Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ikusi ahateek nola babesten duten bihotza

Siete ideas para aprovechar estos frutos cuyo secreto reside en el color azul que les otorgan las antocianinas

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Igandea, 2019ko apirilaren 14a
img_arandanos protegen corazon

Img arandanos protegen corazon art

Ogi txigortuetan igurtziak, pureak olo-tortilliten barruan edo fruta-zukuetan zukutuak. Ahabiak fruitu urdina dira, eta koloreztatzea baino bertute gehiago dituzte. Bihotza babesten du eta, egunero kontsumituta, gaixotasun kardiobaskularra izateko arriskua urruntzen du, duela gutxi ikerketa batek dioenez. Bi adituk misterioa azalduko digute, eta egunero ahabiak hartzeko ideiak emango dizkigute. Baina kontuz! Bihotza babesteko horretan, basoaren fruitua ez dago bakarrik.

Lorategia erraza da lorategian, eta gogobetetze une asko ematen dizkigu. Fruitu urdinxka horrek ongi daki bizkotxoetan edo marmelada bihurtuta, moothie baten osagai gisa. Ezaugarri hori nahikoa da dietari gehitzeko adina. Baina, gainera, egunean 200 gramo ahabitan jatea odol-hodien osasuna hobetu eta presio arteriala murriztu dezake Journal of Gerontology Series-en argitaratutako azterlan baten arabera.

Antozianinek ahabiak urdinez pintatzen dituzte eta arteriak babesten dituzte

Ahabia antozianina-, flabonoideen eta fenolen iturri ona da, eta erradikal askeen aurka babesten duten gorputzeko defentsak indartzen laguntzen duten ezaugarri antiinflamatorioak eta antioxidatzaileak dituzten substantziak dira. Baina, gainera, “antozianinek presio arteriala jaisten laguntzen dute”, ikerketa horren egile nagusi den King’s Unibertsitateko Ana Rodriguez-Mateos nutrizionistak azaltzen du.

Antozianinak landareetan (fitokimikoetan) modu naturalean dauden konposatu kimikoak dira, eta pigmentutzat hartzen dira; hau da, ahabien kolore urdin bereizgarria dute. Hori dela eta, nutrizionistak dio “zuzena da ahabiak urdinez koloreztatzen dituzten konposatuak ere onuragarriak direla”.

Nahiz eta sistema kardiobaskularrean nola jarduten duten zehatz-mehatz ez dakigula, zientzialariek uste dute arrasto batzuk dituztela. Molekula horiek gorputzean oxido nitrikoaren ekoizpena estimulatzen lagun dezakete. Substantzia horrek zirkulazioa hobetzen du eta tentsio arteriala erregulatzen du. Ondorio horrek, denboran eta eguneroko kontsumoarekin mantenduta, gaixotasun kardiobaskular bat garatzeko arriskua %20raino murriztu lezake, ikertzaile honen azterketa amaitzen da.

Ramón de Cangas Biologia Molekularrean doktore eta dietista-nutrizionista Espainiako Nutrizio eta Dietetikako Akademian, arretaz hartu behar da “ahabiak superfruta” edo superelikagai berria hartu aurretik, baina onartzen du irabaziak ezagunak direla. Eta beste arrasto batzuk ere ematen ditu, jateko onuragarria den kimikari buruz: “Antozianinek odoleko metabolito batzuen odol-mailak handitzen dituzte, gene jakin batzuk eta jarduera baskularra adierazteko”. Ondorioz, tentsio arteriala murrizten da, eta horrek bihotza babesten du. Aditu horren arabera, “ahabaldian dauden beste fitonutriente eta mineral batzuek ere laguntzen dute mekanismo horretan, potasioan”.

Img ar endanos desayuno art

Ahabiak jateko zazpi ideia

Baina egunean 200 gramo fruta urdinxka hartzea lan zaila bihur daiteke, bere efektuak nabarmentzeko azterketak markatzen duen kopurua. Hori dela eta, Rodriguez-Mateosek bi ideia erraz ematen ditu dietan txertatzeko: gosariko zerealei gehitu edo moothie baten modura bota. Hori bai, merkeagoak izateko, adituak ahabiak izoztuta erabiltzea gomendatzen du. Beste proposamen bat? Aperitibo osasungarri gisa hartzea ordu artean.

Cangasek beste lau aukera gehitu ditu bere bertuteak aprobetxatzeko. Lehena: pure bat egin eta ogi integralaren gainean igurtzi (ale osoko irina). Antzeko proposamen bat da purea olo-opiltxo integralentzako betegarri gisa erabiltzea. Tomatea, gatzik gabeko fruitu lehorrak, oliba-olio birjina estra eta ozpina egiteko osagai gisa ere erabil daitezke. Eta, gainera, hainbat frutaren mazedonia prestatzeko balio dute.

Img arandanos protegen corazon smoothi art

Eta ez bakarrik ahabiak

Baina ahabiak ez du izaten tentsio baskularra erregulatzen duten antozianinak dituen elikagairik. Beste fruta eta barazki urdinxka ugari, berriz, hauek: mahats gorriak, marrubiak, andere-mahatsak, masustak, mugurdiak, sagarrak, udare gorriak, aranak, gereziak, berenjena, tipula gorria eta aza gorria.

Eta, jakina, elikagai urdinak ez dira bihotzarentzat onak. “Zenbait ikerketak adierazten dutenez, “kakao purua, kakao asko duen txokolatea, kanela eta baita granada ere, presio arteriala murriztuta”, esan du De Cangasek.

Etiketak:

frutos rojos-eu

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak