Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hesteetako osasuna zaintzeak elikadura ona eskatzen du

Gure hestea zaintzea ezinbestekoa da gure zelulek beren funtzioak elikagaiek ematen dizkiguten elikagaietatik abiatuta egin ditzaten

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2006ko maiatzaren 30a

Zergatik da hain garrantzitsua?

Jaten duguna xurgatzeko prozesua batez ere heste meharreko paretetan gertatzen da. Hor xurgatzen dira ur gehiena, azukreak, mineralak eta bitaminak, bai eta proteinak, koipeak eta karbohidratoak digestatzeko produktuak ere, horiek ahalbidetzen baitute bizitza.

Nola hobetu daiteke hesteetako osasuna?

Gure hestearen osasuna zaintzeko, elikadura orekatua eta askotarikoa egin behar da, digestio-sistemaren funtzionamendu onarekin lotura berezia duten osagai batzuk falta ez daitezen.

Barazkiak eta fruta freskoak, ez hutsik
Elikagai horiek oso bitamina iturri onak dira, besteak beste, beta-karotenoa edo A bitaminaren eta C bitaminaren aldekoak. Beta-karotenoa organismo bihurtzen da A bitamina behar duenean. A bitaminak azala eta mukosak egoera onean mantentzen laguntzen du, eta eragin antioxidatzailea du. C bitamina ere antioxidatzailea da, eta beharrezkoa da kolagenoa eratzeko zelulen mintzen funtsezko osagaia. Elikagai horiek falta badira, hesteetako mukosa ahulago bihurtzeko arriskua dago. Modu naturalean kontsumitzen badira, gainera, elikagaiak digestioa errazten duten entzima izeneko substantzia batzuk ematen dituzte.

Landare-olioak, fruitu lehorrak eta galorratza
E bitamina eta gantz asko duten elikagaiak dira, omega 3 eta omega 6 motakoak. E bitaminak, beta-karotenoak eta C bitaminak bezala, eragin antioxidatzailea du. Era berean, koipeen oxidazioa -alterazio-erreakzioak- prebenitzen du eta zelula-mintzak babesten ditu. Omega3 eta omega 6 gantz-azidoek elastikotasuna eta moldagarritasuna ematen diete heste-zelulen mintzei. Omega-3 direlakoak bereziki interesgarriak dira, haietatik abiatuta 3. serieko prostaglandinak sortzen baitira; hanturak kontrolatzen dituzten konposatuak.

Jogurtak, kefirra eta beste esneki hartzitu batzuk
Nutrizio-ezaugarri onak dituzten elikagaiak izateaz gain, hesteetako floran eragiten dute, organismoarentzat eta osasunarentzat onuragarriak diren bakterioen garapena sustatuz. Oso erraz digeritzen dira, eta haien mantenugaiak ondo asimilatzen dira hesteetan.

Osoko zerealen zuntza, lekaleak, barazkiak, frutak eta fruitu lehorrak
Zuntz dietetikoa landare-jatorriko elikagaietan baino ez dago, eta ezaugarri berezi bat du: ez dute urdaileko entzimek ez heste meharreko entzimek erasotzen, eta, beraz, kolonera edo heste lodiera iristen da, degradatu gabe. Kolonean hesteetako bakterioek hartzitzen dute, eta horrek hesteetako floraren oreka lortzen laguntzen du. Horrez gain, beste onura batzuk ere ekartzen dizkio organismo osoari, asetasun-sentsazioa areagotzen baitu, bilisa disolbagarriago bihurtzen laguntzen baitu, odoleko glukosa- eta kolesterol-maila erregulatzen laguntzen baitu eta idorreriari aurre egiten baitio. Egunean 25-30 g zuntz behar direla kalkulatzen da. Horretarako, nahikoa da osoko zerealak hartzea, entsalada eta barazkiak bazkaltzen eta afaltzen artean banatuak, eta egunean 3 fruta-pieza. Kontuan izan behar da zuntz-ekarpena pixkanaka handituz joan behar dela. Horrela, digestio-aparatua egokitu egiten da, eta hesteetako zenbait eragozpen saihesten dira, hala nola flatulentzia edo hantura.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak