Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Horchata, edari nutritiboa?

Edari gozagarri eta freskoa da horchata, baina ez da askotan sinesten den eta azukre asko duen elikagaietan aberatsa

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2015eko ekainaren 29a
img_horchata farton hd

Zoragarria da horchata. Elikagai guztiekin gertatzen den bezala, beti dago zaporea onartzen ez duen norbait, baina herritar gehienek ontzat ematen dute txoferrez egindako edari hori, batez ere beroa estutzen duenean. Hala ere, jende askok uste du mantenugai garrantzitsu ugari ematen dituela. Egia da, edo bere kolore zuriagatik sortutako nahastea esnetarenaren antzekoa da? Bitamina eta mineralez beteta dago, edo azukre dezente du? Artikulu honetan, horchataren mantenugaiei eta azukreari buruzko datuak ematen dira.

Img horchata farton
Irudia: nito 103

Elikadura-gaiei buruzko dietista-nutrizionista edo profesional sanitario informatzailearentzat, horchata ez da aparteko elikagaia, eta noizean behin gorde beharko litzateke. Zuriak izan arren, nahiko gutxi du esnearekiko. Nutrizio-osaera berrikustean, argi ikusten da elikagai baten aurrean dagoela, eta horrek “nutrizio-dentsitate baxua” kontzeptuaren pertzepzioari lotzen diola, hau da, kaloria gutxi dituela ematen dituen kaloriei dagokienez.

Horchata: elikagai gutxi, kaloria asko

Europako Batzordearen 2008/100/EE Zuzentarauan zehazten den eguneko kaltzio kopuru gomendatuaren %15 betetzeko, bi horchata baso hartu beharko lirateke, Andreu Fabarra-Codina doktoreak koordinatuak, Cesnid markako elikagaien konposizio-taulen arabera.

Bi edalontzi horiek, era berean, 25 gramo azukre ematen dituzte, hau da, zazpi koilarakadatxo azukre koladaz beteta, batere gomendagarria ez den zerbait.

Elikagai-eskakizunen% 15 estaltzeko (azido folikoa edo B1 bitamina), lau ontzi baino gehiago edan beharko lirateke, eta horrek modu arriskutsuan biderkatuko luke kontsumitzen den azukre kantitatea. Are gehiago, Cesnnid-eko taularen arabera, horchatak A bitamina, D bitamina, D bitamina, B2 bitamina, B6 bitamina edo B12 bitamina ditu.

Aurreko guztia kontuan hartuta, eta 1924/2006 Araudian oinarriturik, elikadura arloko adierazpenei eta elikagaien propietate osasungarriei buruzko araudia oinarri hartuta, Espainian legez kanpokoa da hortxatari nutrizio-propietateak esleitzea.

Zenbat azukre du edalontzi batek?

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Merezi du hortxata nutrizio arloko erreferentzia-erakundeek gomendatzen dituzten edari batzuekin alderatzea: freskagarriak (edo edari azukretsuak, berez). Kola-zaporea duen edari azukretsu batek %10 azukrea du, eta hortxatak antzeko kopuru bat du, eta apur bat handiagoa: % 10,5. Gure edari freskagarrien kontsumoak soberan gainditzen du hortxata, baina jende asko ohartzen da lehenengoak osasungarriak ez direla, eta herritar askok uste dute horchata edari nutritiboa dela.

Isatsak kolazko freskagarri batek baino azukre gehiago ematen du

Hori dela eta, ezinbestekoa da gogortzea hortxatak azukre asko ematen duela. Osasunaren Mundu Erakundearen (OME) azken gomendioen arabera, ez da komeni azukretik hartutako energiaren %10 gainditzea. Twitter kontuan honako hau irakur daiteke: “Ebidentzia zientifiko sendoek erakusten dutenez, guztizko energia-hartunearen% 10 baino gutxiago hartzeak murriztu egiten du gehiegizko pisua, obesitatea eta hortzetako txantxarra izateko arriskua”.

% 10 hori, egunean 2.000 kilokaloria inguru kontsumitzen duen norbaitengan, bi ontzi ertain hortxatarekin ase daiteke. Egia esan, OMEren ustez, azukre bidezko kalorien %5 ez gainditzea da egokiena, eta, beraz, ontzi ertain batek (225 gramo) jada estaliko luke kopuru hori. Gizentasuna prebenitzeko eta tratatzeko Espainiako adostasun berrienean frogatu zen bezala, gaur egun, azukreen bidez, gure energiaren% 16 eta 36 artean hartzen dugu. Une egokia da, zalantzarik gabe, elikagai azukretsuak gutxiago jatea, adibidez, hortxata.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak