Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hiru plater gozagarri jogurt naturalarekin

Jogurta oso elikagai aldakorra da errezeta gozoak eta gaziak prestatzeko, bai sarrerakoak eta plater nagusiak, bai postre ikusgarriak eta oso freskagarriak ere.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2014ko urriaren 14a
img_yogur natural casero hd

Jogurt naturala da gehien saltzen den elikagaietako bat. Eguneko edozein ordutan jan daiteke, digestibitate errazari esker, eta horrela jan daiteke, oso elikagarria delako, edo beste osagai batzuekin nahastuta (gozo zein gaziekin). Frutak, zerealak, zukuak, olioak edo espeziak dira konbinazio posible horietako batzuk. Oso egokia da irabiakiak eta izozkiak egiteko, saltsak egiteko eta haragiak edo arrainak marinatzeko. Esneki honek soluzio ugari eskaintzen ditu eguneroko janariari ukitu berezia emateko. Ondoren, hiru errezeta gozo egingo dira jogurtarekin eta zenbait aholku emateko.

Irudia: jules: stonesoup

Jogurtarekin prestatu: aholku praktikoak

Irudia: CONSUMER EROSKI

Oro har, jogurt bat pentsatzen denean gosariak, meriendak edo postreak etortzen dira burura. Hala ere, elikagai hori modu sortzaileagoan erabil daiteke eguneroko sukaldean. Hala, adibidez, azidoak eta bakterio naturalak aprobetxa daitezke haragi-, barazki- eta arrain-zorabiatzea lortzeko. Esne-gainaren ordez barazki-krema bat egiteko aukera ere badago, eta entsalada batzuk ontzeko ere erabil daiteke (pasta-entsalada, adibidez).

Hori bai, jogurtarekin prestatzea naturala da, ez zaporeak. Jogurt naturalak (azukrerik gabe) azidotasun eta zapore neutro puntu hori ematen du, eta aukera ematen du erabiltzeko ez bakarrik osagai gozoekin, baita zenbait errezetatan ere (gurinaren edo esne-gainaren ordez), baita saltsetan ere (arrautzaren ordez).

Aukeratzeko unean, errezeta eta gustuen arabera, bi aukera daude:

  • jogurt grekoa, gantz eta zapore ahaltsuagoa duena.
  • jogurt natural normala, edo gantz gutxikoa, arinagoa.

Bi kasuetan, propietate elikagarriak gorde nahi badira, ez dira 50 ºc-tik gorako tenperaturan jarri behar. Beste era batera esanda, krema edo gisatu bati eransten zaionean, bakterio onuragarriak galduko dira, baina ukitu krematsua eta zaporea mantenduko dira. Jogurta maitasun handiz tratatu behar da eta, ahal den guztietan, su ertainean prestatu. Irakin gogorrak azkar bereiziko dira seruma materiatik.

Hiru errezeta gozo eta erraz jogurtarekin

Jogurtak osagai dituen errezeta asko daude. EROSKI CONSUMErek errezeta-liburuak ditu. Artikulu honetan hiru eskaintzen dira: sarrera bat, plater nagusia eta postrea.

  • Sarrera: guakamolea jogurtarekin. Egiteko erraza, krematsua eta leuna da. Ahuakate bat, jogurt natural bat, oliba-olio bat, tipulin fresko zatitxo bat, baratxuri-ale bat eta pipermin pikante zatitxo bat (edo txilen tanta batzuk) beharko ditugu.
    • Baratxuri-hortzarekin ontzi baten barnealdea igurtzi eta guakamolea prestatu. Horretarako, lehenik, aguakatea abiatu, hezurra kendu eta mamia ontzian hustu. Tipulina oso xehatua eta pipermin-zatitxo bat edo txilen tantatxoak gehitu. Guztia zanpatuko dugu ahi bat bezala geratu arte. Orduan, jogurt naturala eta oliba-olio tanta batzuk bota eta dena ondo nahastu. Gatzatu berriro, eta hozkailuan eraman, arto-opiltxo txigortuak zerbitzatu arte.
  • Plater nagusia: izokin marinatua jogurtarekin eta saltsarekin. Jogurta osagai handia da arrainak eta arrain saltsak egiteko. Horren adibide ona da hau. Izokin-solomo garbiak eta azala, jogurta, lau koilarakada oliba-olio, limoi-erdi zuku, piper-ale batzuk, arrain-salda bat eta gatz apur bat behar ditugu.
    • Irudia: CONSUMER EROSKI

      Izokin-solomoak zerrenda lodietan prestatuko ditugu, arantzarik eta azalik gabe. 30 minutuz marinatu limoi-zukua, jogurta, oliba-olioa, gatz pixka bat eta piper eho batzuk nahastuta. Atera eta xukatu marinatutako izokin-solomoak, eta, zartagin itsasgarri bero batean olio tanta batzuekin, bi edo hiru minutuz izokina gorritu alde bakoitzean, lehortu gabe. Solomoak kendu, sua igo eta, zartagin berean, arrain-salda bat gehitu, zuku karamelatuak arrastatzeko. Jaitsi suaren intentsitatea eta bota marinatua. Utzi su motelean irakiten une batez, saltsa krematsua geratu arte. Azidotasun handia badu (limoiagatik eta jogurtagatik), gozotasun pixka bat eman dezakegu azukre pitin batekin. Saltsa amaitzeko, jarri gatza eta tipulin berri zatitua.

  • Postrerako: fruta irabiakia eta jogurta. Jogurta postrerako nahikoa baino ez den arren, ukitu eta harantzago jo dezakegu, frutarekin osatuz. Irabiaki gozo honetarako, jogurt greko bat, marrubi garbi eskukada bat, garbituta eta oso hotz, hozkailuan anana atera berria (udazkenean basoaren fruituak erabil ditzakegu, denboraldiko errubiak).
    • Irabiagailuarekin batera, irabiagailuarekin batera, ukitu uniformea eta krematsua lortu, fruta pusketa batzuekin batera apaintzeko.

    Etiquetas:

    jogurt

    RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak