Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hotzari aurre egiteko 5 plater bero eta osasuntsu

Errezeta zaporetsu, osasuntsu eta merkeen ideiak neguan gozatzeko

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2018ko urtarrilaren 10a

Neguan, ohikoa izaten da gorputzean hotz-sentsazioa izatea. Kalean ibili edo berogailu gutxi duten lekuetan lan egin ondoren, etxera iristean etxeko janaria eta kalentatxoa gogaituko ditugu. Izan ere, hotzari aurre egiteko modurik egokienetako bat koilaradun plater bat da, etxetik kanpo ere goza daitekeena, bai termoan, bai tapetan. Errezeta horietako gehienen abantailetako bat da atseden hartzeak eta bidaietako joan-etorriek oso ongi sentiarazten dituztela eta testura hobetzen dutela. Jarraian, jardunaldi hotzetarako eltze bat, entsalada epela, gisatua, zopa eta purea nola egin azalduko dugu.

Irudia: bit245

1. Egosiak eta poteak

Lekale egosiak dira errezeta osoenak neguan kontsumitzeko. Barazki, lekale eta haragien konbinazioak aukera ematen du plater horiek plater gisa hartzeko. Eta egokia da termo bat garraiatu eta lanera eramateko eta gustura sentitzeko.

  • Baba txikiak perretxikoekin eltzea:

Lehenik eta behin, ur hotzetan garbitu eta beratu babarrun zuriak edo babak, egosi baino zortzi ordu lehenago. Beratutakoan, kazola batean jarri, uretan beratzeko urarekin, oliba-olio txorrotadatxo batekin eta gatzarekin. Su ertainean egosi. Irakiten hasten direnean, aparra aterako da, eta aparra kendu eta aparra aterako da.

Aparra kendu eta ordubete irakiten duenean, erritu bat eransten zaio tipulin-laurden batekin eta baratxuri moztua brunoisean moztuta. Behin frijitu ondoren, laukitxotan ebakitako azenario bat gehitzen zaio eta, azken unean, perretxiko-erretilu bat ere bai. Egosi babarrunak barazkiekin eta perretxikoekin, 20 minutuz. Prestatuta daudenean, 15 minutuz utzi behar da sutan, sutatik kanpo. Gatza bota, behar izanez gero. Bero zerbitzatu.

2. Entsalada epelak

Poteak ez ezik, hotza kendu eta gorputza suspertu daiteke. Etxean jateko aukera polita dira entsalada epelak. Denbora pixka batez eta konbinazio onekin, barazki gordinen plater oso osasuntsua egin daiteke, elementu beroren batekin, adibidez, perretxikoekin, oilasko-bularki salteatuarekin edo itsaski-apur batekin saltsa beroarekin.

  • Sagar-entsalada oilaskoarekin eta ziape-ozpin-olio epelarekin:

Barazkiak moztu (letxuga, eskarola eta endibia), uretan jarri eta ondo lehortzen dira. Ondoren, barazki horien zatiak jartzen dira plateraren erdian nahasita. Ondoren, tomatea zuritu, pipitak kendu eta kubotan ebaki, eta, gainera, tipulina xerratan moztu. Entsaladari bi osagaiak erantsi. Sagarrak zuritu gabe, erdialdea atera eta zati txikitan moztu behar dira. Ondoren, limoi-urarekin busti behar dira, gazitu ez daitezen, entsaladari gehitu aurretik.

Itzuli eta itzuli oilasko paparra xerra meheetan moztuta, oliba-olioz eta gatzez ondua, azala gorritu arte, eta entsaladaren gainean jarri. Oilaskoa salteatu den zartagin berean, sei koilarakada oliba-olio, laranja-zuku bat, kalitatezko ziape-koilarakada bat eta Jerezko ozpin koilarakada bat gehitu. Saltsa hau eta, bero, entsalada epelera botatzen da, zerbitzatzeko unean.

3. Zopa bere aldaera guztietan

Neguko errezeta-liburu guztiek egon behar duten plater finkoetako bat zopa da, gorputza eta arima suspertzen dituena. Landare-zopak, arrain- eta itsaski-zopa, edo sokorr-zopa (hegazti-zopa), plater hau klasikoa da egun hotzetarako.

  • Ogi zaharraren zopa haragi eta hegazti saldarekin:

Lehenik eta behin, garbitu eta zuritu nahi diren barazkiak zati handitan moztu, desegin ez daitezen. Oilasko-haragia eta -izterrak oliba-olio pixka batekin igurtzi behar dira. Eta hori guztia labean sartu behar da 200 ºc-tan, barazkien eta haragiaren gainazala gorritu arte. Labetik atera eta barazkiak, haragia eta oilaskoa kazola zabal eta handian jartzen dira; labe beroaren plaka ardo beltz kopa batekin banatzen da eta labe-erretilutik ateratzen diren zukuak berreskuratzen dira, lapikora botaz.

Uraren osagaiak estali eta lapikoa sutan estali, irakiten hasi arte. Lapikoa atera, suaren indarra jaitsi, irakiten jarrai dezan, baina leunagoa, eta gainazalean sortzen den aparra kendu. Horretarako, aparra erabiltzen da. Sekretua: saldak ezpurutasun asko dituela ikusten bada, ur hotza gehitzen da berriro irakitea berreskuratzeko eta ezpurutasunak ateratzen jarraitzeko.

Lapiko normal batean, salda su baxuan egosten utzi behar da, lau orduz, eta eltze espresarekin egiten bada, ordubetean presio maximoan. Salda eginda dagoenean, iragazi saltsa txinatarra edo jarri estela (oso porotsua eta fina), behar izanez gero, ezpurutasunak bertan gera daitezen. Hori egin ondoren, gatz-puntuan jarri, eta haragi eta oilasko garbi bat izango dugu, kolore gorrikoa, erabiltzeko prest.

Ondoren, bi koilarakada olio bota kazola batean. Bero dagoenean, bi baratxuri-ale gehitu. Eta gorritzen hasten direnean, ogi kantitate handi bat eransten da xerra finetan frijitzeko. Ogia xigortutakoan, piperrauts gozo koilarakadatxo bat eta piperrauts pikante pitin bat gehitu. Haragi eta hegaztiz estali, gatza bota eta 40 minutuz egosi.

Amaitzeko, txikitu zopa guztia, eta krema fina osatu. Gatza bota, eta pare bat arrautza-gorringo bota, zopa barruan mami dadin: osorik utzi edo nahastu, arrautza irutea gera dadin. Oso bero zerbitzatzen da, eta ogi xigortuzko zati batzuekin koroatzen du, zopan.

4. Guiso arina

Bigarren platerak koilararen errezetetan ere sartzen dira. Plazera beti da mokadu txikiak koilararekin jatea eta saltsa eta hornigaiarekin batera jatea. Gainera, gatz gutxiago hartzen du saltsarekin.

  • Indioilar-gisatua garagardoarekin:

Lau koilarakada oliba-olio birjina berotu behar dira lapiko zabal batean, eta gatza eta piperbeltza bota, su bizian, kolore gordina galdu arte. Ondoren, tipula xerratan moztutako tipula, baratxuri xehatu finitua, garagardo-baso bat eta, alkohola lurruntzen denean, salda sartzen dira. Estali lapikoa eta egosi egosten hasi eta 40 minutura.

Sutatik kendu eta tapa estalita utzi 10 minutuz. Ondoren, lapikotik atera, iragazi txinatar koladetik edo pasteletik, eta haragiaren gainean bota.

Jaki hau zaporetsuagoa da egin eta hurrengo egunean jaten bada. Saltsa lodiago geratzea nahi izanez gero, bota koilarakadatxo bat saldan disolbatutako arto-irin koilarakadatxo bat, eta irakin pixka bat, lodixeagoa gera dadin.

5. Kremak eta pureak

Azkenik, kremak eta pureak ere ez ziren falta. Oso aukera osasungarria izateaz gain, oso merkea da, lekaleen edo hozkailuan dauden barazkien hondarrak eman baititzake. Aski da patata pare bat, porru bat eta azenario pare bat eranstea, krema zaporetsu bat gera dadin.

  • Porrusalda letxugaz eta berroz:

Lehenik eta behin, letxuga bat, berrio batzuk eta porrua garbitu eta gorde egiten dira. Gero, oliba-olio pixka bat berotu lapiko batean, eta tipula zuritu bat sueztitu xaflatan. Tipula garden dagoenean, azenario pare bat, letxuga, berroak eta xerratan moztutako porrua bota. Bi minutuz sueztitu eta patata zuritu eta zatituak gehitu.

Busti hori guztia litro bat ur erabiliz, eta egosi irakin leun eta jarraitua 20 minutuz. Ondoren, birrindu irabiagailu batekin, krema fin eta uniformea lortu arte. Lodiegia bada, esne edo ur pixka bat bota daiteke. Gatz-puntuan jarri eta beste irakin leun bat ematen da. Zerbitzatzeko unean, pure frijituzko xerrak izaten ditu pureak.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak