Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Idorreria kronikoaren aurkako elikadura

Zuntza, ura eta gantzak funtsezkoak dira idorreria kronikorako dietan. Herrialde industrializatuetako biztanleen% 10 eta% 30 artean dago arazo hori.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2015eko azaroaren 23a

Hamar pertsonatik hiruk idorreria kronikoa nozitzen dute, ondoeza, mina eta deserosotasuna sortzen dituen arazoa. Zenbait aholku profesionalen artean, dieta lehenengo postuan dago, bizi-ohitura batzuk hobetzearekin batera, hala nola ariketa fisikoa modu erregularrean egitea. Elikaduran, zuntza, ura eta gantzak funtsezko hiru elementu izan behar dira, sintoma gogaikarriak murrizteko. Hurrengo artikuluan idorreria kronikoa zer den eta horri aurre egiteko zer dieta gomendatzen den azaltzen da. Gainera, zortzi aholku praktiko eskaintzen ditu hori murrizteko.

Irudia: belchonock

Idorreria kronikoa: zer da

Irudia: ls 992007

Oro har, idorreria kronikoa dela esaten da, azken urtean, gutxienez, hiru hilabetez, asetze desegokia izan bada, ezaugarri hauek dituena: posizio gutxi, komunera joateko zailtasuna, ebakuazio sentsazio osoa, ebakuazio sentsazio osoa, ebakuazio sentsazioa, ebakuazio sentsazio osoa, eta hori guztia, arrazoi organiko frogagarririk ez dagoenean. Idorreria dagoenean, gorozkiek denbora gehiago irauten dute kolonean, eta, beraz, ur gehiago xurgatzen da. Horrek are gehiago zailtzen du digestio-hodiko gorozkien progresioa, gero eta gogorrago eta lehorrago bihurtzen baitira. Hala, idorreria kronikoa digestio-hodiko janari-boloaren igarotze motelaren ondorio izaten da. Beraz, tratamenduaren hainbat alderdiri esker, bolodunaren abiadura eta digestio-hoditik pasatzen da, eta koloneko muskulu-indarra indartzen da, mugimendu peristaltikoa indartzeko.

Idorreriaren prebalentzia aztertzen duten azterketek datu asko erakusten dituzte, gaia lantzeko moduaren arabera. Horrela, idorreria duten pertsonei galdetzen zaienean, hamarretik hiruk baietz esaten dute. Irizpide horren arabera, idorreriaren prebalentzia %30 ingurukoa da Espainian. Hala ere, adituek definitutako irizpide diagnostikoak erabiltzen badira (Erromako irizpideak), Espainian prebalentzia txikiagoa da: %15 eta %20 artean dago.

ROMA III irizpideen arabera, pertsona batek idorreria du, baldin eta ebakuazio oretsu edo likidoak oso gutxitan agertzen badira laxanterik erabili gabe edo sintoma hauetako bi edo gehiago badaude:

  • Gehiegizko esfortzua gorozkien% 25ean baino gehiagotan.
  • Ebakuazioen %25, gutxienez, gorozki gogorrak edo bolatxotan.
  • Ebakuazio-sentsazio osatugabea, gutxienez ebakuazioen% 25ean.
  • Uzkurrezko blokeoen/buxaduren sentsazioa, gutxienez ebakuazioen %25ean.
  • Ebakuazioa errazten duten maniobrak (erauzketa digitala, zoru pelbikoko presioa), gutxienez ebakuazioen% 25ean.
  • Astean hiru ebakuazio baino gutxiago.

Hala ere, irizpide horiek gutxi erabiltzen dira praktika klinikoan, eta ez da ohikoa pazientearen iritziarekin bat etortzea.

Idorreria kronikorako dieta

Idorreria kronikoaren tratamendu dietetikoa, batez ere, bolumen handiko eta astuna, lubrifikatua eta hidratatua den boloduna lortzera bideratuta dago, digestio-hodian ahalik eta gehien aurrera egiteko. Beraz, kontrolatu beharreko mantenugai nagusiak zuntz dietetikoa, gantza eta ura dira.

  • Zein elikagaik dute zuntza? Landare-jatorriko elikagaietan dago zuntz dietetikoa: fruta, barazkiak, barazkiak, lekaleak, fruitu lehorrak eta zerealak, batez ere. Gizarte industrializatuen dietek batez beste 20-22 g zuntz dituzte egunean, eta idorreria saihesteko, egunean 30-35 gramo zuntz kontsumitu beharko lirateke, gutxienez. Bi zuntz mota daude nagusiki: zuntz disolbagarriak. Horien ekintza-mekanismo nagusia uretan disolbatzea da, eta, hala, elikagai-bolak handiagoak izatea, eta zuntz disolbaezinak, gorozki-boloaren pisua handitzen laguntzen dutenak. Bi zuntz-mota horiek idorreria hobetzen laguntzen dute, eta, ondorioz, pisua eta boloaren bolumena igo egiten dira. Boloaren progresio-abiadura handitu egiten da, eta boloaren atxikipen hidrikoa handitu; horrek bolumen handiagoa sortzen du.
  • Nola handitu dietaren eduki hidrikoa? Idorreriaren kontrola eraginkorra izan dadin, beharrezkoa da egunean 1,5-2 litro ur edatea, gutxienez, idorreria kontrolatzeko. Hori ziurtatzeko, otordu nagusietan hidratazio egokia sustatu behar da. Ura edanez gain, infusioak, zopak edo kremak eta fruta asko duten frutak hartzeak ere lagundu dezake hidratazioa handitzen.
  • Eta koipea? Gantzak gorozki-boloa lubrifikatzen lagundu dezake, eta, horrela, gantz osasungarrietan aberatsak diren elikagaiak (oliba-olioa, haziak edo fruitu lehorrak) hobetu daitezke.

Idorreriari aurre egiteko zortzi aholku praktiko

Ariketa fisikoa handitzeak koloneko muskulu-tonua hobetzen laguntzen du, eta libratze-kopurua handitzen. Horrela, jarduera fisiko erregular bat sustatu behar da idorreria hobetzeko, hala nola oinez ibiltzea edo bizikletan ibiltzea, igeri egitea edo ariketa fisiko edo kirola maiz egitea. Gainera, ebakuazio-ordutegi erregularrak sustatzeak lagundu dezake berriz hezten ebakuazio-ohiturak eta muskulu abdominalak lantzeko ariketak. Kontuan izan behar da estresari idorreriari ere lotzen zaiola.

  • 1. Egunean bi edo hiru errazio fruta jatea. Ahal bada, jan azala. Fruta beti aukeratu zukua baino lehen.
  • 2. Jan barazki gordin edo egosiak otordu nagusi bakoitzean (bazkaria eta afaria), lehen plater gisa edo lagun gisa.
  • 3. Gogoan izan lekaleen kontsumoa astean hirutik bostera izaten dela. Hartu astean 2-3 aldiz plater nagusi gisa eta erabili laguntzeko ere (babarrun zuriak, dilistak, garbantzuak, ilarrak, babarrun pintatuak, etab.).
  • 4. Fruitu lehorrak postretzat hartzea, askari gisa edo goiz erdian.
  • 5. Ogia eta ogi txigortuak hartu.
  • 6. Pasta eta arroz integrala probatu, orain arte egin ez bada.
  • 7. Ura ura edo infusioak erabiliz hartzen dela bermatzea.
  • 8. Oinez, korrika edo bizikletaz astean hirutan gutxienez irtetea. Ariketak modu erregularrean egitea.

Etiquetas:

Dieta idorreria zuntz

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak