Horiexek dira, besteak beste, Jason Ak hesteetako disbiosiaren kausei buruz egindako berrikuspenetik ateratako informazioak. Hawrelak eta Stephen P. Myers, Medikuntza Osagarrirako Hezkuntza eta Ikerketa Zentro Australiarreko ikertzaileak (ACCMER, ingelesezko sigletan), 2004an “Alternative Medicine Review” aldizkarian argitaratua.

Autoreen arabera, zenbait ikerketak baieztatzen dute dietako proteina asko kontsumitzeak hesteetako bakterioek substantzia kaltegarri gehiago sor ditzaketela, eta hesteetako toxemia eragiten dutela.
Hipokratesek ere esan zuen: “digestio txarra gaitz guztien erroa da”. Alde horretatik, kalkulatu da egunean 100 g proteina inguru kontsumitzetik -mendebaldeko ohiko dietetan nahiko ohikoa dena-, 12 g proteina inguru har dezaketela urdaileko eta heste meharreko digestio entzimatikotik ihes egiteko eta kolonera bere horretan iristeko. Digeritu gabeko proteina koloneko mikroflorak hartzitzen du, eta, ondorioz, toxikoak izan daitezkeen metabolitoak sortzen dira, hala nola amoniakoa, aminak, fenolak, sulfuroa…

Amoniakoak hesteetako mukosako zelulen morfologia eta metabolismoa aldatu dituela frogatu du, haien bizitza erabilgarria murriztuz eta minbizi-zelulen hazkundea erraztuz. Badirudi amina biogeno gehiegi izateak eragina duela dietarekin lotutako migraina mota batzuen garapenean. Konposatu horien degradazioak eragin basoditatzailea eta sukoia sortzen du garuneko arterietan, eta horrek azalduko luke buruko min handia pertsona sentikorretan eta migraina jasateko joera dutenetan. Dirudienez, zenbait saiakuntzatan frogatu da konposatu horien ekoizpena murriztu egin daitekeela zuntz ugariko dieta konbinatuz.

Animalia-proteinaren rola
Ikerketa askok diotenez, animalia-proteinak dituzten dieta handiek dute eraginik handiena hesteetako floran. Animalietan zein gizakietan, ikusi da animalia-proteina gehiegi hartzea zenbait bakterio-entzimaren jarduera handitzearekin lotuta dagoela, hala nola beta-glukuronidasa, azoreduktasa eta nitroreduktasa. Horiek dira hestean toxiko izan daitezkeen substantziak gehien askatzen dituztenak.

Adibidez, beta-glukuronidasa entzimaren jarduera handi bat zenbait minbizi-motaren arrisku handiagoarekin lotzen da. Esperimentazio-animalietan egindako ikerketa ugarik iradokitzen dutenez, kaltzio D-glukarato konposatu kimikoak beta-glukuronidasaren jarduera murrizten du, eta, beraz, zenbait minbizi-motaren garapena prebenitzeko balio dezake. Ikuspegi on horien aurrean, gizakietan egindako ikerketa berri eta osatuagoen emaitzaren zain egon behar dugu. Egia esan, kaltzio D-glukaratoa modu naturalean aurkitzen da hainbat fruta eta barazkitan, hala nola laranjetan, pomeloetan, azen familiako barazkietan (azalorea, bruselako azak, brokolia, etab.). eta etxadiak. Beste behin ere, baieztatu egin da landareen ohiko kontsumoak minbiziaren aurrean duen babes-paperaren ebidentzia.

Elikadura eta hesteetako osasuna

Img vegetales12
Hesteetako zelulen nutrizioa funtsezkoa da elikagaiek ematen dituzten elikagaietatik abiatuta beren funtzioak bete ahal izateko. Elikagaien mantenugaiak xurgatzeko prozesua, funtsean, heste meharrean gertatzen da. Digestio-hodiaren zati guztietan xurgatzen dira ur gehiena, azukreak, bitaminak eta mineralak, baita aminoazidoak, azukreak eta gantz-azido askeak ere; horiek dira, hurrenez hurren, proteinak, karbohidratoak eta gantzak digestatzeko produktuak.

Hainbat elikagai aztertu dira digestio-sistemaren funtzionamendu egokiarekin lotuta. Beta-karotenoa, kolore hori biziko, laranjatuko edo gorrixkako landareetan ugaria, A bitamina bihurtzen da organismoan, eta mukosen osasunean eragiten du, C bitamina bezala.

Omega-3 gantz-azidoak, arrain urdinetan berez agertzen direnak, eta omega-6 gantz-azidoak, fruitu lehorretan eta hazi-oliotan ugariak direnak, hanturaren kontrako eragina duten elikagaiak dira, bereziki interesgarria hesteetako hanturazko gaixotasunen kasuan. Zuntz mota ezberdinak, zereal integralek, lekaleek, barazkiek, frutek eta fruitu lehorrek berezkoa dutena, substratua dira hesteetako florarentzat, eta horrek hesteetako bakterio onuragarrien hazkunde selektiboa errazten du. Era berean, jogurtak edo beste esne hartzitu batzuk erregulartasunez kontsumitzeak kolonaren mikrofloran duen eragin positiboa aztertzen ari dira, besteak beste, idorreria eta beherakoa tratatzeko positiboa baita.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak