Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Horrelakoa da EROSKI Fundazioaren elikadura-piramidea

EROSKI Fundazioaren nutrizio-piramideak adierazten du nolakoa izan behar duen gure ohiko elikadurak, eta, horrez gain, zer bizimodu osasungarri izan behar duen haren osagarri.

piramide nutricional Irudia: Consumer

SENCren (Nutrizio Komunitarioko Espainiako Elkartea) Elikadura Osasungarriaren Piramidea Espainiako gida garrantzitsuena da elikagai osasungarriak aukeratzen eta kontsumitzen laguntzeko. Oso bestelakoa da Bazkari Osasungarrirako Platera, Harvardeko Osasun Publikoko Eskolako nutrizio-adituek sortua. Bertan, maiz kontsumitzen diren elikagaiak bakarrik agertzen dira. Eta EROSKI Fundazioaren elikadura-piramidearen antzeko zerbait, gure ohiko elikadurak nolakoa izan behar duen adierazten duena. Maila bakoitzean zer proposatzen duen azalduko dizugu.

EROSKI Fundazioaren nutrizio-piramidea

EROSKI Fundazioaren elikadura-piramidearen oinarrian dauden elikagaiak dira maizenik eta kopuru handienean kontsumitu beharrekoak. Gutxien gomendatzen direnak gailurrean daude. Gainera, egarri sentitzen den guztietan edan behar da egunero, hidratazioa ezinbestekoa baita gorputzaren oreka onari eusteko.

nutrizio-piramidea eroski
Irudia: Consumer

— Oinarria: bizi-eredu osasungarriak

Bizi-eredu osasungarriak: hidratazioa, atsedenerako eta erlaxaziorako jarraibideak, pisu-kontrola, frijituak baino gehiago egostea, ariketa fisikoa eta, ahal dela, familiakoak.

— Lehen maila: eguneroko kontsumoa

  • Frutak: gutxienez 3 anoa egunean.
  • Barazkiak: gutxienez 2 anoa egunean, horietako bat gordinik.
  • Osoko zerealak eta patatak: 4-6 anoa egunean.
  • Oliba-olioa: 4-6 anoa egunean.
  • Fruitu lehorrak: eskukada bat egunero.
  • Esnekiak: 2-4 anoa egunean.
  • Arrainak, haragi zuria, arrautzak, lekaleak: 1-2 anoa egunean (kontsumoa txandakatuz).

▪ Bigarren maila: asteko kontsumoa

  • Haragi gorriak eta urdaiazpikoa: astean 2 anoa bitarte.

irakasleaNoizbehinkako kontsumoa

  • Hestebeteak eta haragikiak.
  • Gozokiak, zizka-mizkak, opilak, gurina, saltsak eta edari gozoak.

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak