Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Dieta-osagarriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Idorreriarentzako gari-zahia

Gari-alearen estalkiak zuntz disolbaezin ugari du, propietate laxanteak ditu eta osasunerako beste onura asko ditu.

Img salvado trigo hd Irudia: Olearys

Gari-zahia gari-alearen kanpoko geruza da. Baina, gainera, zuntz disolbaezinaren iturri aberatsenetako bat da, eta idorreriari aurre egiten laguntzen du. Osagarri dietetikoa da eta, beraz, ez ditu ordezkatu behar zuntz ugariko beste elikagai batzuk, hala nola frutak eta barazkiak, osoko zerealak, fruitu lehorrak edo lekaleak. Nolanahi ere, laguntza bat da. Jarraian azalduko dugu zergatik den eraginkorra gari-zahia idorreriari aurre egiteko, zein den eguneko kopuru gomendatua eta nola sartu dietan.

Img salvado trigo
Gari-zahia, idorreriari aurre egiteko egokia

Zuntz disolbaezinari honela esaten zaio: urarekin kontaktuan, ez ditu gel likatsuak sortzen, hala nola zelulosa, hemizelulosa edo lignina. Zuntz mota horretan aberatsak diren elikagaiak osoko zerealak, lekaleak eta, proportzio txikiagoan, barazki eta barazki batzuk dira, hala nola orburuak, espinakak, zerbak, lekak, letxuga, azenarioa eta tomate gordina.

Gari-zahiak, beste zuntz disolbaezin batzuek bezala, urari eusteko gaitasuna du. Kantitatea zahi-maluten tamainaren araberakoa da; malutak finak edo lodiagoak izan daitezke. Azken horiek, azalera handiagoa dutenez, ur gehiago atxikitzen dute eta eragin handiagoa dute gorozkien bolumena eta pisua handitzean.
Organismoan disolbatzen ez den zuntzak hesteetako igarotze-abiadura handitzen du

Berriki egindako ikerketen arabera, zuntz dietetikoak onura ugari dakarzkio osasunari gaitz kardiobaskularrei aurrea hartzeko, baita zenbait minbizi-motari ere.
Baina zuntz disolbaezinak organismoan duen ondoriorik ezagunena gorozkien igarotze-abiadura hestean handitzea da. Horren ondorioz, egunero zuntz mota hori hartzeak gorozkiak hobetzen ditu eta idorreriari aurre egiten laguntzen du. Hesteetako igarotzeari mesede eginez, gutxitu egiten da presio abdominala, eta saihestu egiten da koloneko pareta ahultzea. Hori dela eta, gari-zahia kontsumitzean idorreria eta hemorroideak izateko arrisku gutxiago dago, gaur egun gero eta maizago gertatzen diren bi arazo.
Dietan zuntz disolbaezina sartzeak baditu beste abantaila batzuk, hala nola diabetea eta kolesterol-soberakina.

Gari-zahia, eguneko kopuru gomendatua

Gari-zahia osagarri dietetikoa da, eta, beraz, inoiz ezingo du elikagai bat ordezkatu. Jan aurretik, komeni da lehenik eta behin eguneroko dietan elikagaien bidez hartzen den zuntz kantitatea baloratzea: zenbat lekale eta zenbat zereal integral sartu ohi diren menuetan. Elikagai horien falta nabaria bada, osagarri bat aukeratu aurretik, ohiturak berrikustea komeni da. Idorreria hobetzen ez bada, gari-zahia sartzea proposa daiteke, dietaren osagarri gisa, eta pertsona bakoitzak behar duen kopurua baloratu beharko du.

Gehienez ere, egunean 30 g gari-zahi kontsumi daitezke; gehiago irentsiz gero, arazoak eragin ditzake

Beraz, egunero zuntz asko duten elikagaiak hartuz gero (frutak eta barazkiak, zereal integralak ogia, pasta edo arroza, fruitu lehorrak eta lekaleak), baliteke osagarri hori dietan sartu beharrik ez izatea. Gari-zahia egunean 20 eta 30 g artean jan behar da. 30 g baino gehiago izanez gero, flatulentzia, distentsio abdominala eta digestio astunak gertatuko dira.

Gainera, gari-zahiak fitatoak ditu bere konposizioan, eta gehiegi hartuz gero, burdina xurgatzea eragotz dezakete, batez ere hemo ez den burdina, arrautzan, lekaleetan eta fruitu lehorretan dagoena.

Nola hartu gari-zahia

Osagarri hori esnearekin edo jogurtarekin nahastuz gehitu dezakegu, bigundu eta erakargarriagoak izan daitezen. Gosariko zerealekin batera, edo fruta-mazedonia bati edo fruta-irabiaki bati ale batzuk gehitzean.

Beste aukera bat etxeko postreak egiteko erabiltzea da, hala nola bizkotxoa edo magdalenak. Gari-zahia erabiltzean, zuntzaren onurak lortuko ditugu, baita kolore, zapore eta itxura oso erakargarriak dituen produktu integrala ere.

Etiketak:

gari idorreria zuntz

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak