Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Intxaurrak dira antioxidatzaile eta kalitate hobeko fruitu lehorrak.

Egunean zazpi unitate kontsumitzea nahikoa da osasunerako onurak lortzeko.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2011ko martxoaren 28a

Antioxidatzaile eta kalitate hobeko fruitu lehorrak intxaurrak dira, Scrantongo Unibertsitateak Pensilvanian egindako azterlan baten arabera. Hori Kimikako Elkarte Amerikarrak Anaheim-en (AEB) urtero egiten duen bileran jakinarazi zen. Egunean zazpi intxaur kontsumitzea nahikoa da aurreko azterketetan osasunarentzat aurkitu diren onurak lortzeko.

“Intxaurrak kakahueteen, almendren, pistatxoen eta beste fruitu lehor batzuen gainean daude. Intxaur-eskukada batek gainerako fruitu lehorren kantitate bera duten antioxidatzaileen ia bikoitza du”, azaldu du Joe Vinsonek, ikerketaren egileak. Haren iritziz, fruitu horren egungo kontsumoa nahi baino txikiagoa da, azterlanak iradokitzen baitu kontsumitzaileek intxaur gehiago hartu beharko lituzketela dieta osasuntsu baten parte gisa.

Ikertzailearen arabera, fruitu lehorrek, oro har, antioxidatzaile horiez gain, elikadura-onurak ere izaten dituzte. Fruitu lehorrek kalitate handiko proteina ugari dituzte, haragia, bitaminak eta mineralak, zuntz dietetikoa eta glutenik ez dutenak ordezka ditzaketenak. Mundu osoan egindako ikerketen arabera, elikagai horien kopuru txikiak maiz kontsumitzea eta bihotzeko eritasuna, zenbait minbizi-mota eta 2. motako diabetea izateko arrisku txikiagoa dago, besteak beste.

Aurreko ikerketa guztiak egin arren, zientzialariek ez dute orain arte alderatu fruitu lehorretan dauden antioxidatzaileen kantitatea eta kalitatea. Vinsonek bederatzi fruitu lehor motatan aztertu zituen antioxidatzaileak: intxaurrak, almendrak, kakahueteak, pistatxoak, Brasilgo intxaurrak, hurrak, anakardoak, makadamiak eta pakanak. Intxaurrek zuten antioxidatzaile-mailarik handiena. Zientzialariak jakin zuen, halaber, intxaurretan dauden antioxidatzaileen kalitatea edo potentzia handiagoa zela gainerako fruitu lehorrekiko. Intxaurretako antioxidatzaileak E bitamina baino bizpahiru aldiz ahaltsuagoak ziren, gaixotasunak garatzen dituzten kimiko natural kaltegarrietatik organismoa babesten duten eragin antioxidatzaile ahaltsuengatik ezaguna.

Intxaurrek antioxidatzaileen iturri gisa duten beste abantaila bat da gordinik edo txigortu gabe hartzen dutela, horrela pertsonek “antioxidatzaile horien eraginkortasun osoa lortzen baitute”, gehitu du Vinson-ek. Askotan, fruitu lehor txigortuetan aplikatutako beroak antioxidatzaileen kalitatea murrizten du.

Nutrizio Komunitarioko Espainiako Elkarteak (SENC) gomendatu du astean fruitu lehorren anoa bat edo beste jatea. Errazioa 25 g fruitu lehorren baliokidea da (pisua oskolik gabe).

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak