Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hondartzara joan ondoren jateko frutarik onenak

Sandia, meloia, melokotoia eta aranak sasoiko fruta freskoak dira, oso elikagarriak, hondartzan egun bat eman ondoren hidratatzeko

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2012ko ekainaren 28a
Img ensalada fruta playa hd Irudia: vmiramontes

Sandia, meloia, melokotoia eta arana. Lau fruta horiek %80 baino gehiago ura dute. Horregatik, igeri egin, pilotarekin jolastu eta itsasertzean paseatu ondoren, egarria eta jateko gogoa baretzeko egokiak dira. Eguzkiak luzaroan eta luzaroan egoteak deshidratazioa erraztu dezake; beraz, garrantzitsua da behar adina likido edatea eta ur askoko elikagaiak kontsumitzea. Jarraian, hondartzan hidratatzeko eta energia berreskuratzeko lau frutarik egokienak eta helburu hori udan lortzeko trikimailu praktikoak azalduko ditugu.

Img ensalada fruta playa
Irudia: vmiramontes

Udako frutak: hidratatzeko aukerarik onena

Aukeratutako lau udako frutek -hondartzara eramateko egokiak- %80 baino gehiago dute ura. Horregatik, ekarpen kaloriko txikia egiten du: 25-50 kcal/100 g inguru. Antzekotasun asko izan arren, bakoitzak berezitasun batzuk ditu:

  • 1. Sandia. Ur gehien duen fruta da, pisuaren %90 – %95 inguru; beraz, oso energia gutxi ematen du (27 kcal 100 gramo jangarri bakoitzeko), eta makronutriente gutxi ditu, gehienak karbohidratoak. Hainbat bitamina eta mineral ditu. Haren osaeran, nabarmentzekoa da likopenoa, propietate osasungarriak dituen karotenoidea, hala nola gaixotasun kardiobaskularra eta zenbait minbizi-mota, bereziki prostata, murrizteko arriskua.

  • 2. Meloia. Sandiaren antzeko osaera nutrizionalarekin, C bitamina eta azido folikoa ematen ditu. Zehazki, 100 gramo meloi dira C bitaminaren eguneko dosi gomendatuaren erdia ematen dutenak. Meloi-barietate batzuk, Cantaloupe esaterako, azido foliko gehien duen frutetako bat dira.

  • Img play
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    3. Melokotoia. Usain eta zapore gozoko azal leuneko fruta honek ur asko eta kaloria gutxi ematen ditu. Heste-igarotzea hobetzen laguntzen duten zuntz mota ugari ditu. Dituen bitamina kopuru txikietatik C bitamina nabarmentzen da. 250 gramo inguruko melokotoiak bitamina horren eguneroko irenste gomendatuen %25 estaltzen du. Bere mami horixkak karotenoideak adierazten ditu, A bitaminaren aldeko jarduerarekin eta antioxidatzailearekin.

  • 4. Aranak. 200 barietate baino gehiago daude, nahiz eta ezagunenak kolorearen arabera sailkatzen diren: aranak horiak (zapore garratzekoak eta zuku ugarikoak), gorriak (zuku askokoak eta horiak baino zapore gozoagoa dutenak), beltzak eta berdeak (klaudiak ere deitzen zaie, irmoak, zukutsuak eta oso gozoak). Aranek zuntz kantitate handia dute, eta, hesteetako mugimendu peristaltikoak estimulatzen dituzten beste konposatu batzuekin batera, hesteetako igarotzea errazten dute. Barietate gorriek antozianinak dituzte, jarduera antioxidatzailea duten konposatuak.

Hondartzan hidratatzeko trikimailuak

Img play
Irudia: CONSUMER EROSKI

Hondartzako picnicerako frutak aukeratzerakoan, kontuan hartu behar da tenperaturaren kontserbazioa eta manipulazioa minimizatzea.

Lehenik eta behin, fruta fianbrera batean gordetzea gomendatzen da, hotz-metagailu batekin (ur izoztuko plakak). Horrela, baldintza higienikoei eustea bermatzen da eta piezak fresko kontsumi daitezke.

Hondartzatik iristean, hainbat fruta fresko presta daitezke hozkailuan: sandia-dadoak, sandia-, meloi- eta bestelako fruta-burruntziak, arbeletxekoak eta aranak, meloi-gazpatxo hotza, melokotoi- eta kiwi-mazedonia, etab.

Hondartzako orduetan eta ondoren, ura ere edan behar da. Hori errazagoa izan daiteke etxean edo hotelean, hondartzan ez baitago beti iturri, botilatxo edo txiringitorik erosteko. Ura ordu batzuetan tenperatura freskoan eduki dadin (eta horrek ur gehiago hartzea bermatuko du), botila bat izoztu daiteke aurreko gauean urarekin. Eguneko beroarekin, hondartzan pixkanaka desizoztuko da, baina hotz mantenduko da.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak