Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Idorreria

Dietak garrantzi handia du idorreriaren prebentzioan, tratamenduan eta sintomen ebazpenean.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2001eko azaroaren 06a

Idorreria, konstipazio ere deitua, gorozkien
testura gogortzearekin maiz lotzen diren
gorozkien kopurua eta pisu normalizatua murrizten dituen koadroa da.
Zaila da haien diagnostikoa zehaztea, arazoaren izaera anbiguoa eta hesteetako ohitura normala zehazteko zailtasuna direla eta, desberdintasun soziokultural eta dietetikoen
eragin nabarmena baitu
horrek. Biztanleria
orokor osasuntsu batean, deposizioen maiztasun normala
astean hirutik hirura bitartekoa da, eta zailtasunik gabe kanporatzen dira kasuen %75etan.

Kaka egiteak ez du minik eman behar, ez du gehiegizko esfortzurik egin behar eta erabatekoa izan behar du.Irizpide
honen arabera, idorreria honela defini dezakegu: %25 baino gehiagotan
kaka daiteke eta/edo astean hiru aldiz baino gehiagotan kaka daiteke, batzuetan kalanbre abdominalekin, flatulentziarekin, eta egunean 250 g baino
gehiago
har ditzake gorozki
akastunen kanporatzetik.
Era berean, sintoma elkartuak ager
daitezke, hala nola buruko mina, suminkortasuna eta apetitu falta. Idorreria
jasaten duen pertsonak ezaugarri horietako batzuk izan ditzake, edo besterik ez.

Idorreria eragiten duten arrazoiak.Hauek
dira koadro hau eragiten duten arrazoi ohikoenak, akutua edo kronikoa:

– Zuntz askoko elikagaiak (barazkiak, frutak, lekaleak,
osoko zerealak, fruituak eta fruitu lehorrak) eta likido-gandor txikia (gorozkiak bolumen txikikoak eta trinkotasun gogorrekoak)
behar adina ez dituen
dieta.

– Sabelaldeko hormako muskuluen eta sabelaldeko zoruaren ahultasuna, kaka egitean esku
hartzen baitute.

– Zenbait sendagai hartzeak (katarroetan kodeina hartzea, analgesikoak, lasaigarriak, ahoko
burdina eta antidepresiboak, besteak beste) heste-mugimendua gutxitzen du, eta
hori gertatzen da zenbait gaixotasunetan, hala nola diabetesean,
hipotiroidismoan,
Parkinsonen gaixotasunean…
eta haurdunaldian (Estreñimientohaurdunaldian).

– Pertsona batzuek idorreriaren aurrean duten joera genetikoa.

– Adina. 65 urtetik gorako
pertsonen idorreria oso ohikoa da hesteetako igarotzearen
alterazioen ondorioz, eta batzuetan areagotu egiten da mugiezintasuna, polifarmazia
eta buruko narriadura direla
eta.

– Uzki-ondesteetako gaixotasunak: pitzadurak, hemorroideak… Horiek kaka
egiten dute, eta hesteetako mugimendu guztiak saihesten dituzte.

– Kolon suminkorra, gaixotasun dibertikularra edo arrazoi neurologiko eta psikikoak, besteak beste, garun-hodietako istripuak,
muskuluetako eta neurologiako gaixotasunak, adimen-atzerapena, bidaiak,
estresa edo depresioa gertatzen diren pazienteetan heste-entrenamendurik
ez izatea,
kolonaren
azken zatian
gorozkiak luzaroan metatzea eragiten baitute.

– Estenosia (hestea estutzea), polipoak edo koloneko
minbizia; egoera horietan, heste lodia buxatzen da.

Edozein kasutan ere, tratamenduak etiologikoa izan behar du, hau da, koadroa sortzen duen arrazoiaren
arabera (tratamendu dietetikoa,
ariketa fisikoa sustatzea, hesteetako ohitura berriz heztea, higiene-jarraibideak eta kasu
zehatzetan libragarriekin tratatzea, etab.). ).

Tratamendu dietetikoa: zuntz ugariko dietaren onurak.
Bistan da dietak garrantzi handia duela idorreriaren
prebentzioan ez ezik, haren tratamenduan
eta sintomen ebazpenean ere. Zereal
integralek, barazkiek
eta frutek, lekaleek, fruituek eta fruitu lehorrek zuntz gehiago ematen dute, eta, horrekin batera,
gorozkien maiztasuna ere handitu egiten da, eta gorozkiek pisu handiagoa dute. Zuntzak
masa fekala areagotzen du, hesteetako mugimenduak estimulatuz eta gorozkien jariakortasuna
erraztuz. Kontuan hartu beharreko
beste alderdi bat da janariekin likido gehiago hartzea (zopak, gelatina, infusioak, etab.).
eta otordu artean (ahal dela, ura,
zuku naturalak), gorozkiak kanporatzean esku hartzen duten
pareta abdominaleko muskuluak sendotzen lagunduko duen ariketa
fisikoren bat egitea ahaztu gabe.

Kontuan hartu behar da zuntz gehien pixkanaka sartu behar
dela elikaduran, eta hori pertsona
bakoitzaren tratamenduaren aurreko dietaren ezaugarrien
araberakoa da. Zuntza pixkanaka handitzen ez bada, digestio-arazoak sortzen dira
(kalanbreak abdominalak, flatulentzia, beherakoa), eta organismoak zenbait elikagai (kaltzioa, magnesioa, burdina, zinka)
aprobetxatzeko
arriskua ere badago.

Etiketak:

idorreria zuntz

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak