Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hiru ordutik behin jateak gehiegizko pisua gutxitzen lagun dezake

Denbora gehiagoz janez gero, organismoak uste du eskasia dagoela eta energia aurrezten duela gantz gutxiago errez.
Egilea: EROSKI Consumer 2010-ko maiatzak 6

Janari batetik hurrengora hiru ordu baino gehiago pasatzea kaltegarria izan daiteke gehiegizko pisua murriztu eta dieta osasungarria egin nahi bada, Elkarte Espainiarreko Farmazia Komunitarioko Elkarteak (Sefac) egindako gomendio baten arabera. Denbora hori igarotakoan, gorputza “inanizio-egoeran” sar daiteke. Egoera horretan, organismoak interpretatzen du “elikagai-eskasia” dagoela, eta energia aurreztea erabakitzen du, behar baino koipe gutxiago errez.

“Gomendioak Sefac biztanleriari” kanpainaren barruan, pisu osasuntsuari eusteko eta gehiegizko pisua murrizteko ezinbestekoak diren hamar aholkuak azalduko ditu elkarteak hilabete honetan. Horien artean, botikariek gomendatzen dute egunean gutxienez bost otordu egitea, fruta, barazki, egoskari, zereal eta esnekien kopurua handitzea, janari lasterrak saihestea, ariketa fisikoa maiz egitea, egunean gutxienez 1,5 litro ur edatea eta afaldu ondoren ez oheratzea.

Pisua galtzearekin zerikusia duten ohiko galdera edo mito faltsuenetako batzuk ere argitzen dira, hala nola kilo batzuk gehiago izateak dituen desabantaila osasungarriak, zergatik ez den gomendagarria “dieta miragarria” deritzenak jarraitzea, noiz komeni den argaltzeko neurri higieniko-dietetikoei botikak eranstea, “light” diren elikagaiak “argalgarriak” badira edo disoziatutako dietak “desegokiak” badira.

“Pisu osasuntsua izatea eta gehiegizko kiloak murriztea estetikatik haratago doa. Horrekin lotutako patologia edo arazoak saihestu nahi dira, bai fisikoak (diabetea, dislipemiak, hipertentsio arteriala), bai psikikoak (depresioa, autoestimua galtzea, antsietatea), sozialak (lan-errefusa edo -diskriminazioa), bai ekonomikoak (osasun-gastua areagotzea)”, azaldu zuen Alejandro Eguilleor kanpainaren koordinatzaile zientifikoak.