Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Horrela hobetu ditzakezu zure seme-alabek eskolara eramaten dituzten mokaduak

Jolas-garaian haurrek izaten dituzten hamaiketako asko ez dira beti aukerarik gomendagarriena; beraz, 5 aukera osasungarriagoak proposatzen dizkizugu.

img_mejorar bocadillos hd

Img mejorar bocadillos hd

2015ean argitaratu zen Madrilgo Unibertsitate Politeknikoaren (UPM) ikerketa baten arabera, haurren %15ek jaten dituzte opilak edo askariak, %21ek zizka-mizkak jaten dituzte, eta %7k bakarrik hartzen dute fruta. Azterketa berak dioenez, elikagaien erregea ogitartekoa edo sandwicha da, %34. Baina, zeren ogitartekoa? Betegarriak aukera gehiago edo gutxiago izatea ekarriko du, baina badira beste mokadu batzuk, nutrizioaren ikuspegitik hobetu daitezkeenak. Jarraian, bost adibide eskainiko ditugu, haurren egungo hamaiketako eta askarien aukera lasaienei buelta bat emateko.

1. Mortadela ogitartekoa: sandwich begetala, ogi integralarekin

Mortadela ogitartekoak gantz saturatu ugari dauka
(kolesterolaren aitzindariak) eta kalorietan (266 Kcal/100 g mortadela). Sandwich begetalaren ordez, ogi integrala erabil dezakezu. Barietate honekin mikronutrienteak (bitaminak eta mineralak) eta zuntza ematen ditugu, ogi zuriarekin galduko genukeenak.

2. Opil industrialak: etxeko galletak edo opilak

Croissant eta gailetek gantz saturatu eta azukre ugari daukate. Produktu horietako gehienek batez beste 450 kaloria izaten dituzte 100 gramo bakoitzeko, eta 600etara irits daitezke. Bota etxeko galleta edo opil batzuk. Etxean produktu horiek egiteak koipe osasungarriak erabiltzea ziurtatzen dizu, hala nola olioa
oliba. Fruta eta fruitu lehorrak ere erants ditzakezu.

3. Ontziratutako zukua: fruta-pieza

Img frutas variadas hd
Irudia: Shaith79

Produktu osasungarriagoak beste batzuk baino osasungarriagoak badira ere (% 100 zukutuak), ontziratutako zuku eta nektar gehienek azukre ugari dute. Zure seme-alabek abantaila guztiez gozatzea nahi baduzu,
fruta, aukerarik onena freskoa da. Kaloria gutxikoa eta zuntz, bitamina eta mineraletan aberatsa.

4. Opil txokolatedunak: ogi integrala txokolate beltzarekin

Gantz saturatu, kaloria eta azukre erantsiak ditu. Adibidez, 200 Kcal, 21 g azukre eta 12 g gantz ditu. Produktu horien ordez, ogi integraleko ogitartekoa txokolate beltzarekin erabil dezakezu. Kakaoaz gozatu nahi izanez gero, aukera onena ogi integrala egitea da, txokolate beltzezko ontza batzuekin.

5. Esnekia: gazta-zatia

Azukre eta karbohidrato asko xurgatzen du, azkar xurgatuz. Gainera, beste produktu batzuk baino gutxiago asetzen du, beraz:
haurrak gosea izaten jarraituko du. Alternatibarik? Esneki bat aukeratzen baduzu, egin apustu
gazta-zatia. Laguntzeko, colin integral batzuk. Beste aukera bat gazta freskoa da, fruitu lehor eskukada batekin.

Img revista abril 19
Eduki gehiagotara sartzeko, kontsultatu inprimatutako aldizkaria.

Etiketak:

mokadu

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak