Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Inoiz afaldu behar ez duzuna

Buruko minarekin jaiki, urdaileko pisuarekin edo energiarik gabe, afaldu eta orekarik gabeko afariaren emaitza izan daiteke, nahiz eta batzuetan oso arina izan

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2013ko apirilaren 29a
Img olla platos listp Irudia: BocaDorada

Afaltzeko unea kritikoa da jaten dena aukeratzeko orduan. Askorentzat ez dago batez besteko mugarik. Batzuek une honetan lansaio gorabeheratsu baten atsedena aurkitzen dute, eta lasaitasunak eta gelditasunak ia balaztarik gabe jatera eramaten ditu. Are gehiago eguerdian baino. Gero, molestia digestiboak, pisutasuna eta amets etenak etortzen dira, afari sendoegi baten ondorioz. Beste pertsona batzuek justu kontrakoa egiten dute: arrazoi desberdinak, pisua hartzeko beldurra bereziki, afaltzera eramaten dituzte, batzuetan gutxiegi, fruta edo jogurta baino ez. Dieta osasungarriaren testuinguruan elikagai “txarrik” edo “debekaturik” ez badago ere, elikadura-konbinazio batzuk edo jaki edo jaki batzuk ez dira egokienak eguneko azken orduetan hartzeko. Lerro hauetan zehar azaltzen da zer elikagaik ez duten gauez jatea komeni eta nola afaldu arina izan gabe.

Img olla platos
Irudia: Ogitartekoa

Afaria: ez datozen elikagaiak

Neurri batzuk nahiko bistakoak dira, eta ohikoa da praktikan jartzea, esperientzia eta sen onaren ondorioz. Badira plater batzuk, egosiak, gisatuak edo frijituak, beren izaeragatik oso trinkoak, grasatsuak eta indigestioak, afaltzeko aholkatzen ez direnak. Ez da “debekatuta” egotea, baizik eta osasunerako.

Hala ere, ez da hainbeste ezagutzen profil osasuntsuagoa duten beste elikagai batzuei buruz, baina afarian presentzia ez da gomendagarriena, pertsona batzuentzat behintzat.

  • Ogitartekoa beti afaldu. Bi teoriak azal dezakete zergatik ez den komeni ogitartekoak erregulartasunez jatera ohitzea:

    1. Badira baldintza metaboliko mugatuak dituzten pertsonak karbono-hidratoak egoki asimilatzeko (intsulinarekiko erresistentzia izan dezakete, eta ez dakite). Kasu horietan, ogitartekoa afaltzeko edo hidrokarbonatua ematen duten beste elikagai baliokideren bat jateko jaten bada (pasta, arroza, pizza, patatak, kroketak edo bestelako masak), mantenugai horren soberakina triglizerido moduan metatzen da gantz-ehunean. Ondorioak: pisua handitu egiten da edo, gutxienez, ez da pisutik jaisten (kaloria ugariko dieta egiten bada ere), gorputzeko gantzaren portzentajea handitzen da, etab.
    2. Beste kasu batzuetan, arazoa ez da metabolikoa eta energetikoa; ogitartekoen betegarrian “ezkutatu” egiten da: saltxitxak edo hot. beroak, hestebeteak, tortilla sendoak, hirugiharra, solomo arrautzaztatua, haragi frijitua, eta abar. “Betegarriak” bakarrik batzen ditu afariak eman beharko lituzkeen kaloriak; eguneko kaloria guztien% 25 hartzen du.
  • Entsaladak letxugarekin. Letxugak, zuntz disolbaezin ugari duenez (ugariagoa enborraren zurian), gasak eta abdomeneko hantura eragin ditzake, kontsumitu ondoren. Letxugari alergia ez dioten elikadura-histaminosiak ere detektatzen dira, intolerantzia-mota bat, besteak beste, pertsona batzuek jan ondoren izaten dituzten digestio-molestiak eta hantura. Hala ere, intolerantzia izanez gero, letxuga jaten den edozein unetan adieraziko litzateke ondoeza, eta afariaren ondoren ez litzateke nekeza izango. Sabela bazkaldu ondoren, sabela puztuta geratzen bada, saia daiteke entsaladetako entsaladak alde batera uzten.

Nola afaldu afaldu, baina ez gutxiegi

Entsaladak, frutak, jogurt gaingabetuak edo gazta freskoak, berez, arinak dira. Elikadura-planaren helburua zaindu eta afaltzen denaren kaloriak zaintzea bada, elikagai horiek fruitu-afarian parte hartu beharko lukete, arina, baina ez lirateke arau gisa hartu behar, ezta eguneko otordu garrantzitsu hori osatzeko plater bakar gisa ere. Pertsona askorentzat, afaldu bezain arina ez da ez beharrezkoa ez osasungarria.

Eroski Consumer-en argitaratutako artikulu batean, “afalarien afaltzea ez da nahastu behar gutxi jatearekin”; izan ere, gosez geratzen denean errazagoa da “pikkotatzeko” tentazioan erortzea, telebista ikusten den bitartean. Afariaren arazoa zera da: amaitu eta gutxira edo gauaren erdian, gosetea esna daitekeela eta hozkailua edo jakitokia ireki behar dela, eta “edozein gauza”, gosea eta “urdaileko zaratak”, esnatu edo lo egitea galarazten duten “urdaileko zaratak”. Elikadura-desordena horrek afaldu nahi denaren kontrakoa eragiten du: digestio-erritmoa aldatzen du, loaren prozesua oztopatzen du eta kaloria gehiago hartzen ditu, baldin eta afari bat baldintza egokietan aurreikusita balego baino.

Horrelako egoerarik ez gertatzeko, afari arinak prestatzea da planaren helburua, baina nutrizio arloko konbinazio ona, digestioa errazteko eta lo sakona eta konpontzailea bideratzeko.

Buruko minarekin edo energiarik gabe jaiki orduko, hipogluzemia-egoera bati erantzun diezaioke, eta, afari arinegi baten ondorioz, ez da karbohidratorik izaten edo ez dira bertan ere egoten.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak