Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Horrelakoa da dieta begano zuzena

Ez kontsumitu ultra-prozesaturik, lehenetsi osoko zerealak, hartu landare-proteinak dituzten produktuak eta osatu B12 bitaminarekin, irizpide profesionalaren arabera.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Igandea, 2020ko otsailaren 23a

Hamar espainiarretik batek baztertu egiten ditu animalia-jatorriko elikagaiak, haien gorputza zaintzeko. Dieta begetalek onura asko eskaintzen dituzte, baina irensteko aukera ematen duten produktuetako batzuk ez dira nahitaez osasungarriak. Ez da beti begetarianoa osasungarria. Horiek hautemateko, kontuan hartu behar da haien osaera, eta ez fidatu osagai debekatuak ordezteko diseinatutako ultraprozesatuez. Horregatik, aholku batzuk ematen dizkizugu zure dieta beganoa zuzena izan dadin.

Teorian, populazio begetarianoaren hazkundeak fruta, barazki eta lekaleen kontsumoa areagotu beharko luke, baina errealitatea ez da horrela. Industriak merkatu-hobi handi bat aurkitu du veggie edo vegan adierazpenetan, eta ezaugarri horietako produktuez bete ditu dendak, baina ez du esan nahi haien nutrizio-balioa. Begano ez diren elikagai ultraprozesatuekin gertatzen den gauza bera gertatzen da: etiketak irakurtzea ezinbestekoa da zer duten jakiteko.

Dieta begano osasuntsu baterako aholkuak haragia jan ahal izateko ematen direnen antzekoak dira:

  • Ez kontsumitu ultraprozesaturik.
  • Lekaleen kontsumoa astean lau erraziotara handitzea.
  • Egunean gutxienez hiru fruta-anoa eta bi barazki-anoa hartzea.
  • Osoko zerealak lehenestea.
  • Landare-proteinak (tofu) dituzten produktuak hartu.
  • B12 bitaminarekin osatu, irizpide profesionalaren arabera.

Oro har, elikadura beganoa aukera egokia da, baldin eta eskura dauden landare-osagaiak egoki konbinatzen badira eta nutrizio-beharrak asetzeko adina hartzen badira. Fruta eta barazkien kontsumoa beti da positiboa, baina haragia eta deribatuak jaten ez ditugunez, B12 bitaminaren urritasuna jasateko arriskua dugu. Bitamina hori funtsezkoa da prozesu biologiko askorentzat, eta animalia-jatorriko elikagaiek bakarrik ematen dute. Horrelako dietak bitamina horrekin osatu behar dira beti.

Haurrei dagokienez, arreta berezia jarri behar da, B12 bitamina jatea garrantzitsua baita garatzeko eta hazteko. Adin txikikoek ez badute animalia-jatorriko produkturik irensten, elikadurako profesional baten esku jarri behar dute, haien nutrizio-beharrak osatuko dituen dieta egin dezan, eta B12 bitaminaren osagarria adieraziko duen mediku baten esku.

Etiquetas:

dieta begetariano

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak