Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hostopil-pastela natilla eta sagar errearekin

Img 153801 g
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 438 kcal
Errazio-kopurua 4

Prestaketa

Hostopil hoztuaren orea labe-plaka baten gainean zabaldu, banakako pasteletan laukiratu eta hostoreekin ziztatu hostoreen erdialdea, orea beroarekin igo ez dadin. Hostorea bakarrik laberatu 8 minutuz 180 ºc-tan. Atera labetik eta utzi epeltzen.

Bota ezazu koilarakada bat nitxo hostopil erdilabatuzko oinarriaren gainean. Garbitu eta zuritu sagarrak. Bihotza kendu, xafla finetan moztu eta pixka bat limoi-zukuarekin igurtzi, errefusa ez dezaten. Sagar-xaflak natilaren gainean jarri.

Azukre pixka bat sagarren gainetik banatu eta erretilua sagar-pastelekin sartuko dugu labean (aldez aurretik 180º C tenperaturan) 20 minutuz. Sagarrak gorrituak eta zertxobait karamelatuak daudenean, atera labetik tarta eta, pintzel baten laguntzaz, ur pixka batekin arindutako melokotoi-marmelada, glasa balitz bezala. Tarta erabat hoztu ondoren zerbitzatu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
438 20,7g 9,7g 23,9g 0,3g
22% 30% 48% 27% 5%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Hostore-orea elikagai bat da, eta osaera nutrizionala du: burdina, kaltzioa, zuntza, potasioa, iodoa, zinka, B3, B9, E eta K bitaminak. Oinarri ona da sukaldean prestatzeko. Oraingo honetan, natillarekin eta sagar errearekin prestatzen da, elikagai-nahasketa horrek elikagai ugari ematen ditu, baina ez da oso gomendagarria maiz jatea. Burdin iturria da, kaltzioa gehiago, potasioa, iodoa, karbohidratoak, magnesioa, sodioa, fosforoa eta A, C, D, K eta B bitaminak. Dena den, pertsona guztiek ezin dute jan, eta, oro har, noizean behin hartzea komeni da, azukre, gantz eta gantz saturatu ugari dituelako.